Ez ma a francia luxus csúcsa? – Itthon az első DS N°8!

Megnéztük az első hazánkba érkezett DS N°8-at, kiderült, mennyit kérnek majd érte!

Nem csak a DS, a Stellantis is sokat vár a N°8-tól, hiszen óriási hatótávot kínálnak, ráadásul a luxus legmagasabb fokán, mindezt kategóriájában kedvező áron.

Az elmúlt időszakban rendre előkerült a Stellantis gyengélkedése kapcsán a DS. Mondván: a konszern 14 márkája közül talán ezért lenne a legkevésbé kár, ha a költségeken szeretnének spórolni és beszántanák. A hazai képviselet viszont egyértelműen leszögezte, a cégcsoport hosszútávra tervez a Citroënből kinőtt luxusmárkával. Ennek ékes példája a tavaly decemberben bemutatott N°8 (ejtsd: "Numero 8") prémium crossover is.

A modellről első ránézésre is süt az elegancia, persze a franciás mivoltában. Méreteit tekintve 4,82 méter hosszú, 1,90 méter széles, a magassága pedig 1,58 méter. A frontrészen a finoman átdolgozott embléma kontúrvilágítást kapott, két oldalt a "hűtőmaszk" ugyancsak fényárban pompázik. A rendszámtartó alatt aktív aerodinamikai elemekkel oldották meg a légbeömlőket. Emellett a levegő ideális áramlását a mindössze 0,24 légellenállási együttható és a felnik kialakítása is segíti. Mindent egybevetve a DS szerint ezekkel a megoldásokkal mintegy 60 kilométerrel tudták növelni a hatótávot.

Oldalról nézve a meredeken lecsapott tetővonal némi kupésságot is belecsempész a típusba, de alapvetően egy SUV-ról beszélünk. Az első ajtópaneleken rejtett kilincseket alkalmaztak - ugyancsak a hatótáv növelése érdekében - amelyek érintésre előbújnak a karosszériából, a hátsókon pedig a C-oszlop mellé tették a nyitókat. Hátul meglepően konszolidált megoldásokat alkalmaztak az autó többi pontjához mérten. A lámpatestek kialakítása persze ugyancsak merész, de a márka- és a típusjelzés nem kapott háttérvilágítást.

Ami az utasteret illeti, annak minden egyes pontján érződik, hogy nagyon igyekeztek egyedivé tenni. Ez többé kevésbé sikerült is, leszámítva az irányválasztót, amely a klasszikus Stellantis megoldást kapta. A négyküllős kormány viszont abszolút saját fejlesztés, ez az első sorozatgyártott típus, amelyben megjelenik a különleges kormánykerék. Szintén most először kerül DS típusba egypedálos mód, amely a már említett irányváltón kapcsolható be.

A DS N°8 a Stellantis STLA Medium platformjára épül, viszont a testvérmodellek közül a leghosszabb tengelytávval büszkélkedhet. A multifunkciós építőkészlet ellenére kizárólag tisztán elektromosként lesz kapható, jelenleg nincs is tervben más kivitel. Hajtásláncból háromfélét kínál a márka, ezek főbb paramétereit az alábbi táblázatban találjátok.

FWD (elsőkerék-meghajtás) FWD High Range (megnövelt hatótáv) AWD High Range (összkerékmeghajtás megnövelt hatótávval)
Teljesítmény (extra, korlátozott ideig) (LE) 230 (260) 245 (280) 250 (375)
Nyomaték (Nm) 343 343 509
Akkumulátor hasznos kapacitása (kWh) 74 97,2 97,2
Várható WLTP hatótáv (km) 572 750 686 (nem véglegesített)
Várható fogyasztás (kWh/100km) 12,9 12,9 14,2
0-100 km/óra érték (másodperc) 7,7 7,8 5,4
Végsebesség (km/óra) 190 190 190
Maximális DC töltés (kW) 190 190 190
villanymotorok száma 1 (elöl) 1 (elöl) 2 (elöl, hátul)

Az autó alá alapfelszereltségként adaptív futómű kerül, a már DS7-ben is látott Active Scan fantázianévre hallgató megoldás. Ennek lényege, hogy a szélvédő tetején elhelyezett kamera - és számos egyéb szenzor - segítségével a rendszer 25 méterrel előre folyamatosan monitorozza az útfelületet, és a begyűjtött információk alapján állítja a lengéscsillapítókat.

Bár a kék árnyalatban pompázó modellt már itthon fotóztuk, ez a konkrét autó megy is tovább, hiszen a francia márkaképviseleté. A hazai árlista még jelenleg is készül, viszont annyit már elárultak, hogy a belépő változat a kisebb akkumulátorral és elsőkerék-meghajtással, valamint a Pallas felszereltségi szinttel 24 000 000 forinttól lesz rendelhető itthon. Az első - nem előszériás - példányok várhatóan az idei év utolsó negyedében érkeznek meg Magyarországra.

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?