A világ kedvence – tizenkettedjére, kétféle hibriddel

Toyota Corolla menetpróba, avagy a hibridek forradalma

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Mindössze két generáció után ment a levesbe az Auris, s a tizenkettedik generációs Toyota Corolla immár ismét lehet ötajtós és kombi is. Dízel nincs, hibridből viszont kétféle is szerepel a palettán.


Egészen 1966-ig nyúlik vissza a Toyota Corolla, azaz a világ legnagyobb példányszámú autójának története - a félévszázados múltról megemlékezés itt olvasható. A Corolla nem csupán, illetve nem véletlenül a legnagyobb számban eladott autó, ez a modell egyben a tartósság és a megbízhatóság, valamint persze az ezeket szolgáló (gyártási) minőség metaforájának is tekinthető. Olyannyira, hogy ezen jellemzőket a gyáriak „corollaságként” említik. Bő 10 évvel ezelőtt az utolsó „teljes szériás”, azaz a 2000-2006 között gyártott Corolla hazánkban is bérletes volt a legnépszerűbb modellek sorában, majd jött az Auris, először három- és ötajtósként, majd a 2012-ben érkezett második generációjával már kombiként is. Ha nem is lett egyértelmű slágermodell, de a Corollával összesített számaival azért ismét meghatározóvá vált. Tavaly együttes számaikkal némi matekozással - úgy, hogy a Toyota a Skoda Octaviát nem nevezi vetélytársnak, s csak a hazánkban maradó autókat nézi, a kompakt szegmens második helyén végzett a márka. Az újjal pedig az elsőt célozzák, s ehhez valóban elég jó kártyákat dobnak be a menetpróba tapasztalatai szerint.
Tizenkettedik generációs Toyota Corolla - méretek
Hosszúság [mm]Szélesség [mm]Magasság [mm]Tengelytáv [mm]Csomagtér [l]
Hatchback4370179014352640361-1024
Touring Sports46502700598-1606
Sedan46301780471

Az új Corolla a szegmensben bevált recepttel indul, az ötajtós a kombiénál és a négyajtósénál rövidebb, de a korábbinál így is 4 centivel hosszabb tengelytávot kapott. A kombi (azaz Touring Sports) pedig immár a szedán 2,7 méteres, tehát a korábbinál 10 centivel nagyobb, s nem mellesleg a kifutott Avensisével vagy a Priuséval is egyező tengelytávot kapott. Nem csak a tengelytávolságok nőttek, az ötajtós hossza is gyarapodott 4 centivel, első túlnyúlása ugyanakkor 2 centivel apadt, a hátsó logikusan ugyanennyivel bővült. 2,5 centivel csökkent a magasság is, a tömegközéppont 1 centivel került lejjebb. A csakis az európai piacra készülő, az ötajtóshoz hasonlóan Angliában gyártott, ám Európában, a Toyota belgiumi központjában tervezett Touring Sports esetén is csökkent a magasság 2,5 centivel, a hosszúság pedig a tengelytávolságnál szerényebb mértékben, 5,5 centivel nőtt, tehát esetében a túlnyúlások 4,5 centivel lettek szerényebbek.
Hirdetés
Bár a Corolla név ismét felkerül a Toyota kompakt feredehátúira is, a szedán továbbra is különbözik egy kicsit, ő például török gyártású, de orrával és hátsó dizájnvilágával is eltér tesóitól. Míg a meredekhátúak sportosabb, vagányabb stílust céloznak (egyebek mellett akár rombuszos króm kipufogóvéggel), a szedán a vevők elvárásainak megfelelően elegánsabb vonalat hoz. És ami a legjobb: mindegyik karosszéria egész csinosra sikeredett. A szedán is alacsonyabb és persze szélesebb is lett a korábbinál, hossza 1 centivel nőtt, némi trükkel: az első túlnyúlás 0,5 centivel csökkent, a hátsó 1,5-tel gyarapodott. A három karosszéria persze mind ugyanarra a TNGA platformra épül, amire a C-HR vagy a Prius is. A futóművek elöl MacPherson, hátul multilink rendszerűek, a meredekhátúak pedig első ízben adaptív, a menetmódválasztó által is hangolható és az útkörülményekhez is alkalmazkodó lengéscsillapítókkal is rendelhetők.

A Corolla az első olyan kompakt modell, ami kétféle - öntöltő - hibrid hajtáslánccal is rendelhető.

Az egyik a már ismerős 1,8 literes, 122 lóerős rendszerteljesítményű, ami nemhogy az előző (harmadik generációs hibridnek számító) rendszerrel, de még a C-HR és a Prius IV negyedik generációsával sem teljesen azonos, még egy kicsit optimalizáltak rajta. Csökkent például a benzinmotor belső súrlódása, s tapasztalatból mondom a kettéosztott hűtőkör elképesztően hasznos, hiszen általa a benzinmotor rekord gyorsasággal melegszik be, éri el optimális üzemi hőmérsékletét. Ez a hibrid most – már – mindegyik Corollához elérhető. Nincs sok jelentősége, de a technika iránt érdeklődőknek érdekes információ lehet, hogy míg a meredekhátúak az 1,8-as hibrid esetén nagyobb energiasűrűségű lítium-ion, a szedánok és a 2,0 literes motorral a többiek is NiMH hajtóakkumulátort kapnak - kivétel nélkül hátsó ülésük alá.
Tizenkettedik generációs Toyota Corolla - hibrid verziók
1.8 Hybrid2.0 Hybrid
Emissziós normaEuro 6d-TEMP
Hengerűrtartalom (cm3)17981987
Hengerek/szelepek száma4/16
Nyomaték [Nm]142 (3600)190 (4400-5200)
Váltófajtae-CVT
Villanymotor teljesítménye [kW/LE]53/7280/109
Villanymotor nyomatéka [Nm]163202
Rendszerteljesítmény [LE]122 (5200)180 (6000)
Végsebesség [km/h]180
Gyorsulás 0-100 km/h 10,9-11,17,9-8,1
Kombinált fogyasztás [l/100 km - NEDC]3,3-3,43,7
CO2-kibocsátás [g/km - NEDC]76-7784-85
Saját tömeg [kg]1285-14301340-1560
Megengedett össztömeg [kg]1820-18351910-1955
Vontatási kapacitás [kg]750

Az alap – 1,8-as benzines – hibrid mellett a meredekhátúak egy növelt teljesítményűvel is elérhetők. Nem csak a benzinmotor más itt, az egész hajtáslánc inkább a teljesítményre, semmint a kedvező fogyasztásra hangolt, persze így is eléggé aszkéta módon ad fokozott erőt. Itt a villanymotor is erősebb, 72 helyett 109 lóerőt és 163 helyett 202 newtonméter, már az indulástól érkező nyomatékot adó. Ennek megfelelően a menetdinamikai értékek is sokkalta jobbak, a 100-as sprint 3 másodperccel rövidebb, az ötajtósnál 7,9 másodperc. Az erősebb villanymotorral természetesen a fékenergia-visszanyerés is jelentősebb lehet; a hajtás minden Corolla esetén csakis az első kerekeké.
Akinek nem kell a hibrid, a Toyota tavalyi, a dízeleket nyugdíjba küldő bejelentésének megfelelően immár csakis benzines hajtásláncot választhat. A meredekhátúaknál 1,2 literes, 115 lóerős turbósat, a szedánnál 1,6 literes szívó benzinest (132 lóerővel). Mindkettőhöz társítható fokozatmentes automata váltó is a 6 fokozatú kézi helyett, ami az 1,2 literesnél ráadásul „intelligens”, magyarán váltáskor a motor és kerekek fordulatszámát az adott áttételhez gázfröccsel igazító, s elinduláskor a lefulladástól szintén óvó. A hibridek esetén váltó helyett természetesen továbbra is e-CVT bolygómű van, ami a 2,0 litereseknél kézi „kapcsolási lehetőséget” is ad, akár a kormánykerék mögé szerelt szarvakkal is.
Tizenkettedik generációs Toyota Corolla - benzines alapverziók
1.2 Turbo1.6 Sedan
Emissziós normaEuro 6D-Temp
Hengerűrtartalom (cm3)11971598
Hengerek/szelepek száma4/16
Váltófajta/-fokozatkézi/6 (CVT)
Teljesítmény [LE (1/min)]115 (5200-5600)132 (6400)
Nyomaték [Nm (1/min)]185 (1500-4000)159 (4400)
Végsebesség [km/h]200 (195)200 (190)
Gyorsulás 0-100 km/h 9,3-9,6 (10-10,3)9,7 (10,2)
Kombinált fogyasztás [l/100 km - NEDC]5,2-5,6 (5,2-5,8)5,7 (5,5)
CO2-kibocsátás [g/km - NEDC]119-128 (116-132)130 (125)
Saját tömeg [kg]1240-1390 (1255-1410)1185-1380 (1185-1385)
Megengedett össztömeg [kg]1820-1850 (1840-1870)1815 (1830)
Vontatási kapacitás [kg]1300

Jó vezetni!

A menetpróbára – annak megfelelően, hogy az eladások zömét a hibridtől várják – csakis hibrid hajtásláncú verziókat hoztak. Egy szó még a várt hibridarányokról: a Touring Sports esetén 87, az ötajtósnál 86, míg a konzervatívabb (és kevésbé tehetős) piacokon népszerűbb szedánnál 50 százalékos hibridaránnyal számol a Toyota, a hibrideket tovább bontva a kombinál 32, az ötajtósnál 23 százalékos részt jósolnak a 2,0 literesnek. Utóbbival sikerült megkaparintani a meredekhátúakat, s legfőbb tapasztalatként tényleg átjött az, amire készült:

az erősebbik hibriddel már a dízelek nyomatékát áhítókat is simán át lehet csábítani. Mivel nem kell annyira taposni, hogy jól menjen, mint a kisebbik hibridet, csendesebbnek tűnik.


A nagyobb erőhöz nagyon jól fejlesztették fel a kormányzást és a futóművet, a Corolla mindegyik karosszériával sínautóként ment a spanyol, pontosabban mallorcai utakon, érezhetően jót tett neki a tömegközéppont lejjebb kerülése. A rugózási kényelemről és a csillapítási jellemzőkről egyelőre nem nagyon tudok nyilatkozni, hiszen Mallorcán a kátyú ugyanúgy nem jellemző, ahogyan az azt előidéző fagy sem. Az viszont tuti, hogy az ülések –főként elöl – sokkalta jobbak és komfortosabbak lettek, s a növelt tengelytávval a kombi hátsó lábtere is hatalmasat nőtt. Az ötajtósé viszont továbbra is passzentos. Ha rendszeresen szállítunk hátul utasokat, akár gyerekeket, bizony érdemes lesz legalább a szedán vagy a kombi karosszériát megvenni, melyek az ötajtóstól indulva 150 ezer forintos lépcsőkkel érhetők el, magyarán a kombi felára már 300 ezer forint.
Viszont a leginkább „megérősnek” így is a kombi tűnik, hiszen európaibb, csinosabb az amúgy önmagában szintén nem rossz szedánnál, talán még a kárpitok is jobbak benne, és nem mellesleg sokkalta tágasabb az ötajtósnál. Csomagterét 598 literesnek mondják, ami szép-szép, de a kivehető és megfordítható, egyik oldalán kárpitozott, a másikon mosható műanyag borítású padló alatti rekesszel értendő. Utóbbi egy medencényinek tűnik, s ki is emelték, ott pont elfér egy fedélzeti méretű bőrönd, magyarul a Corolla Touring Sports a legjobb esélyekkel pályázik a csempészek kedvenc autója címre, ráadásul láblendítéses nyitással elektromos raktérajtó-mozgatást is bevet.
Az 1,8-as hibriddel vezetett szedán továbbra is izgalommentes, bár meglepően jól vezethető. Vele nem nagyon fogunk gyorshajtani, nem fogunk óriásiakat gyorsulni, de normál közlekedésre bőven elegendő, sőt, lehetünk vele lendületesek is, főként úgy, hogy abból a kanyarokban sem kell nagyon veszíteni. Bár katalógusérték szerint minimális a két hibrid közötti fogyasztáskülönbség, a 2,0 literesekkel rendre 6,3-as tesztfogyasztás adódott a kijelző szerint, míg az 1,8-as szedánnal 4,7 l/100 km, ami bő 1,5 literes fórt jelent.
De nem csak fogyasztásával gazdaságosabb a szerényebbik hibrid, árával is. Igaz, felára a normál hibridnek is igen bőségesen van, 1,19 millió forint pluszt kell érte fizetni az 5,9 millió forinttól elérhető alap benzineshez képest, az erősebbik rendszer felára pedig további 1,12 millió forint. Utóbbi azért óriási, mert ha a belépő hibridet a CVT váltós alapverzióhoz mérjük, már csak 740 ezer forintos hibrid-felárat látunk. Az alap hibrid bázisa tehát 7,09, az erősebbiké (már gazdagabb ellátmánnyal (8,21 millió forint). Nem szerény, de 180 lóerős, automata váltós családi autót máshol sem adnak olcsóbban, így a csúcsmotorral már az alap feletti Comfort ellátmánnyal induló (alufelnis, automata klímás, 8 colos érintőképernyős, tolatókamerás, bőrkormányos és –váltógombos) kombi is elég jól hangzik a maga 8,51 millió forintos árával.
Az alapellátmány is gazdag, a bázis Corolla is 7 légzsákos, aktív sávtartós és a sávelhagyásra, sőt, a nem középen haladásra is kegyetlenül figyelmeztető, de legalább kényelmes automata és elektronikus rögzítőfékes, kihangosítós, elöl-hátul elektromos ablakos. Ami pedig még fontosabb: táblafelismerős, valamint koccanásgátlós és radaros tempomatos! És mellette japán szokás szerint műanyagkormányos, így nyilván a legtöbben meg fogják venni a Business csomagot, ami bőrkormányt, ködfényszórót, 8 colos érintőképernyőt, a hazai piacon (és utakon) fontos pótkereket, valamint alufelniket és ülésfűtést ad, igaz nem olcsón, az előzetes árlista szerint 980 ezer forintért.
A 85 variánst soroló új Corolla kínálat csúcsán álló - egyebek mellett - bőrkárpitos, hátul is ülésfűtéses, csomagtérajtaját láblendítésre nyitó, adaptív LED fényszórós, 18 colos felnis, okoskulcsos, holttérfigyelős és nyitható panorámatetős csúcs-csúcs Touring Sports (kombi) 11,48 millió forintba kerül. Ez sem rossz bolt, csak az átlagembernek megfizethetetlen persze. Van viszont jó hírem is, ami a jelentős globális hibrid-mixből ered: egyre több hibrid lesz elérhető használtan Nyugat-Európából. A viccet félretéve viszont megjegyezhető, hogy hazánkban is több mint 50 százalékban hibridként fogyott már tavaly is az Auris, ugyanezt várják az új Corollától, aminek előértékesítése már mostanában elkezdődik, aztán áprilisban először a szedánok, majd a hó második felében a meredekhátúak is befutnak, s április második hetében már Corolla napokat is ígérnek a márkakereskedők az újdonság bemutatására. A kompakt szegmensből vásárlóknak vagy szerencsésebb esetben céges autót választóknak mindenképp érdemes lesz megnézniük, még akkor is, ha infotainment rendszere (finoman szólva) továbbra sem élvonalbeli, Apple CarPlay például nincs, van viszont - főként a hibriddel - hosszú távú megbízhatóság és immár választhatóan nagyon kedvező fogyasztás az 1,8-as, vagy fokozottan élénk viselkedés a 2,0 literes rendszerrel.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

    • 2019.02.24. at 10:40
      Permalink

      A tesztek által kiírt fogyasztást SOHA nem szabad komolyan venni, úgy ahogy a haverok, meg a neten terjedő beírások is fenntartással kezelendők!
      Vannak a valóságos fogyasztást nagyon jól megközelítő, akár önbevallásos oldalak, ahol meg lehet nézni mennyi az annyi.
      Minden bizonnyal a lehető legkevesebb VALÓS károsanyagot és legkevesebb VALÓS (nem mérgező, de globális felmelegedést okozó) CO2-t kibocsátó autó lesz a hibrid változata a saját méretosztályában (teljesítményosztályában) a belsőégésű motorral szerelt autók között.

        • 2019.02.24. at 11:46
          Permalink

          Biztosan. Szálló por és nitrogén oxidok 0, amit a traktorokról nem lehet elmondani, plusz a co2 is jobb lenne, mint egy dízelnél. Ez elég egyértelmű.

          • 2019.02.24. at 14:36
            Permalink

            Szállópor biztos nem 0, és ami azt illeti, amikor a 2.4HSD 9 litert eszik, akkor a co2 sem a legjobb lesz…
            Amúgy ez az 1.8 lehet az első hibrid, ami talán végre kiválthatja a dízeleket. Az eladások eddig nem arról árulkodnak, hogy lenne reális alternatívája (bár a cikkek szeretnék görbíteni a valóságot)…
            Az biztos, hogyha az NX megkapja ezt a motort akkor kap tőlem egy esélyt…

          • 2019.02.24. at 15:33
            Permalink

            Inkább a 2.0 180 lóerős.
            Én a cikkben szereplő autókról és motorokról beszélek. Ott 2.4 hsd nem szerepelt.

        • 2019.02.24. at 16:20
          Permalink

          Egyébként itt van ez az oldal, itt össze lehet hasonlítani ezt a Toyotát, mondjuk a 2.0-es 180 lovast a hasonló teljesítményű legújabb részecskeszűrős, adblue-s traktorokkal. Én már megtettem, sajnos összehasonlítást nem tudok linkelni, mert eltünnek a kiválasztott autók, de magát az oldalt, ahol megteheted a kiválasztást, az itt van:
          https://www.nextgreencar.com/tools/comparison/

          Annyit elárulhatok előre, hogy a dízelek az összes drága kellékükkel együtt sem rúghatnak labdába. Sem co2-ben, sem szálló por, nitrogén oxidok terén.

          • 2019.02.24. at 21:56
            Permalink

            Hááát.. nekem egy 2017-s 1.6 HDi 308SW-m van, 6 sebesség, kézi. Összehasonlítottam egy Corolla kombival.
            Paraméterek:

            PEUGEOT 308 SW
            Diesel – 1560cc (1.6 litre)
            1.6 BlueHDi Active 120 S&S – Manual

            VS.

            TOYOTA Corolla Touring Sports
            Petrol – 1197cc (1.2 litre)
            1.2T VVT-i Icon – Manual

            A konklúziót rádbízom (ha nem kattintgatnád végig: NOx-t leszámítva mindenben jobb a trakesz)

            C’est la vie.

          • 2019.02.24. at 22:06
            Permalink

            Ha a hibridet nézem, akkor minimálisan jobb a hibrid a trakeszhez képest.

            Cserébe a hibrid többé kerül, idehaza biztosan, kiautozható-e valaha, ha csak a financiális részét nézzük.

            És ahogy nézem, motorváltozattól függetlenül fixen 27 az NOx illetve a szilárd részecskekibocsájtás is 10mg/km. Ugyanez a PUGnál: NOx 62, PM 0.

            Most ezek után komolyan vehetjük ezt az oldalt, vagy sem?

          • 2019.02.24. at 22:25
            Permalink

            Nem semmi, ahogy a traktorosok védik ezt az elavult, mindenféle plusz alktrészekkel és folyadékokkal életben tartott technikát, amivel évekig vágták át a fejünket. Érthetetlen, hogy valakik ennyire vakok és fejlődésképtelenek. Mindenbe belekötnek, igazolni próbálják az igazolhatatlant, megmagyarázni a megmagyarázhatatlant. De miért? Volt dízelünk, nem rég ültem is egy másikban, az égvilágon semmi pénzért nem cserélném le a mostani autómat bármiféle dízelre. Ahogy itt már jó pár ismerősöm is és a családban többen mondják, egyszerűen hülye, aki most dízelt vesz, akár még használtan is.
            Még zöld is eleresztett egy félmondatot, hogy kipróbálja a hibridet, pedig ez tőle nagy szó.

      • 2019.02.25. at 16:12
        Permalink

        A legjobb barátom egy flottakezelőnél dolgozik. Ő mesélte, hogy folyamatosan adják “vissza” a Toyota hibrideket azok a cégek, akiket az elmúlt években bepaliztak. Fogyasztásban messze nem teljesítik a beígért számokat, az időszakos karbantartás drága, a felhasználók meg nem szeretik őket mert sok az apró hiba, és dinamikában is elmaradnak a dízelektől. Nem véletlen, hogy a vadiúj RAV4-et is már leárazva hirdetik, egyre többen jönnek rá, hogy a hibrid nem teljesíti azt amit ígér, az ára ehhez mérten viszont magas.

          • 2019.03.02. at 17:25
            Permalink

            “Vascsi
            2019.02.26. at 08:39” a te beböffentésed miért lenne igazabb, mint cicamókusé? Egy hivatalos statisztikát sem hoztál, megcáfolandó az állítást. Elég komolytalan 😀 😀

    • 2019.02.25. at 16:08
      Permalink

      A legjobb barátom egy flottakezelőnél dolgozik. Ő mesélte, hogy folyamatosan adják “vissza” a Toyota hibrideket azok a cégek, akiket az elmúlt években bepaliztak. Fogyasztásban messze nem teljesítik a beígért számokat, az időszakos karbantartás drága, a felhasználók meg nem szeretik őket mert sok az apró hiba, és dinamikában is elmaradnak a dízelektől. Nem véletlen, hogy a vadiúj RAV4-et is már leárazva hirdetik, egyre többen jönnek rá, hogy a hibrid nem teljesíti azt amit ígér, az ára ehhez mérten viszont magas.

  • 2019.02.24. at 10:54
    Permalink

    A front rész végre karakteres lett, nem az a bumszli forma a toyota emblémás dudorral. a géptetőn, viszont erős a gyanúm hogy 2-3 éve a gyártók 90% ugyanazt a hátsó lámpaburát veszi, csak más belső kiosztással…

  • 2019.02.24. at 11:44
    Permalink

    Szerintem eltalálta a Toyota a formát és a hajtásláncokat is. Jó, hogy kínálnak szívóbenzinest is, mert aki ilyet akar, mostanában már kevésbé találhat. Az 1.2-es turbóst én elhagytam volna, de még belefér. A hibridek pedig magukért beszélnek. Jól is néznek ki szerintem. Ha most akarnék új autót, én elgondolkoznék ezeken a Corollákon. Persze, hogy amúgy a 180 lovas hibrid felé húznék, de kisebbik hibrid is megfelelne, vagy a szívó 130 lovas. Azzal már lehet előzni is.

  • 2019.02.24. at 14:51
    Permalink

    A legjobb választás a szívó motor miatt a sedan, szerintem ezt sokan fogják venni. Kár, hogy a többi változathoz nem választható ez a motor. Az is rossz, hogy a műszerfal úgy benyomul az utastérbe mint a hármas focusnál, ott nagyon zavaró beszálláskor, jól térden tudja vágni az embert. Fölösleges. Ha most kellene autót vásárolnom vagy ezt az egyhatos sedant, vagy az új mazda 3 2.0 sedant venném.

  • 2019.02.24. at 17:59
    Permalink

    Jó kiállása van ennek a Corollának.
    Tízen év után csinálhatnának végre egy sport változatot. Pl. a világon elsőként egy hibrid hot hatch változatot 240-280 lóerővel 10-11 milliós áron.
    A 180 lovas változat egy nagyon gyenge próbálkozás a sportosabb vonal felé, de a váltója miatt még a gondolata sem merülne fel.

  • 2019.02.25. at 00:00
    Permalink

    Csak egy kérdés: mért e-CVT váltó? miért ragaszkodik a Toyota ehhez? Mikor a legtöbb kritikát pont ez miatt kapják. Mért nem tudnak valami értelmes automatát belerakni?

    • 2019.02.25. at 08:18
      Permalink

      A hatékonyság érdekében tartanak ki mellette. De az is áthangolt, fejlesztett. Lineárisabb a gázpedál és a fordulatszám közötti kapcsolat.

      • 2019.02.26. at 08:50
        Permalink

        Ebben nagyon benne vannak/voltak az újságírók is, pláne a német nyelvterületen. Mármint abban, hogy a hagyományos váltás, hagyományos automata váltó a természetes. A Toyota levédetett több évtizedre egy olyan “váltót”, ami jobb hatásfokú, kevesebb karbantartást igényel, tartósabb, olcsóbb, mint a többi. Németek erre gyorsan rájöttek ezért a közvéleményt uszították. Most ott járunk, hogy a bólogató, a gyorsítási folyamatot megszakító, soha nem, vagy végtelen rövid ideig az ideális fordulatszámon tartó teljesen természetellenes váltás az elfogadott. Hahaha. Az emberi gondolkodás hiányának a tökéletes példája.
        De hogy a kétkedőknek jót is mondjak, aki nyitott szemléletű és nem a régen minden jobb volt elvet valló, tökéletes választás.

    • 2019.02.25. at 16:31
      Permalink

      A vásárlók imádják, az autós újságírók utálják. Aki megszokta, hogy a lábával lábával derivál a gázpedálon annak furcsa lesz elsőre, de hamar meg lehet szokni. Tökéletesen illik a Toyoták lelkivilágához.

  • 2019.02.25. at 09:55
    Permalink

    rothfbb
    2019.02.24. at 22:25

    Nem védek én semmit sem, egyszerűen leírtam a tényeket. Te felhoztál egy forrást, tettél egy állítást, nagyrészt cáfoltam. De ezek után mindenki hülye, mert te és a kedves családod szerint mindenki az, aki dieselt vesz/használ. Erre majd gondolj akkor is, amikor bármit vásárolsz a boltban, mert oda ha jól látom, nem kézitalicskán hordják az árút 🙂
    Szerencsére nem vagyunk rokonok, mert engem zavarna, hogy az két literrel többet enne az autóm százon, ha nem költenék extra milliókat az 1.8 hibridért.

    Azért még a végén áruld már el nekem légyszíves, milyen beosztásban dolgozol az autóiparban. Tényleg érdekel, hogy mérnök vagy vagy szalag mellett csavarozol, mert nagyon nem mindegy, hogy ezek után adjak-e a véleményedre, vagy inkább ne.

    • 2019.02.25. at 11:33
      Permalink

      Személyautóba nem való a traktormotor, ezt mondom évek óta, azóta csak igazolódott, lásd dízelbotrány. Egész európát átvágták, plusz némileg amerikát, bár ott elhanyagolható volt a dízelarány. Mégis Amerikában rendesen megbüntették a VW-t, Európában nem sikerült, igaz, akkor az néhány autógyártóba került volna.
      Az meg, hogy milyen beosztásban dolgozom és hol, nem túl releváns gerike, középvezető vagyok amúgy, nem is szalag mellett, de nem is vagyok igazgató. De egyébként te rasszokra osztod a jónépet? Tudok mondani olyan ismerőst, aki “szalag mellett” dolgozik és okosabbnak, intelligensebbnek tartok, mint aki pl vezető beosztásban van. Van ám egy csomó ember, aki magolni tudott annó és most vezető, de olyan sötét és buta, mint a legsötétebb éjszaka. Ráadásul azt hiszi magáról, hogy okos. Az a legrosszabb.
      Ha te az alapján adsz valaki véleményére, hogy milyen beosztásban dolgozik, akkor te még sokkal IQ hiányosabb vagy, mint gondoltam, ráadásul még büszke is vagy a fogyatékosságodra.

      • 2019.02.25. at 11:57
        Permalink

        Nem tudom mi a fene igazolódott, ha sosem vezettél modern dízelt, de gyanítom még hibridet sem…

        Szerintem pedig épp most megy a hatalmas átverés. A vásárlók többsége egy bő 15 év alatt ráált a dízelekre, többségük a harmadik dízelmotoros autóját vásárlolja (vagy vásároltatja a cégével) mostanában, és ha annyira sok baj lett volna nyilván másfajta hajtásláncot keres, ahogy márkát is ha megégeti magát vele.

        Ne haragudj de nekem nagyon szánalmasnak hat amikor valaki a számítógép mögül fröcsög egy hajtásláncra mert apukája megmondta nekji hogy az a rossz…

        Végig próbáltam pár hajtásláncot és amennyire a lehetőségem elér, igen sok modellt is, nem gondolom hogy az itt fórumozók közül sok tapasztaltabb ember akad. Igyekszem tájékozódni és az olvasott műveltségemet saját tapasztalataimmal leellenőrizni, főleg ha ki kell adnom annyi pénzt egy új autóra, amennyit az itt fórumozók többsége nem szokott.

        A jelenlegi helyzetben pedig úgy néz ki hogy EGYÁLTALÁN nincs alternatívája annak a dízelmotornak amit legutóbb vettem. Az európai igényes de kihegyezett piac ahol a legjobb ár/értékű autó pár ezer euróval veri a többit és a bőséges felszereltségbeli tudás szinte alig teszi összehasonlíthatóvá a kocsikat, miközben minden márka egymásra is figyelve saját árstratégiát játszik.

        Szóval ebben a szituban a számomra ideális 150LE dízlnek nincs ellenfele. EGYÁLTALÁN. Egy se… Ez már nagyon jól elviszi a mai nehéz kasztnikat, a 150LE nem csak egy elméleti adat mint egy szívóbenyánál (hanem hozza a fordulatszámtartomány nagy részében), mindeszt szinte mindig 7 liter alatti fogyasztással.

        A szívóbenyát már akkor eliminálódott, amikor az első TD bérautót (kéretlenül) alám tette egyszer a Hertz 18 éve.
        A Turbóbenyák ugyan korlátozottan képesek hozni a dízeles nyomatékgörbét, de általában nem olyan stabilan (a 150LE max csúcsteljesítmény nálam fontos határ).

        És akkor térjünk rá a hibridre. Neked alternatíva mert létezik. Bár sosem vettél még (vezettél egyáltalán?). Nos nekem akkor alternatíva ha hozza a fentieket. De a Toyota ***ett rá hogy a benzinmotor csúcsteljesítményét levigye 150LE alá, az árakat a drágább dízelekhez lőtték be eddig, ahol pedig jobbak a dízelnél ott a szabályozás nem támogatja (pl mert a co2 adatot ott már nem jutalmazza tovább, vagy mert nem tölthető).

        A teljes autóipar adós még egy tökéletes dízel-helyettesítővel. Ez nem azért fontos mert itt valaki bele van szerelmesedve, hanem mert a dízelek felelnek meg legjobban a legtöbb európai piacon az adózási és egyébb szabályoknak.

        • 2019.02.25. at 12:17
          Permalink

          Zöldike, nem megyek bele megint a vitába, Csalfa válaszait nézd meg és képzeld azt, hogy én írtam őket. Vagy Easy (másik oldalon) válaszait. Te vagy, voltál a dízelpápa, még akkor is azzal járnál, ha már a te autód lenne az utolsó a Földön, ami dízel. Idővel már csak a szántóföldön mehetsz majd vele, mert csak ott nem lesz betiltva.😃

          • 2019.02.25. at 12:31
            Permalink

            Fogd már fel végre, ez nem foci, hogy rajongj egy csapatért miközben sosem fociztál életedben. Itt elég sokan vannak akik vezetnek is autót, saját maguk vásárolnak is (képzeld, akár újonnan), és egy kis részüknek még arra is marad idejük hogy ide jöjjenek kommentelni :).

            Nos igen, csalfa nem nagyon látott még autókat közelről, és valóban nagyon jól megvan az ideológiáival anélkül hogy azokat a valósággal szembesítenie kellene.

            Én tepesztalatokat és észérveket hoztam fel a dízelek mellett, de ezeket magas ívben letojtad.

            ha egyszer majd saját pénzből saját autót fogsz vásárolni, megéred miről írogunk mi itt neked…

        • 2019.02.25. at 13:22
          Permalink

          Jár hozzánk több EU-s ügyfél is (német, olasz, francia), szoktam velük beszélgetni. Németek többsége most cseréli le/vissza a benzines flottát, amit az ottani dieselhiszti miatt cseréltek előtte dieselről, mert megnőttek a költségek, de érdemi eredményt (CO2 kibocsájtás-csökkenést) nem tudtak vele elérni – hogyan is tudtak volna, amikor sajnos többet fogyasztanak benzinből a turbós benzinesek.

          A tavalyi, párszor a média által felkapott korlátozások most pihenőn vannak, az, hogy nem hajthat be néhány amúgy is elkerült szakaszra, nem érdekli őket. Ezekszerint náluk nagyobb fillérbaszó nemzet nem létezik, pedig nekik telne banánra is.

        • 2019.02.26. at 09:20
          Permalink

          “Végig próbáltam pár hajtásláncot és amennyire a lehetőségem elér, ”
          Itt le is írod, hogy a sok tapasztalatod mellett egy nagyon fontos dologról leghalványabb sejtelmed sincs, illetve csak annyi amit olvasol marketinganyagot.

          Soha nem voltál a “túloldalon”, nem gyalogoltál, toltál babakocsit, túráztál, sétáltál, futottál, kerékpároztál egyszóval ÉLTÉL úgy, hogy nem a büdös dízelautóban ültél, hanem a kipufogót szagoltad? Mert úgy fogalmazol, ítélsz, döntesz mintha nem lenne fontos egy városban az ÉLHETŐSÉG csak az autóval közlekedés. A dízelnek a károsanyagkibocsátása bizonyítottan tragikus és többszöröse a benzinesnek, amit a EURO 6d TEMP-nek megfelelő dízelek árnyalnak, de ezt úgysem fogják már az emberek megtanulni.
          A vw által kirobbantott, az évezred legnagyobb autóipari csalásaként elhíresült dízelcsalás erről szólt és szól most is!
          A dízel-vásárlók többségét átverték, nagyon csúnyán. Tudatosan, előre megfontoltan, amihez a politika asszisztált évtizedekig! Most a megvilágosodás zajlik, ami neked nem teszik, mert más lett elhitetve veled és magadnak sem mered bevallani. Ettől még a folyamat megállíthatatlan bárki, bármit is mond, vagy tesz itt a fórumon.
          A kitiltások mellett az adószabályok változása kezdődött el. Pl. a gázolaj adókedvezményének elvétele az utolsó utáni szög lesz a dízel koporsójában.

        • 2019.03.02. at 17:36
          Permalink

          “A Turbóbenyák ugyan korlátozottan képesek hozni a dízeles nyomatékgörbét”

          ezen sírok :D:D:D:D:D:D Ember, pont a fostos trakesz tudja csak kb 500rpm (1300-1800, vagy 1500-2000 között) erejéig hozni a MAXIMUM nyomatékot, utána azonnal esik…..a turbós benzines meg 5500ig hozza a MAXIMUM nyomatékot, igaz, hogy csak 2000-től, de 3000-3500rpm-en keresztül, minimális eséssel 😀 😀 😀
          ne legyél már teljesen buta. 1300-nál a hádéjidben meg nem a lóerőt érzed, hanem a nyomatékot :D:D:D:D a 150 lovad 4500-4800as fordulat körül adódik le, nézzél már meg egy görbét….1300-as fordulatnál kb 50-lovat ad le……édesLYézus, ilyen sutaságot már rég láttam 😀 nem néztem ki ilyeneket belöled zöld.

          • 2019.03.02. at 19:00
            Permalink

            A lóerő szerinted miből lesz?
            A lóerőgörbe elég lapos, mert a nyomaték hamar megjelenik és gyakran már 3000 után süllyed, hogy a lóerő viszont állandó maradjon.

            Pont ez a lényeg, hogy azt a 120-150 lóerőt megkapod 2000-4500 között, és ennyi után is fizetsz adókat.

            Egy szívóbenya esetén a katalógus adat meg egy elvont csúcsteljesítmény, amit sosem tapasztalsz meg…

      • 2019.02.25. at 12:50
        Permalink

        Khmm..

        Honda fanboyként, írtál valamit, én reagáltam rá, rögtön megsértve érzed magad, pedig nem én találtam ki a vasárnapi húsleves szűrcsörgetése közben, hogy mindenki hülye, aki dieselt vásárol.

        Azt írtad pár napja, hogy az autóiparban dolgozol, kíváncsi voltam milyen szakterületen, nagyon távolt állt ettől a kérdéstől bármilyen személyeskedés. Te mégis magadra vetted, majd igen gyorsan lesüllyedt a színvonal a béka segge alá.

        Úgyhogy ezt a kommentedet inkább felejtsük is el, reagálok a többire a releváns dolgokban.

        • 2019.02.25. at 13:12
          Permalink

          Egyrészt nem vasárnap van, úgy látszik te otthon semmitteszel és magadból indulsz ki.
          Másodszor, ha valakitől irónikusan megkérdezed, hogy hol dolgozik és egyértelművé teszed emellett, hogy azok véleménye érdekel, akik mérnökök (netán bányamérnökök😃), ebből azt vettem le, hogy egy nagyképű senkih*zi vagy, függetlenül attól, te mit csinálsz és hol. Csak erről volt szó. Én csak leírtam a véleményemet. Tilos? Vagy csak 4 diplomával tehetem meg?

          • 2019.02.25. at 13:35
            Permalink

            Nagyon nem ironikusan kérdeztem, csak magadra vetted, mert ott tart ma a vitakultúra, hogy mindenki egyből támadásnak gondol egy egyszerű kérdést. Ezért is járok külföldi oldalakra (amellett, hogy más gondolkodású emberekkel beszélek, gyakorlom az angolt is, hasznos dolog), mert sajnos már itt tartunk, ahol.

            Figyelj, zárjuk le ezt a vonalat, mindenkinek jobb lesz, abszolút a semmiről vitázunk, nagyon félrement a kezdeti dolog.

    • 2019.02.25. at 11:43
      Permalink

      “2 literrel többet enne”

      Pont az ilyen fillérb*szók vettek annó városba pár km-re is dízelt, mert bár 2017-es autóra (franciára 😃) telik, de banánra nem. Boldog boldogtalan vette ha kellett, ha nem, havi 3000-el (hasra ütöttem) olcsóbban autózhatott, amikor meg jöttek a fenntartási költségek, többszörösét költötték el. A butaság ellen nincs mit tenni.

      • 2019.02.25. at 12:14
        Permalink

        Te vettél már új autót? Volt bármilyen személyes tapasztalatod autókkal? Kiváncsi lennék amkikor ilyen nagy arccal beszólsz másokra, hogy elértél már-e valamit vagy csak ugyanúgy fröcsögsz a dízelekre, mint azokra is akik tovább tanultak és többet értek el nálad…

        • 2019.02.25. at 12:25
          Permalink

          Zöldike. Helyettesítsd be a fenti hozzászólásom ide is. Már elnézést, de mi közöd van neked, vagy Gerinek ahhoz, hogy én mikor mit vettem, mit értem el. Egyáltalán ki vagyok. Elárulom, semmi.
          Egy biztos, hogy az egy egységre jutó helyesírási hibákban előrébb járok, mint te. Vagy csak a nagyképű beírásaidat annyira “fröcsögve” írod, hogy a kimenetelre, arra ami megjelenik az oldalon (ami egyébként sokat elmond rólad) nem is figyelsz. Mert a butaságod, meg nagyképűséged elveszi a maradék eszed is.
          Már korábban bebizonyosodott, hogy nincs értelme vitázni veled, Csalfa is rájött már régen, részemről ennyi.

          • 2019.02.25. at 13:15
            Permalink

            Engem csak egy dolog miatt érdekel az, hogy az autóiparban dolgozol, mert az lehet, hogy éppen autófoteleket összecsavarozó cégnél teszed, vagy műanyag lökhárító fröccsöntő üzemben, esetleg egy CNG-esztergáló üzemben vagy középvezető.

            Én a vegyiparban dolgozom, ami lehet, hogy gyógyszergyárban lehetnék üzemvezető, oldószereket hordókba kiszerelő üzemben targoncás, vagy háztartási szereket forgalmazó cégnél marketinges. Remélem átmegy a hasonlat.

            Ezért számít az, hogy mennyire releváns a véleménye az embernek. Persze lehet véleménye annak is, aki nem ért hozzá, de ha csak nagy általánosságban mondasz valamit, akkor az általában nem túl értékes tudás. Én nem tartom szégyennek az okosabbtól való tudás megszerzését, most, 39 évesen is képzem magam, hogy teljen banánra a fosfranciámhoz 😉 (csak húzlak az utolsó mondatommal)

            Szóval engem tényleg érdekel mit csinálsz/melyik szakterületen vagy, de engem nem érdekel, hogy mikor vettél új autót, vagy vezettél-e modern dieselt, vagy bármi ilyesmi.

          • 2019.02.25. at 13:31
            Permalink

            Hát jó. Turbófeltöltőket gyártunk, ráadásul egyelőre zömében dízelekbe, 38 vagyok és vettem már új autót.😃

          • 2019.02.25. at 15:01
            Permalink

            A kérdésem azért releváns mert a kommentjeidből az sugárzik hogy az utolsó szempont az hogy te milyen feltételekkel milyen autót veszel. Látszik hogy sosem kellett feltenned az elmúlt 5 évben (vagy hitel esetén az elkövetlező 5 évben) megkeresett fizetésed egy új autóra. Nem ismered az újautóvásárlás dilemmáit, mit mi mit jelent az árlistán.

            Nem kellett letárgyalni életed párjával hogy melyik autó legyen és mi férhet bele a költségvetésbe, esetleg mi lesz az “üzleti terv” az autóval az elkövetlező 5 évben.

            Kompromisszummentes, de a valóságtól elrugaszkodott, véleményeket formálsz meg újságcikkek és elméletek alapján.

            Az a fajta nagyvonalúság süt belőle, amivel azt hiszed több vagy mint aki tovább tanult mert nemcsak nem vagy rá képes hogy te azt elérd, de azt sem látod hogy mennyivel több munkája volt benne, amikor ő lógás helyett különórákra járt. És ha most hortelen téged odatennének egy mérnök helyére, ugyanúgy összedőlne a gyár, mintha a cég menedzsmentjébe tennének be.

          • 2019.02.25. at 17:26
            Permalink

            Zöldike már pszichológus és pszichiáter is lett, távolról állít emberekről axiómákat. Igazi polihisztor vagy zöldike. Phd diplomáztál távemberismeretből? 😂
            Csalfát is kielemezted már, de sem az akkori, sem a mostani elemzésed nem érdekelt egy árva lelket sem.

      • 2019.02.25. at 13:03
        Permalink

        Írtam máshol is, általánosítasz, kiragadsz szavakat a környezetből, közhelyeket puffogtatsz konkrétumok nélkül, majd ezt próbálod mindenkire alkalmazni, ráadásnak a te általad hozott forrásra hivatkoztam csak a két literrel, nézd meg magad, ha nem hiszed.

        Nem értem miért vagy ennyire frusztrált (sztrájkolj és kapsz fizuemelést ha ez a bajod), én eddig és ezek után is igyekszem kulturált hangnemet felvenni.

        Szóval: 2017-ben vettem egy új dieselt, mert a dieselhiszti miatt annyira lement az ára, hogy annyiba került, mintha szívó benzinest vettem volna. Gondolom tudod hogyan használom, de hát miért is ne tudnád, ismeretlenül is fillérbaszó hülyegyerek vagyok, aki csak azért vett franciát, mert megfogta a külső és lövése sincs mi van a motorháztető alatt. Remélem a saját, közhelyektől terhes szavaidra ismersz.

        Szóval az általánosításokat félretéve én városon kívül használom, van pénzem banánra is (majomra nincs szükségem, tele velük a net), mivel úgy használom amire ki lett találva, ezért nagy meghibásodásokra nem számítok vele. Egyáltalán nem vagyok elfogult az autómmal, többször is leírtam, ha valami nem tetszik benne.

        Butaság ellen van mit tenni, nem árt tájékozódni, mielőtt leírunk valamit.

        • 2019.02.25. at 13:17
          Permalink

          Béküljünk ki. Elismerem, hogy a kijelentésem, miszerint a dízeles vevők hülyék, erős volt. Én beismerem, ha hibáztam. Nem úgy, mint a zöldike félék.

          • 2019.02.25. at 13:28
            Permalink

            Én egy percig sem haragszom senkire, rád sem, mindenkinek igyekszem tiszteletben tartani a véleményét, igyekszem vitázni (nálam a vita kulturált eszmecserét jelent, ahol ütköztetjük a különböző véleményeket), mert ettől haladunk előre. De a személyeskedést nem szeretem.

            Nem hibáztál ha úgy nézzük, neked ez az álláspontod, nekem meg más. Az adott ember élethelyzetét kell alapul venni egy döntés elbírálásánál, de általánosítani nagyon nagy butaság, persze egyszerűbb dolog.

            Az, hogy nem beszélünk egymással-mással-senkivel, mert nincs értelme szerintem a legnagyobb baromság amit el tudok képzelni, mert abból csak az lesz, hogy mindenki ragaszkodik a saját hülyeségéhez.

          • 2019.02.25. at 13:28
            Permalink

            Jahh, bocs, az lemaradt, hogy elfogadom a békejobbot, bár szerintem nincs miért békülni, mert nincs közöttünk valódi ellentét 🙂

    • 2019.02.26. at 08:57
      Permalink

      Az a forrás eléggé megkérdőjelezhető, ahogy nézem nem mért (PEMS) adatok alapján dolgozik.

      “extra milliók” ha becsapod/csúsztatod magad, akkor könnyebb megmagyarázni miért nem 1,8-as hibridet vettél? Ezt sokkal köünnyebben elintézhetted volna, pl. azzal, hogy a Peugeot jobban tetszett 🙂
      hogy pontosak legyünk (almát-almához):
      “belépő hibridet a CVT váltós alapverzióhoz mérjük, már csak 740 ezer forintos hibrid-felárat látunk”

      • 2019.02.26. at 11:25
        Permalink

        A forrás hitelességét én is megkérdőjeleztem, de mivel ez volt felhozva, nekem is ezt kellett használnom, mert ha más forrást hozok, akkor még inkább parttalanná vált volna a beszélgetés, nem volt célom ilyesmi.

        Semmi becsapás nem volt. 5.5 millió volt forgalombahelyezéssel a PUG (mint írtam fentebb, 2017-ben, pontosabban szeptember elsején került forgalomba, vadiúj, üvegtetővel, metálfény, active felszereltség, ami a középszint). Előtte kértem ajánlatot a kifutó Auris Sport Touringra, nem volt semmi normális ajánlat (szívó 132LE-s talán Active+ szinten volt a legjobb ajánlat 5,8 millió+forgalombahelyezés. Ha hibridet szerettem volna, az 6,8 körül mozgott+forgalombahelyezés), ezért írtam, hogy milliók választottak el a két autó között.

        Az én felhasználási körülményeimnek megfelelt volna mindkét autó, de mivel városon belül nem járok saját autóval, ezért a hibrid fogyasztási előnye – ami azért jobban domborodik városi használatban, mint autópályán – nálam nem térült volna meg.

        https://www.spritmonitor.de/en/detail/867322.html

        Ennyit eszik alattam a, főleg Magyarországon kívül szennyezek vele, Olaszországban vagy Szlovéniában minimum 0.1 euróval olcsóbb a gázolaj.

        • 2019.02.26. at 12:32
          Permalink

          Kösz az SP linket. Látom még a bejáratásra is figyeltél nem csak a fogyasztásra. 🙂 A felhasználási módnak kedvező a dízel a rengeteg autópálya miatt. A sok olasz út, meg a pénztárcának kedvez, mert ott piszok nagy a gázolaj árelőnye.
          Ha a valós károsanyagkibocsátásra kíváncsi vagy, akkor itt megnézheted, de inkább ne tedd:
          https://equaindex.com/equa-air-quality-index/
          Az új 1,5-ös hozza a szabvány értéket, de a többi gázolajos megbukott.

          • 2019.02.26. at 14:35
            Permalink

            Én eddig ahány mérési táblázatot láttam, soha nem sikerült kétszer ugyanazt mérni, nemcsak PM-ben, semmiben.

            Tudod mi a fura nekem ebben az egészben? Megy a flame a dizel/benzin illetve a turbó/szívó hibrid belsőégésű vonalon, közben meg az LPG-ről vagy CNG-ről senki sem beszél, mintha nem is létezne. Sem mint megoldásban (olcsó üzemanyag, a legtöbb benzinmotor képes lenne használni ), sem mint környezetvédelemben (szinte elenyésző a por és NOx kibocsájtás)

            Pedig költségben ott van egy LPG-vel ketyegő motor, mintha diesel lenne (ha mar felhoztam az olasz példát, odakint kb harmadannyi az LPG ára, mint a gázolajé/benziné), ha jól emlékszem a sajtóanyagra, a Fiat Tipo 120LE-s turbós motorral is kapható nem túl régóta LPG üzemanyaggal Magyarországon is.

          • 2019.02.27. at 22:28
            Permalink

            “soha nem sikerült kétszer ugyanazt mérni”
            ez már ilyen lesz, soha nem is fogják, mert itt az RDE és a labormérések a háttérbe szorultak.

            LPG/CNG-ről igazat megvallva én sem tudom miért nem terjed. Azt azért jó tudni, hogy az LPG alapja a kőolaj, míg a CNG alapja gáz. Ebből (is) kifolyólag a CNG még tisztábban elégethető. Az EU “nagykönyvében” le van írva, hogy mennyire fontos lenne a közlekedésben a CNG-re/LNG-re váltás, de iszonyú lassan halad. Konkrét tervek és időpontok vannak. Az áruszállításban az LNG (akár hajó is) lenne a jövő, míg személyszállításban a CNG.

  • 2019.02.25. at 13:39
    Permalink

    Ne haragudj, de ezen felröhögtem 😀

    rothfbb
    2019.02.25. at 13:31
    Permalink
    Hát jó. Turbófeltöltőket gyártunk, ráadásul egyelőre zömében dízelekbe, 38 vagyok és vettem már új autót.😃

    Ez olyan lenne, mintha én, vegyészként ágálnék a vegyipar környezetkárosító hatása ellen a Greenpeace oldalán 😉

    (üdv Oroszlányba)

    • 2019.02.25. at 17:18
      Permalink

      Hja, kicsit irónikus. De egyébként szerintem nincs ezzel baj. Ettől még nincs turbó az autómban, nem gyártunk turbót egyáltalán Hondába. Nem a cég ellen vagyok, sőt, szeretek itt dolgozni és egyelőre bár csak 30% a benzines portfóliónk, de pár év múlva pont a fordítottját szeretnénk. Attól, hogy vegyész vagy, még lehetsz környezetvédő, a kettő nem zárja ki egymást.

  • 2019.02.25. at 15:45
    Permalink

    Zöldike, olvastad-e már ezt a cikket?

    https://www.vezess.hu/hasznaltauto-tesztek/2019/02/23/hasznalt-auto-mi-az-amit-biztosan-ne-vegyek/

    Nem azért hozom fel, mert bármiben is idevág, hanem mert Szörényi András NEM SAJÁT TAPASZTALATBÓL ÍRTA, hanem UTÁNAJÁRÁS nyomán. Nem volt 2.5 V6 TDI-je, sem Isuzu 3.0 V6 dízele, sem Astra H 1.6 benzinje. Mégis írt ezekről egy cikket oktató jelleggel. A helyzet az, hogy a világból ki tudnak kergetni a tulajok, akik 1 db autó után(!) átfogó következtetést vonnak le, és csak mondják és mondják… Te sem vagy kivétel. Lyukat beszélsz az ember hasába, miközben gőzöd nincs, a nagy “tapasztalatod” mennyire általános. A Yaris-os cikkedet meg hagyjuk is, mert ott ráadásul csak 1-2 kört mentél a kocsival, mégis minden olvasódat lebeszélted róla. Típushibák, gyenge pontok? Semmi, csak a pillanatnyi első benyomások. Egy nagy nulla… A nagy arroganciád közepette ne felejtsd el, hogy itt-ott az országban a monitorok előtt a potenciális vevők ülnek, és szeretnék, ha a pénzük a lehető legjobb helyre menne el.

    A Becsületesnepper Maserati Shamal-feltámasztó videóját láttad a minap? Ahol a YT-ablak alatt leírta, hogy 5000 km-t nem tudott az autó hiba nélkül megtenni? Nyilván az sem saját tapasztalatból íródott…

  • 2019.02.25. at 17:54
    Permalink

    Cikkel kapcsolatban lenne véleményem, mégpedig az, hogy furcsálom, miért is fejlesztették ki ezt a 2 literes motort,mivel van egy 2.5 literes kiváló motorjuk, amin csak esetleg kisebb fejkesztéseket kellett volna kieszközölni maximum,és a kasznin se kellett volna sokat reszelni, hogy beférjen.A 2.5 literes motor tudja hozni nagyobb kasztniban ugyanezt a fogyasztást, akkor a Corolla még annyit se produkálna

  • 2019.02.25. at 22:44
    Permalink

    Jobb is, hogy a Toyota nem gyart dizelt mert sosem tudott. Most volt nálam egy ismerősom aki kiprobalta az uj rav4et. 9l a fogyasztás. Ja ha 43al mész városban mint a priusosok akkor minden autó rohadt keveset fogyaszt. Jó a dízel autó arra amire való. Jó az elektromos is arra amire való. Mindig a használat módja szabja meg melyik a jó. Ha egy 2.0 dízellel országúton jarsz és szervizeled nem lesz több baja mint a hybridnek de ha egy hybriddel palyazol rendes tempóval leeszi a gatyad. Én turbó párti vagyok mindegy b vagy d. Szívó benzines igy hybrid autot nem vennék, de kinek mi jön be mire hasznalja mennyire a vezetés élménye fontos számára az alapján választ. Most nagyon nagy a választék soha ekkora nem volt még a hajtaslanc felek teren és ez szerintem jó.
    Éljen sokáig a hdi és a dci.
    További jó krakogast!

    • 2019.02.26. at 08:11
      Permalink

      “Jobb is, hogy a Toyota nem gyart dizelt mert sosem tudott.”

      Khm…Landcruiser…khm…Hiace…khm…Hilux…meg úgy általában a régi szívódízeleik… 😀

      • 2019.02.26. at 10:08
        Permalink

        Régi szívódízelek, nekd tényleg elégurult a gyógyszered…
        Akkor gyere vissza ha a jogsit már megszerezted. Életedben nem vezettél még dízlet ha ilyen baromságot le mersz írni…

        • 2019.02.26. at 10:52
          Permalink

          Ezt kifejtenéd? Mi volt a baj a régi Carinák, Corollák szívódízeleivel? Az a baj, hogy nem tudsz mérvadó dolgokat írni a témában, mert neked a megbízhatóság nem fontos. Azt nem értem, akkor minek ugatsz bele folyton, ha ez a téma?

          • 2019.02.26. at 12:19
            Permalink

            Az a bajom azokkal a motorokkal, hogy azok tényleg minden hibáját hozzák a dízeleknek amire te a modern motorknál fröcsögsz. Kormol, gyenge, zajos, nyers.
            Na ha valami azok nem voltak valók személyautóba.

            A mai modern dízelekre ez mind nem igaz.

            5 dízelmotoros autóba tettem több mint félmillió kilómétert, ha komoly gondom lett volna (vagy bárkinek dízellel) akkor aligha mondanám neked, hogy a túlliheged a megbízhatóságot.

  • 2019.02.26. at 10:15
    Permalink

    Na, hadd kapcsolodjam mar be en is, ha mar ilyen szepen összeborultak itt a kollegak… 🙂
    Szoval nekem kifejezetten testzik az ötajtos verzio, valahogyan a kombikkal nem vagyok kibekülve, nekem mindig zajosabb es esetlenebb egy kombi, mint egy ötajtos.
    De, ha mar kommentelek, hadd osszam meg veletek a tapasztalatomat: korabbi munkatarsaim, Toyota Avensiseket hasznalnak ceges autokent, az egyik 2013-2014-es evjarat volt, azt hiszem, a masik pedig 2017-es, mindketto a ket literes dizel, talan a 124 LE valtozat vagy ilyesmi…
    Többször is ültem bennük, mindkettöben, a regebbiben 80.000 km a masikban pedig 50.000 km van, utobbi a rancfelvarrot friss valtozat volt. Mindkettöben zörgött a közepkonzol, a futomü razott-hintazott az M0-on haladva, a csomagtarto felöl is zörejek jöttek, nagyon hangos volt a motor is, (legelabbis hatul ülve) szoval nekem nagyon nem tetszett, igencsak csalodtam.
    Ugyanokkor többször utatztam az egyik taxis ismerösünk szinten Avensis szedanjaban, 1.8 benzin, 147 LE, sokkal harmonikusabb, jobban összerakott auo benyomasat keltette, jelenleg van benne majdnem 400.000 km!, hibamentesen fut, de en nem ertettem ezt a kettösseget ugyanazon modell eseteben. Komolyan fontolgatom, hogy a következö autom hybrid legyen, valamelyik Toyota modell, de ez az összeszerelesi minöseg nagyon nem gyözött meg.
    Nem tudom, hogy a jelenlegi Auris milyen lehet ilyen szempontbol. Most egy Mondeonk van csaladi autokent, de messze jobbnak tartom az Avensisnel. Remelem, hogy ebben az összeszerelesi kerdesben leptek elöre most ennel az uj Corolla modellnel.

  • 2019.02.26. at 15:21
    Permalink

    Zöld: újabb bla-bla. “Kormol, gyenge, zajos, nyers.” Ez az összes szívódére igaz, bárki is gyártsa. Papesz, nézd már magad egy kicsit külső szemmel: akárhányszor a Toyota márka méltatása van terítéken valami miatt, egyből ugrasz. Az egész konszernt kerülje el mindenki, mint a pestist? Addig nem nyugszol, amíg ez be nem következik? Mit ne mondjak, felettébb stresszes napjaid lehetnek 😀

  • 2019.03.02. at 16:28
    Permalink

    Kár hogy már nem olvasom rendszeresen ezt az oldalt, így aztán lemaradok az ilyen csemege csörtékről ami az utolsó koromdízelbuzik és mindenki más között zajlik. LOL! 😂 Persze ez már nem adja azt a fantasztikus izzó hangulatot mint annak idején 5-10-15 évvel ezelőtt, amikor is teljesen egyedül kellett a nulla iq-s koromdízelbuzik végeláthatatlan bűzlő hordáival megküzdeni és minden áldott alkalommal megsemmisítő erejű vereséget mérni a végtelenül ostoba-buta fejükre. 😉 Az igazi teljesítmény volt. Csodálatos idők voltak, imádtam minden pillanatát. 😜
    Most viszont, hogy méltó helyükre kerültek a mindig is elavult, brutálisan környezetpusztító koromdízelek – a történelem szemétdombjára -, már nem nagy kunszt lepofozni az itt szédelgő utolsó koromdízelbuzikat. Mondjuk zőőődike egy különlegesen hálás homokzsák ebből a szempontból, hiszen személyében a tehetségtelenség, a nem tudás, a gondolkodási képesség hiánya és a szorgalom egy olyan brutálisan halálos kombinációt alkot ami túlzás nélkül párját ritkítja. Nagyon-nagyon kevés olyan csókával futottam össze az elmúlt évtizedekben aki ennyire stabilan és következetesen tudott szinte mindennel pofára esni amihez csak hozzászólt ROFLMAO! 🤣 Halálos, hogy még a mai napig is itt veri a fostalicska koromdízelre, fő – azazhogy szinte egyetlen – érvként azt hozva fel, hogy ő már vezetett olyat. 😄 Amikor már mindenhol 0% lesz a koromdízeles trágyahalmazok aránya az új eladású személygépjárművek között, ő akkor is arcizom rándulás nélkül, mintha mi sem történt volna fogja tolni ki a fején az elmebeteg koromdízelbuzi propagandát. De nézzük a jó oldalát, ez azt is jelenti, hogy bármikor a jövőben ha kedve támad az embernek röhögni egy jót, csak leugrik a legközelebbi fórumba és egy bemelegítő örömkesztyűzés után vidáman lepofozhatja a tántorgó bohócát ROFLMAO! 🤣

    A Corollával kapcsolatban annyit, hogy természetesen támogatandó, hogy a tojgli végre itt is megjelent a hibrid hajtáslánccal, a probléma az az, hogy rettenetesen lassan tolja ezt a szekeret, már sokkal korábban meg kellett volna lépnie ezt. A luca széke sebességnek persze több oka van, de az egyik legnagyobb súlyú az az, hogy a 77. bőrt is le akarják húzni a hibrid technikájukról. Az egyszeri rabszolgának persze lehet, hogy még ez is elfogadható, de szerencsére jó néhányan vannak, akik nem csak hogy nem ebbe a kategóriába esnek hanem ennél sokkal többet vártak volna tőlük. Számukra a tojgli mint autógyártó már jó ideje érdektelenné vált.

Vélemény, hozzászólás?