Aki új dÃzel Hondára vágyik, annak még két éve van venni egy Civicet, utána már nem lesz gázolajos Honda a szalonokban
A Honda sosem volt a gázolajos blokkok élharcosa, a japán gyártó neve sokkal inkább a pörgÅ‘s benzinmotorokkal forrt össze. Az elsÅ‘ saját fejlesztésű dÃzelmotor 2003-ban, a hetedik generációs Honda Accordban jelent meg, mely 2,2 literrel és 140 lóerÅ‘vel kÃnált alternatÃvát a benzines motorokkal szemben. Gázolajos Hondák persze már korábban is készültek, ám azok más gyártók motorjait használták, többek között Isuzu és Rover eredetű dÃzelmotorok is kerültek Honda géptetÅ‘ alá. Második nekifutásra egy kisebb, 1,6 literes öngyulladós motorral rukkolt elÅ‘ a Honda, ami
jelenleg is elérhetÅ‘ a Civic kÃnálatában, ám úgy tűnik, hogy a Honda második gázolajosa lesz egyben az utolsó is.
A CR-V ötödik generációja esetében már elve nem kalkuláltak dÃzelmotorral, Ãgy a modell legnagyobb konkurense a Toyota RAV4, melybÅ‘l már szintén nincs gázolajos verzió
A Honda tervei szerint 2025-re az európai kÃnálat összes modelljébÅ‘l elérhetÅ‘ lesz hibrid vagy teljesen elektromos változat, az ugyanilyen meghajtású modellek globális aránya pedig 2030-ra eléri a kétharmadot. A Hondának persze ez a döntés kevésbé nehéz, mint más gyártóknak, ugyanis a dÃzelek iránt egyre csökkenÅ‘ kereslet mellett a Hondánál csak mellékszerep jutott a gázolajosoknak. A döntésnek azért voltak elÅ‘jelei, ugyanis a két éve debütált
CR-V már csak benzines és hibrid kivitelben készül, holott a nagyobb SUV-k körében még keresettek a gázolajos erőforrások. A 2021-es dátum egyébként egybeesik
az angol Honda gyár bezárásával, ahol a Civic is készül, Ãgy minden jel arra utal, hogy a jelenleg futó Civic generációval együtt megy nyugdÃjba a cég utolsó dÃzelmotorja.
Már hazai ára is van a Honda e-nek, itthon 11,1 millió forintért kÃnálják a jövÅ‘ Hondáját, persze ebbÅ‘l még lejön a 1,5 millió forintos állami támogatás