Drága a villanyautók javítása: teljes cascót javasol a MABISZ

Az átlagosnál magasabb kárösszeg miatt a MABISZ szerint erősen javasolt a villanyautók cascója

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A villanyautó nem olcsó - ezt érdemes tudnia mindenkinek, aki kacérkodik velük, javításuk is drága, ezért a MABISZ szerint is erősen ajánlott a teljes körű casco biztosításuk.

Újonnan, támogatás nélkül a villanyautó sosem volt olcsó, az alacsony szériájú modelleknek így az alkatrész- és javítási költségei is az átlagosnál magasabbak, ezért aztán esetükben a teljes körű casco biztosítás is erősen javasolt - hívta fel a figyelmet egy közleménnyel is a Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ). Mindezt alátámasztandó megtudhattuk, hogy

míg a hagyományos, belső égésű motoros modelleknél az átlagkár 400-450 ezer forint között mozog, egy elektromos modellnél jellemzően 600-700 ezer forint között alakul. Ennek megfelelően a biztosítások havi díja is magasabb a villanyautóknál.

Bár a villanyautók terjedését segítő állami támogatásoknak és a néhány éves példányok importjának köszönhetően tavaly az elektromos modellek száma - nem egész 1 év alatt - másfélszeresére nőtt hazánkban, s így számuk éppen 20 ezer példány fölé emelkedett, a 3,92 millió példányos hazai autóállománynak így sem teszik ki még az 1%-át sem. Mivel azonban új és nagy értékű modellekről van szó, a biztosítók szerződésállományában ennél jelentősebb, már pár százalékos arányban fordulnak elő.
Hirdetés

A hazánkban gépjárműbiztosítást kínáló 12 társaság zöme kínál kgfb, illetve casco biztosítást a hazai újautó kínálatban elérhető elektromos modellek többségére. Néhány biztosító csak a hivatalos, hazai szervizzel rendelkező modellekre ad ajánlatot, s számos olyan modell is létezik, amelyekre csak egyedi kockázatelbírással, eseti döntés alapján vállalnak fedezetet. A szövetség azt javasolja, hogy a villanyautók tulajdonosai olvassák át alaposan a jármű kézikönyvét és tartsanak be minden gyári előírást a jármű karbantartása és használata során is, hiszen ezek feltételei lehetnek a casco-szolgáltatásnak. Javasolt a szerződési feltételek szokásosnál gondosabb áttanulmányozása, meggyőződni például arról, hogy a biztosító feltételei milyen kártérítést biztosítanak. Nem mindegy, hogy csak az autóra magára, vagy kiegészítőire, a töltőkre, töltőkábelekre, akár a töltés közbeni töltőkábel lopásra is kiterjed-e a biztosítás.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2022.01.27. at 12:04
    Permalink

    Aki meg tud vásárolni ,Tízmilliókért villany autót,. Miért adnak hozzá állami támogatást.??? Ez pénz kidobás….Ha el akarok menni a Maldív szigetekre, Karibi térségbe, Indiai óceánhoz, kapok állami támogatást.????

Vélemény, hozzászólás?