Ez ma a francia luxus csúcsa? – Itthon az első DS N°8!
Megnéztük az első hazánkba érkezett DS N°8-at, kiderült, mennyit kérnek majd érte!
Nem csak a DS, a Stellantis is sokat vár a N°8-tól, hiszen óriási hatótávot kínálnak, ráadásul a luxus legmagasabb fokán, mindezt kategóriájában kedvező áron.
Az elmúlt időszakban rendre előkerült a Stellantis gyengélkedése kapcsán a DS. Mondván: a konszern 14 márkája közül talán ezért lenne a legkevésbé kár, ha a költségeken szeretnének spórolni és beszántanák. A hazai képviselet viszont egyértelműen leszögezte, a cégcsoport hosszútávra tervez a Citroënből kinőtt luxusmárkával. Ennek ékes példája a tavaly decemberben bemutatott N°8 (ejtsd: "Numero 8") prémium crossover is.
A modellről első ránézésre is süt az elegancia, persze a franciás mivoltában. Méreteit tekintve 4,82 méter hosszú, 1,90 méter széles, a magassága pedig 1,58 méter. A frontrészen a finoman átdolgozott embléma kontúrvilágítást kapott, két oldalt a "hűtőmaszk" ugyancsak fényárban pompázik. A rendszámtartó alatt aktív aerodinamikai elemekkel oldották meg a légbeömlőket. Emellett a levegő ideális áramlását a mindössze 0,24 légellenállási együttható és a felnik kialakítása is segíti. Mindent egybevetve a DS szerint ezekkel a megoldásokkal mintegy 60 kilométerrel tudták növelni a hatótávot.
Oldalról nézve a meredeken lecsapott tetővonal némi kupésságot is belecsempész a típusba, de alapvetően egy SUV-ról beszélünk. Az első ajtópaneleken rejtett kilincseket alkalmaztak - ugyancsak a hatótáv növelése érdekében - amelyek érintésre előbújnak a karosszériából, a hátsókon pedig a C-oszlop mellé tették a nyitókat. Hátul meglepően konszolidált megoldásokat alkalmaztak az autó többi pontjához mérten. A lámpatestek kialakítása persze ugyancsak merész, de a márka- és a típusjelzés nem kapott háttérvilágítást.
Ami az utasteret illeti, annak minden egyes pontján érződik, hogy nagyon igyekeztek egyedivé tenni. Ez többé kevésbé sikerült is, leszámítva az irányválasztót, amely a klasszikus Stellantis megoldást kapta. A négyküllős kormány viszont abszolút saját fejlesztés, ez az első sorozatgyártott típus, amelyben megjelenik a különleges kormánykerék. Szintén most először kerül DS típusba egypedálos mód, amely a már említett irányváltón kapcsolható be.
A DS N°8 a Stellantis STLA Medium platformjára épül, viszont a testvérmodellek közül a leghosszabb tengelytávval büszkélkedhet. A multifunkciós építőkészlet ellenére kizárólag tisztán elektromosként lesz kapható, jelenleg nincs is tervben más kivitel. Hajtásláncból háromfélét kínál a márka, ezek főbb paramétereit az alábbi táblázatban találjátok.
FWD (elsőkerék-meghajtás) | FWD High Range (megnövelt hatótáv) | AWD High Range (összkerékmeghajtás megnövelt hatótávval) | |
Teljesítmény (extra, korlátozott ideig) (LE) | 230 (260) | 245 (280) | 250 (375) |
Nyomaték (Nm) | 343 | 343 | 509 |
Akkumulátor hasznos kapacitása (kWh) | 74 | 97,2 | 97,2 |
Várható WLTP hatótáv (km) | 572 | 750 | 686 (nem véglegesített) |
Várható fogyasztás (kWh/100km) | 12,9 | 12,9 | 14,2 |
0-100 km/óra érték (másodperc) | 7,7 | 7,8 | 5,4 |
Végsebesség (km/óra) | 190 | 190 | 190 |
Maximális DC töltés (kW) | 190 | 190 | 190 |
villanymotorok száma | 1 (elöl) | 1 (elöl) | 2 (elöl, hátul) |
Az autó alá alapfelszereltségként adaptív futómű kerül, a már DS7-ben is látott Active Scan fantázianévre hallgató megoldás. Ennek lényege, hogy a szélvédő tetején elhelyezett kamera - és számos egyéb szenzor - segítségével a rendszer 25 méterrel előre folyamatosan monitorozza az útfelületet, és a begyűjtött információk alapján állítja a lengéscsillapítókat.
Bár a kék árnyalatban pompázó modellt már itthon fotóztuk, ez a konkrét autó megy is tovább, hiszen a francia márkaképviseleté. A hazai árlista még jelenleg is készül, viszont annyit már elárultak, hogy a belépő változat a kisebb akkumulátorral és elsőkerék-meghajtással, valamint a Pallas felszereltségi szinttel 24 000 000 forinttól lesz rendelhető itthon. Az első - nem előszériás - példányok várhatóan az idei év utolsó negyedében érkeznek meg Magyarországra.