Alma Cabrio, most a tiéd lehet! De tudod, mi ez?

Megőrülsz ettől a Trabanttól, amit árulnak és magyarok tervezték

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Magyarok tervezték az Alma Cabriót, tisztességes bukás lett a rendszerváltás utáni vagánynak szánt Trabantból, kb. csak 12 készült, de mégis maradt legalább ez az egy kimondottan jó állapotban.

Igazi különlegességekre lelhet, aki pörgeti a Használtautó.hu-t. A teljesen általános kocsik között olyan egyedileg épített autók, különleges szériák, limitált modellek bukkanhatnak fel, amikről nem is gondoltuk volna, hogy megfordulnak hazánkban. Ez az eset most más, ugyanis a fotókon szereplő autó itt készül, Magyarországon, méghozzá még 1995-ben. Alma Cabriónak hívják, és nem egyedi építésről van szó. A '90-es években egy testvérpár erre üzletet szeretett volna építeni, amit valamilyen mértékben meg is valósítottak. A Pápa testvérek Szorcsik Lajos tervei alapján kezdték gyártani az Alma névre keresztelt márka Cabrio nevű modelljét, mellyel nemzetközi piacokat céloztak. Szemfülesek már fotók alapján be tudják azonosítani, miből készült, az Alma Cabrio valójában egy Trabant, ami a műszaki alapokat illeti. Többféle verzió készült, alapvetően a Fiat 128 47 lóerős motorjával, ebben itt viszont az 1,1-es Volkswagen eredetű motor dolgozik, vagyis négyütemű. A fellelhető alkatrészek skálája széles, és az elkészült autók között is volt elég nagy szórás. Alapvetően használt Trabantokra épültek az Almák, éppen ezért műszakilag messze voltak már új korukban is a tökéletestől. Egy görög befektető segítségével hét autó készült el export célokra, ezeket el is szállították, ám épp a minőség miatt több megrendelés nem érkezett, rövid időn belül be is szántották a céget.
Hirdetés
Összesen nagyjából 12 Alma Cabrio készült el, melyek közül nagy valószínűséggel ennél jobb állapotban egy sincsen. A meghirdetett autót látszólag alaposan felújították és karban is tartották. A műanyag karosszériára egyedileg épített kemény tető került - állítólag csavarozva, vagyis vélhetően továbbra is használható kabrióként. Érdekes részlet, hogy bár saját gyártmányként szerepel a magyar autógyártás történetében, ez az autó továbbra is Trabant 1.1-ként van forgalomban, érvényes műszaki vizsgával rendelkezik, nagyteljesítményű hifi rendszert építettek bele, és látszólag szeretve is volt a különlegesség. A magyar autógyártás történelme szempontjából érdekes, az érte kért ár viszont meglehetősen magas, ugyanakkor az szinte garantált, hogy soha sehol nem fog szembe jönni még egy.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?