Fizetőssé teszi villanyautó-töltőit a MOL

MOL PLUGEE néven érkezik hazánk első villanyautó-töltő hálózata

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Eddig triplán örülhettünk, hiszen nem csak egyre több MOL kúton jelentek meg villanyautó-töltők, ráadásul villámtöltési lehetőséggel, hanem ingyenesek is voltak. Utóbbi azonban csak augusztusig igaz.


Hazánkban máig a MOL az egyetlen olyan kúthálózat, amelyik villanyautó-töltők telepítésébe kezdett. Az első ugyebár a XII. kerületben, az Istenhegyi úton volt, ahol kezdetben CHAdeMO, majd kombinált töltőt helyeztek üzembe, ami már CCS töltőt is kínál. Míg az utóbbi DC töltőkkel 50 kW-os teljesítmény vehető igénybe, van 43 kW-os AC töltő is. Az Istenhegyi úton ráadásul két ilyen kombinált oszlop is rendelkezésre áll, tehát egyszerre lehet két autót DC töltővel, másik kettőt AC-vel táplálni. Az elmúlt évben ráadásul a MOL a VIII. kerületben a Kerepesi úton és a Könyves Kálmán körúton is felszerelte töltőállomásait villanyautó-töltővel, ahogyan a XI. kerületben a Hunyadi János útra is került; ezekre a töltőállomásokra 1-1 kombinált töltőoszlop jutott. Eddig ingyenesen voltak használhatók a töltők, bár tavasz óta csak nappal, éjszaka a MOL Bubi Limo autók töltése volt a preferencia, s megjegyzem, nappal is többször láttam rajta az up!-okat.
Hirdetés

Augusztustól azonban új időszámítás következik. Nem csak a MOL töltők használatában, hanem a hazai villanyautózásban is: megérkezik az első fizetős villanyautó-töltő hálózat. A MOL töltői ugyanis PLUGEE néven lesznek használhatóak. Jó hír, hogy a most meglévő 4 töltőállomás mellé még idén 10 további fővárosi és 15 vidéki töltőpont várható, ebből 11 autópályák és az M0 autót mentén. Tehát már év végére átjárható lehet villanyautóval az ország. További jó hír, hogy a emellett a MOL-csoport részt vesz a NEXT-E projektben is, amelynek köszönhetően a régióban egy 252 darab gyors és ultragyors elektromos töltőből álló regionális hálózatot hoznak létre 2020-ig. Rossz hír viszont, hogy a töltők augusztustól fizetősek: töltési időtől és felvett árammennyiségtől független fix díjakkal, a DC töltésért 2.990, míg a valamivel lassabb, de egy Renault Zoe (vagy smart electric) esetén akár 43 kW-tal igénybe vehető AC töltés díja 1.990 Ft lesz.
A rendszer egyértelműen kedvez a nagyobb akkumulátorral rendelkező villanyautók tulajdonosainak, s például egy Peugeot iOn/Mitsubishi i-MiEV villanyautót drágább lesz villámtölteni a MOL-nál, mint egy takarékosabb autót hasonló távra tankolni, de az autópályákhoz telepített töltők híre mindenképp kedvező. Abban pedig lehet reménykedni, hogy idővel jön majd a használattal arányos díj, akár egy másik töltőállomás előadásában.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2018.07.29. at 09:27
    Permalink

    Ezt nagyon elbaltázták. Fix 3000ft. A legtöbb autó 150km tud megtenni ideálisan. Ha beáll a kútra, gyakorta van benne 10-20%. Feltölti 80%-ig, onnan már lassú a töltés, én akkor már megyek is, mert ez megvan 15perc alatt kb. Vagyis dúrván 70% ért fizetek 3000ft-ot. Ez kb.100km-re jó. 1000km-re 30eft. 3eft 405 forintos üzemanyagnál 7, 3 l-es fogyasztás. Ezt a 97′-es 7szem. egyterűm lepipálja, mert csak 6,3-at eszik. Ja, és nem kell megállnom100km-enként. Tudom a Tesla többet elmegy, de szálljunk már le a földre, szinte mindenhol Nissanokat látok és nem a legújabbakat. Sikerült, nem túl gazdaságossá tenni az elektromos autózást.

  • 2018.07.29. at 14:05
    Permalink

    Magyarországon domináns az Orosz érdek . Nekik pedig az az érdekük, hogy kőolajat eladják … Innentől érthető , hogy miért így találták ki a villanyautó töltő hállózatot . Nézd meg mit csináltak az E85 üzemanyaggal …látsz valahol olyan kútoszlopot ahol ezt tankolhatnál?

Vélemény, hozzászólás?