Hová ülhet 7 utazó átlagárért?

Piaci körkép: 7 üléses autók 1,5 millió forintért

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Hiába néztük meg, hogy melyik egyterű a piac legolcsóbbja, és számoltuk ki, hogy melyikkel a legolcsóbb utazni, az átlagvásárlónak használt autóban kell gondolkodnia, így most megnéztük, milyen hétüléses kapható 1,5 millióért.

Aki megengedheti az új autó vásárlását, az kedvező futásköltséggel kaphat 7 üléses, dízelmotoros egyterűt, de azért mégis igen tetemes összeget, 4 140 000 forintot kell kifizessen már a műfaj legolcsóbbjának számító Dacia Lodgy 1.5 dCi-ért is. Kevesen vehetnek ennyiért autót, annál többen nézelődnek a használtpiac átlagáráért, ami idén 1,5 millió forintra csökkent. Ezúttal mi is ennyiért kerestünk 7 ülésest, mely sok esetben a spórolásról szól, hiszen minél több ember ülhet egy járgányba, annak annál szerényebb az egy főre jutó költsége.

Mindössze a ma már csaknem kötelezően elvárt légkondicionálót áhítottunk felszereltségként, meg persze normál állapotot, érvényes magyar forgalmi engedélyt és műszaki vizsgát, valamint 10 évnél nem idősebb életkort. Elsőre úgy tűnik, hogy nem reménytelen ilyen paraméterekkel autót találni, hiszen 141 találatot ad a Használtautó.hu szűrője. A hirdetéseket átfutva azonban nem sok jóval kecsegtethetjük az ilyen paraméterekkel autót keresőket. A hétüléses autó ugyanis nem titkoltan az első számú, azaz az utazóautó az ilyet birtokló családokban. Sokan, az esetek mintegy ötödében nem is adják meg a kilométerállást, a többi példány esetében 181 ezer kilométeres átlagfutást látunk. Mindössze 4 autó (2 Opel Zafira és 2 Peugeot 307 SW) futása van 100 ezer kilométer alatt, 20 példányé azonban már 200 ezer felett jár. Utóbbiak zömében dízelmotorosak, míg a 100 ezer alattiak kivétel nélkül benzinesek.
Hirdetés
Ha az igényeknek, ami jelen esetben a hét utas szállíthatósága, megfelelő modellt megfelelő állapotban találunk, akkor modelltől, márkától függetlenül érdemes a legjobb állapotút választani. Opel Zafirát és Peugeot 307 SW-t nézni nem csupán azért érdemes, mert ezekből van 100 ezer – bevallott – kilométer alatti példány, hanem azért is, mert ezek alkotják a paramétereknek megfelelő modellek javát. Zafirából 61 első generációs és még egy második generációs, 2006-os példány is belefér a 1,5 milliós keretbe. Ráadásul dízelmotorral, átlagosnak számító, 182 700 kilométeres futással. Lehet, hogy ez lenne az egyik legésszerűbb ajánlat? Könnyedén, hiszen csomagtere nagy, még 7 ülés mögött is csaknem kisautónyi, 140 literes, összes ülése a padlójába hajtható, s csak az elsőket állítva hagyva 1820 liternyi cucc fér a vegyes üzemben akár 6 l/100 km környéki fogyasztással elmuzsikáló egyterűbe, s külsejével, belsejével is jóval modernebb, mint az első generációs Zafira.
Klímás, 10 évnél nem idősebb 7 üléses autók 1 500 000 forintig
TípusÉvjáratFutott kmVételár
Chrysler Grand Voyager 3.3 Aut. (2 db)2002199 000-350 0001 000 000-
1 250 000
Chrysler Grand Voyager 2.5 CRD (2 db)2002210 000-219 0001 395 000-
1 500 000
Chrysler Voyager 2.5 CRD (4 db)2002120 000-208 001 200 000-
1 499 000
Citroën Evasion 2.0 HDi2002153 0001 390 000
Dacia Logan MCV 1.5 dCi2007180 1001 300 000
Dodge Caravan 3.32003125 0001 390 000
Dodge Grand Caravan 3.32002160 0001 490 000
Fiat Dobló 1.3 Mjet Family2007223 1781 450 000
Fiat Ulysse 2.0 JTD (5 db)2002-2003148 000-186 0001 198 000-
1 449 000
Fiat Ulysse 2.2 JTD2003139 2001 390 000
Ford Galaxy 2.3 16V2002259 0001 225 000
Ford Galaxy 1.9 TDI (2 db)2002217 000-218 0001 350 000
Honda Stream 2.0 ES Automata2002385 785980 000
Hyundai Trajet 2.0 CRDi2003162 0001 499 000
Kia Carnival 2.9 CRDi (2 db)2002-2003167 023-223 0001 099 000-
1 499 000
Lancia Zeta 2.0 JTD LX2002152 3001 390 000
Mazda MPV 2.0 CDH (3 db)2002-2004154 000-228 0001 390 000-
1 500 000
Mercedes-Benz Vaneo 170 CDI Family2002-2003165 100-240 0001 250 000-
1 500 000
Opel Zafira A 1.6 (26 db)2002-200664 000-266 000950 000-
1 499 000
Opel Zafira A 1.8 (7 db)2002-2003134 000-213 172970 000-
1 450 000
Opel Zafira A 2.0 DTI (23 darab)2002-2004142 710-240 0001 090 000-
1 499 000
Opel Zafira A 2.2 DTI (3 darab)2002-2003150 720-212 0001 090 000-
1 499 000
Opel Zafira B 1.9 DTI2006182 7001 499 000
Peugeot 307 SW 1.6 (8 darab)2002-200597 119-125 000940 000-
1 390 000
Peugeot 307 SW 2.0 (3 darab)2003-200495 183-202 0001 250 000-
1 370 000
Peugeot 307 SW 1.6 HDi (4 darab)2004-2005nincs adat1 099 000-
1 390 000
Peugeot 307 SW 1.6 HDi (6 darab)2003-2006146 701-210 000999 000-
1 299 000
Renault Espace 1.9 dCi (4 darab)2003-2004160 000-216 0001 390 000-
1 500 000
Renault Espace 2.2 dCi (6 darab)2002-2004152 000-300 0001 290 000-
1 499 000
Renault Grand Espace 1.9 dCi (2 darab)2002-2003168 000-187 0001 349 999-
1 499 000
Renault Grand Espace 2.2 dCi2002209 0001 250 000
Renault Grand Espace 2.2 dCi2003190 0001 399 000
SEAT Alhambra 1.9 PD TDI (3 darab)2002-2003130 000-233 8731 390 000-
1 450 000
Tata Safari 2.0 TDI 4x42004nincs adat1 399 000
Noha a Zafira népszerűségének és kínálatának harmadát sem teszi ki, mégis meghatározó az olcsó használt hétülésesek körében a Peugeot 307 SW, mely inkább kombi, mint egyterű, ám kialakításával mégis annak tekinthető. Csomagterébe ugyanis a padlóból – egyenként – felhajthatóan került a hatodik, hetedik ülőhely. Ezen modellnél egyébként érdemes vigyázni és ellenőrizni a székek meglétét, azok ugyanis csak extraként kerültek az autóba, ki is emelhetők, s ebből adódóan lehet is találkozni olyan példányokkal, melyek ugyan papírjuk szerint hétülésesek, valójában nincs bennük a harmadik üléssor, mondjuk, mert elkallódott, hiszen nélküle nagyobb a csomagtér. Vele sem kicsi persze, még az összes ülést kihajtva is 137 liter marad, a leghátsók kiemelésével aztán mintegy fél, a második soriak lehajtásával 1,5 köbméter áll rendelkezésre. Kellhet több? Ráadásul a piacon ugyanúgy lehet találni benzinest és dízelt is szép számmal, mint az Opel Zafira esetében, sőt, temérdek panorámatetős is kínálkozik, és van automata váltós is. Ráadásul míg Zafirát 1 millió forint alatt elvétve kapni csak, 307 SW már 849 000 forintért is van, 1,25 millióért pedig a kínálat legszerényebb futású példánya is hazavihető.
Ha utóbbi sem kívánatos a meghatározó modellek közül, akkor marad a keresgélés, esélyes befutó lehet a Renault Grand Scénic, melyből – egységesen az 1.5 dCi motorral - kínálkozik négy példány. Köztük egy megnézésre érdemes, 136 ezer kilométeres futású, szervizkönyvessel, természetesen mind közül a legmagasabb, 1,499 milliós plafonárral, mindössze 7 évesen, de talán a legalacsonyabb ígért, 5,1 l/100 km vegyes fogyasztással.

Van hétüléses akár 5 évesen is 1,5 millióért, igaz, ilyen korral mindössze két autó kínálkozik. Egyik a Scénicével alapjaiban azonos, de szerényebb teljesítményű, 1,5 literes dCi motoros Dacia Logan MCV. Komolyabb futással azonban és azzal az óriási hátránnyal, hogy harmadik sorának úlései nem egyenként felhajthatók, sőt, nem is padlóba süllyeszthetők, így a Dacia vásárlói jellemzően az otthon elhagyása előtt ki kell találják, hogy kívánnak-e heten utazni, kívánják-e a csomagtér jelentős részét kitevő harmadik sort cipelni. A másik pedig a haszonjármű alapú Fiat Dobló Panorama hasonló harmadik sorral, még komolyabb, 220 ezer kilométer feletti futással.
Egyedi, terepigényeket kielégítő modellként említhető összkerékhajtású, de a motorfelújítók által törzsvendégként tisztelt Tata Safari. Nem kevésbé rizikós a csakis 10 éves korral elérhető Chrysler Voyager/Grand Voyager modellpár, az amerikai típusok közül még az egy évvel fiatalabb, állítólag mindössze 125 ezer kilométert futott Dodge Caravant, illetve az egy évvel idősebb és Grand előnevű, benzin-gázos bátyját sem ajánlanánk nyugodt szívvel. Be kell, hogy valljuk továbbá, a nagyobb egyterűek európai kiadásaihoz is komoly bátorság szükséges 1,5 millió forintos vételárig. Citroën Evasion, Fiat Ulysse, Ford Galaxy, Lancia Zeta, Renault Espace/Grand Espace és SEAT Alhambra hívhatja keringőre a vásárlókat, talán utóbbi modell lehet a legésszerűbb választás, de a Renault egyterűinek is megvan az az előnyük, hogy józan futású és árú példányok egyaránt kínálkoznak belőlük. Ezen modelleknél a jóval kényelmesebb utastérért azonban nem csak nagyobb fogyasztással, rendszerint a szerényebb verziókénál magasabb futásból eredő komolyabb szervizköltségekkel is fizetni kell. Míg ugyanis egy alsó-középkategóriás egyterű hétülésese csak rövidebb távokra kényelmes hét utasnak, a nagyobb és kényelmesebb egyterűkkel jobb eséllyel mehettek sok hosszú túrára a korábbi tulajdonosok. Természetesen kivételek léteznek, ki lehet fogni megkímélt, tágas és kedvező árú példányokat is, szerencsével és/vagy türelemmel.
Aki tehát olcsó hétülésest keres, az fogadja el, hogy kompromisszumokat kell kötnie, hacsak nem találkozik csodatevővel, szerény teljesítményű és viszonylag szűk utasterű vagy tágasabb, erősebb és lehasználtabb példányok közül válogathat. Mi ennyi pénzért második generációs Opel Zafirát, Peugeot 307 SW-t, esetleg Renault Grand Scénicet vagy Espace-t és SEAT Alhambrát néznénk. Azzal a kitétellel, hogy csakis leinformálható kilométer-állású és szervizmúltú példányt érdemes megvenni, amire vélhetően nem kell a vételár harmadát rákölteni, 2 millióért ugyanis már más a kínálat, mint 1,5-ért.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.30. at 18:55
    Permalink

    De, elég reális feltételek voltak, azért előtte körbenéztem mi a helyzet a piacon. Persze nem volt minden kőbe vésve, adott esetben a pénzhez 10-15 %-ot hozzátettem volna, és ha találok egy jó állapotú példányt, nem zavart volna, ha egy évvel idősebb. Kaptam volna első szériás Zafirát, de azt valahogy akkor nem akartam. Előtte 8 évig egy F Astra kombim volt, semmi gond nem volt vele, de valahogy nem akartam Opelt. Nézegettem a Renault Grand Scenic-et, de abból a legtöbb dízel volt, én inkább a benzines felé hajlottam. Írtam fórumokra, és maguk a Scenic tulajdonosok beszéltek le a típusról. Ekkor döntöttem el, hogy veszek egy Citroen Picassot. Abból sikerült vennem egy 2005-ös Exclusive felszereltségűt (ez a fullos) 79 ezer km-rel első tulajdonostól kereken 1,5 millióért. Valamivel több mint egy éve van meg, lekopogom nagyon megérte. Amit kicsit ilyenkor sajnál az ember, hogy ma ennyiért tudnék venni egy 2007-est, ami ugye 2 évvel fiatalabb mint az enyém, pedig tavaly óta csak egy év telt el. Na mindegy nem vagyok elégedetlen, nem jártam rosszúl.

  • 2017.10.30. at 18:55
    Permalink

    Nemtaláltam a felsorolásban a legnagyobb utastérrel rendelkező Mitsubishi Grandist.Ez az autó valóban 7 üléses egyterű amelyben hosszú úton is kényelmesen utzhat 7 felnőtt személy, és még így is van 350 literes csomagtere a harmadik üléssor mögött.

  • 2017.10.30. at 18:55
    Permalink

    A Zafira-ban középső üléssorban három felnőtt válla nem fér el – valakinek előre kellett hajolni, hogy a másik kettő elférjen 🙁
    Ez a kategória csak 5+2 személyes, vagyis a leghátsó sorban csak 10 év alatti gyerekeket érdemes “tárolni”, felnőtt kizárva!

  • 2017.10.30. at 18:55
    Permalink

    Tisztelt Katona úr!

    Sajnálom, hogy csak a cikk legvégén említette meg a Renault Grand Senicet, a táblázatban sem láttam. A hasznaltauto.hu 12 db-ot adott ki belőle. Véleményem szerint az egyik legjobb alternatíva a 7 üléses egyterűt keresőknek, főként az ár/praktikum/felszereltség szempontokat figyelembe véve.

    Szerintem egyébként két részre lehet bontani a 7 üléses lehetőségeket: a teljes értékű 7 üléses autókra és a 2 “szükség” üléssel rendelkezőkre.

    http://www.hasznaltauto.hu/talalatilista/auto/MUFL1TAFO1IREUTL98Q18HKI1P8GCDPLTT0P2G3KSC33C0SP119QPKLLY77SKMZF9596TWROMET1CC642FEGRERFKE6ZUCQHP1GLSZP4HE8U5RCWJJ68YZ5638QJ6CQCYADEPIM3QF2287J1CZM8OS39U5Y2CG27TM4KOWGYSQDW3SJH69L8Y7KM36A7HGQAJ316TGGGIPMS414UJC69AQMOJ6WC7SP7JL5IRYP3P7ZHU7U0K7EWFP0RORFCT9DMZJSA8171F82R43F25495DOW1PFIQDFR4ZSYLSJFHWQFOO52LFELI5G24QQR69FEWDHE42ZJO73JEOLJP76GY9D77MKDAZJCE/page1

  • 2017.10.30. at 18:55
    Permalink

    Én éppen tavaly kerestem egyterűt, és pont 1,5 millióért, de feltétlem volt, hogy 2005-nél ne legyen régebbi gyártású, és lehetőleg 100 ezernél kevesebb km legyen benn. 7 személyes így nem nagyon fért bele, olyan ami megfelelt volna a feltételeknek. Így aztán vettem egy 5 személyes Picassot. Egyébként én eleve olyanban gondolkodtam, amiben a hátsó (7 személyesben középső) üléssor 3 különálló ülésből áll. Ez fontos dolog, hiszenn sokkal jobban variálható a kocsi.
    A kínálatból én is a 307 SW-t venném, vagy valamelyik Zafirát. De én úgy emlékszem, hogy a Peugeotban a két pótülés nem hajtható a padlóba, hanem ha nem vesszük ki igencsak tetemes részét elveszi a csomagtérnek.

  • 2017.10.30. at 18:55
    Permalink

    Ha az ember kényelmes 7 szemályes egyterűt keres, akkor javaslom a nagy köbcentis benzinest de kizárólag autógázzal használva!
    A nagy benzinesekben kevesebb a megtett kilométer, de autógázzal használva az üzemanyag költsége megegyezik egy 7-8 liter gázolajat fogyasztó autóéval.

Vélemény, hozzászólás?