Hová ülhet 7 utazó átlagárért?
Piaci körkép: 7 üléses autók 1,5 millió forintért
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Hiába néztük meg, hogy melyik egyterű a piac legolcsóbbja, és számoltuk ki, hogy melyikkel a legolcsóbb utazni, az átlagvásárlónak használt autóban kell gondolkodnia, így most megnéztük, milyen hétüléses kapható 1,5 millióért.
Mindössze a ma már csaknem kötelezően elvárt légkondicionálót áhítottunk felszereltségként, meg persze normál állapotot, érvényes magyar forgalmi engedélyt és műszaki vizsgát, valamint 10 évnél nem idősebb életkort. Elsőre úgy tűnik, hogy nem reménytelen ilyen paraméterekkel autót találni, hiszen 141 találatot ad a Használtautó.hu szűrője. A hirdetéseket átfutva azonban nem sok jóval kecsegtethetjük az ilyen paraméterekkel autót keresőket. A hétüléses autó ugyanis nem titkoltan az első számú, azaz az utazóautó az ilyet birtokló családokban. Sokan, az esetek mintegy ötödében nem is adják meg a kilométerállást, a többi példány esetében 181 ezer kilométeres átlagfutást látunk. Mindössze 4 autó (2 Opel Zafira és 2 Peugeot 307 SW) futása van 100 ezer kilométer alatt, 20 példányé azonban már 200 ezer felett jár. Utóbbiak zömében dízelmotorosak, míg a 100 ezer alattiak kivétel nélkül benzinesek. Ha az igényeknek, ami jelen esetben a hét utas szállíthatósága, megfelelő modellt megfelelő állapotban találunk, akkor modelltől, márkától függetlenül érdemes a legjobb állapotút választani. Opel Zafirát és Peugeot 307 SW-t nézni nem csupán azért érdemes, mert ezekből van 100 ezer – bevallott – kilométer alatti példány, hanem azért is, mert ezek alkotják a paramétereknek megfelelő modellek javát. Zafirából 61 első generációs és még egy második generációs, 2006-os példány is belefér a 1,5 milliós keretbe. Ráadásul dízelmotorral, átlagosnak számító, 182 700 kilométeres futással. Lehet, hogy ez lenne az egyik legésszerűbb ajánlat? Könnyedén, hiszen csomagtere nagy, még 7 ülés mögött is csaknem kisautónyi, 140 literes, összes ülése a padlójába hajtható, s csak az elsőket állítva hagyva 1820 liternyi cucc fér a vegyes üzemben akár 6 l/100 km környéki fogyasztással elmuzsikáló egyterűbe, s külsejével, belsejével is jóval modernebb, mint az első generációs Zafira.
Klímás, 10 évnél nem idősebb 7 üléses autók 1 500 000 forintig
Típus | Évjárat | Futott km | Vételár |
Chrysler Grand Voyager 3.3 Aut. (2 db) | 2002 | 199 000-350 000 | 1 000 000- 1 250 000 |
Chrysler Grand Voyager 2.5 CRD (2 db) | 2002 | 210 000-219 000 | 1 395 000- 1 500 000 |
Chrysler Voyager 2.5 CRD (4 db) | 2002 | 120 000-208 00 | 1 200 000- 1 499 000 |
Citroën Evasion 2.0 HDi | 2002 | 153 000 | 1 390 000 |
Dacia Logan MCV 1.5 dCi | 2007 | 180 100 | 1 300 000 |
Dodge Caravan 3.3 | 2003 | 125 000 | 1 390 000 |
Dodge Grand Caravan 3.3 | 2002 | 160 000 | 1 490 000 |
Fiat Dobló 1.3 Mjet Family | 2007 | 223 178 | 1 450 000 |
Fiat Ulysse 2.0 JTD (5 db) | 2002-2003 | 148 000-186 000 | 1 198 000- 1 449 000 |
Fiat Ulysse 2.2 JTD | 2003 | 139 200 | 1 390 000 |
Ford Galaxy 2.3 16V | 2002 | 259 000 | 1 225 000 |
Ford Galaxy 1.9 TDI (2 db) | 2002 | 217 000-218 000 | 1 350 000 |
Honda Stream 2.0 ES Automata | 2002 | 385 785 | 980 000 |
Hyundai Trajet 2.0 CRDi | 2003 | 162 000 | 1 499 000 |
Kia Carnival 2.9 CRDi (2 db) | 2002-2003 | 167 023-223 000 | 1 099 000- 1 499 000 |
Lancia Zeta 2.0 JTD LX | 2002 | 152 300 | 1 390 000 |
Mazda MPV 2.0 CDH (3 db) | 2002-2004 | 154 000-228 000 | 1 390 000- 1 500 000 |
Mercedes-Benz Vaneo 170 CDI Family | 2002-2003 | 165 100-240 000 | 1 250 000- 1 500 000 |
Opel Zafira A 1.6 (26 db) | 2002-2006 | 64 000-266 000 | 950 000- 1 499 000 |
Opel Zafira A 1.8 (7 db) | 2002-2003 | 134 000-213 172 | 970 000- 1 450 000 |
Opel Zafira A 2.0 DTI (23 darab) | 2002-2004 | 142 710-240 000 | 1 090 000- 1 499 000 |
Opel Zafira A 2.2 DTI (3 darab) | 2002-2003 | 150 720-212 000 | 1 090 000- 1 499 000 |
Opel Zafira B 1.9 DTI | 2006 | 182 700 | 1 499 000 |
Peugeot 307 SW 1.6 (8 darab) | 2002-2005 | 97 119-125 000 | 940 000- 1 390 000 |
Peugeot 307 SW 2.0 (3 darab) | 2003-2004 | 95 183-202 000 | 1 250 000- 1 370 000 |
Peugeot 307 SW 1.6 HDi (4 darab) | 2004-2005 | nincs adat | 1 099 000- 1 390 000 |
Peugeot 307 SW 1.6 HDi (6 darab) | 2003-2006 | 146 701-210 000 | 999 000- 1 299 000 |
Renault Espace 1.9 dCi (4 darab) | 2003-2004 | 160 000-216 000 | 1 390 000- 1 500 000 |
Renault Espace 2.2 dCi (6 darab) | 2002-2004 | 152 000-300 000 | 1 290 000- 1 499 000 |
Renault Grand Espace 1.9 dCi (2 darab) | 2002-2003 | 168 000-187 000 | 1 349 999- 1 499 000 |
Renault Grand Espace 2.2 dCi | 2002 | 209 000 | 1 250 000 |
Renault Grand Espace 2.2 dCi | 2003 | 190 000 | 1 399 000 |
SEAT Alhambra 1.9 PD TDI (3 darab) | 2002-2003 | 130 000-233 873 | 1 390 000- 1 450 000 |
Tata Safari 2.0 TDI 4x4 | 2004 | nincs adat | 1 399 000 |
Ha utóbbi sem kívánatos a meghatározó modellek közül, akkor marad a keresgélés, esélyes befutó lehet a Renault Grand Scénic, melyből – egységesen az 1.5 dCi motorral - kínálkozik négy példány. Köztük egy megnézésre érdemes, 136 ezer kilométeres futású, szervizkönyvessel, természetesen mind közül a legmagasabb, 1,499 milliós plafonárral, mindössze 7 évesen, de talán a legalacsonyabb ígért, 5,1 l/100 km vegyes fogyasztással.
Van hétüléses akár 5 évesen is 1,5 millióért, igaz, ilyen korral mindössze két autó kínálkozik. Egyik a Scénicével alapjaiban azonos, de szerényebb teljesítményű, 1,5 literes dCi motoros Dacia Logan MCV. Komolyabb futással azonban és azzal az óriási hátránnyal, hogy harmadik sorának úlései nem egyenként felhajthatók, sőt, nem is padlóba süllyeszthetők, így a Dacia vásárlói jellemzően az otthon elhagyása előtt ki kell találják, hogy kívánnak-e heten utazni, kívánják-e a csomagtér jelentős részét kitevő harmadik sort cipelni. A másik pedig a haszonjármű alapú Fiat Dobló Panorama hasonló harmadik sorral, még komolyabb, 220 ezer kilométer feletti futással.
Egyedi, terepigényeket kielégítő modellként említhető összkerékhajtású, de a motorfelújítók által törzsvendégként tisztelt Tata Safari. Nem kevésbé rizikós a csakis 10 éves korral elérhető Chrysler Voyager/Grand Voyager modellpár, az amerikai típusok közül még az egy évvel fiatalabb, állítólag mindössze 125 ezer kilométert futott Dodge Caravant, illetve az egy évvel idősebb és Grand előnevű, benzin-gázos bátyját sem ajánlanánk nyugodt szívvel. Be kell, hogy valljuk továbbá, a nagyobb egyterűek európai kiadásaihoz is komoly bátorság szükséges 1,5 millió forintos vételárig. Citroën Evasion, Fiat Ulysse, Ford Galaxy, Lancia Zeta, Renault Espace/Grand Espace és SEAT Alhambra hívhatja keringőre a vásárlókat, talán utóbbi modell lehet a legésszerűbb választás, de a Renault egyterűinek is megvan az az előnyük, hogy józan futású és árú példányok egyaránt kínálkoznak belőlük. Ezen modelleknél a jóval kényelmesebb utastérért azonban nem csak nagyobb fogyasztással, rendszerint a szerényebb verziókénál magasabb futásból eredő komolyabb szervizköltségekkel is fizetni kell. Míg ugyanis egy alsó-középkategóriás egyterű hétülésese csak rövidebb távokra kényelmes hét utasnak, a nagyobb és kényelmesebb egyterűkkel jobb eséllyel mehettek sok hosszú túrára a korábbi tulajdonosok. Természetesen kivételek léteznek, ki lehet fogni megkímélt, tágas és kedvező árú példányokat is, szerencsével és/vagy türelemmel.
Aki tehát olcsó hétülésest keres, az fogadja el, hogy kompromisszumokat kell kötnie, hacsak nem találkozik csodatevővel, szerény teljesítményű és viszonylag szűk utasterű vagy tágasabb, erősebb és lehasználtabb példányok közül válogathat. Mi ennyi pénzért második generációs Opel Zafirát, Peugeot 307 SW-t, esetleg Renault Grand Scénicet vagy Espace-t és SEAT Alhambrát néznénk. Azzal a kitétellel, hogy csakis leinformálható kilométer-állású és szervizmúltú példányt érdemes megvenni, amire vélhetően nem kell a vételár harmadát rákölteni, 2 millióért ugyanis már más a kínálat, mint 1,5-ért.
De, elég reális feltételek voltak, azért előtte körbenéztem mi a helyzet a piacon. Persze nem volt minden kőbe vésve, adott esetben a pénzhez 10-15 %-ot hozzátettem volna, és ha találok egy jó állapotú példányt, nem zavart volna, ha egy évvel idősebb. Kaptam volna első szériás Zafirát, de azt valahogy akkor nem akartam. Előtte 8 évig egy F Astra kombim volt, semmi gond nem volt vele, de valahogy nem akartam Opelt. Nézegettem a Renault Grand Scenic-et, de abból a legtöbb dízel volt, én inkább a benzines felé hajlottam. Írtam fórumokra, és maguk a Scenic tulajdonosok beszéltek le a típusról. Ekkor döntöttem el, hogy veszek egy Citroen Picassot. Abból sikerült vennem egy 2005-ös Exclusive felszereltségűt (ez a fullos) 79 ezer km-rel első tulajdonostól kereken 1,5 millióért. Valamivel több mint egy éve van meg, lekopogom nagyon megérte. Amit kicsit ilyenkor sajnál az ember, hogy ma ennyiért tudnék venni egy 2007-est, ami ugye 2 évvel fiatalabb mint az enyém, pedig tavaly óta csak egy év telt el. Na mindegy nem vagyok elégedetlen, nem jártam rosszúl.
Talän a felteteleid köszönöviszonyban sem voltak a valosäggal.
Valószínű azért nincs itt a Grandis, mert a legolcsóbb használt 1,7 millió Ft.
Valószínű azért nincs itt a Grandis, mert 1,7 millió Ft a legolcsóbb használt.
Nemtaláltam a felsorolásban a legnagyobb utastérrel rendelkező Mitsubishi Grandist.Ez az autó valóban 7 üléses egyterű amelyben hosszú úton is kényelmesen utzhat 7 felnőtt személy, és még így is van 350 literes csomagtere a harmadik üléssor mögött.
A Zafira-ban középső üléssorban három felnőtt válla nem fér el – valakinek előre kellett hajolni, hogy a másik kettő elférjen 🙁
Ez a kategória csak 5+2 személyes, vagyis a leghátsó sorban csak 10 év alatti gyerekeket érdemes „tárolni”, felnőtt kizárva!
Tisztelt Katona úr!
Sajnálom, hogy csak a cikk legvégén említette meg a Renault Grand Senicet, a táblázatban sem láttam. A hasznaltauto.hu 12 db-ot adott ki belőle. Véleményem szerint az egyik legjobb alternatíva a 7 üléses egyterűt keresőknek, főként az ár/praktikum/felszereltség szempontokat figyelembe véve.
Szerintem egyébként két részre lehet bontani a 7 üléses lehetőségeket: a teljes értékű 7 üléses autókra és a 2 „szükség” üléssel rendelkezőkre.
http://www.hasznaltauto.hu/talalatilista/auto/MUFL1TAFO1IREUTL98Q18HKI1P8GCDPLTT0P2G3KSC33C0SP119QPKLLY77SKMZF9596TWROMET1CC642FEGRERFKE6ZUCQHP1GLSZP4HE8U5RCWJJ68YZ5638QJ6CQCYADEPIM3QF2287J1CZM8OS39U5Y2CG27TM4KOWGYSQDW3SJH69L8Y7KM36A7HGQAJ316TGGGIPMS414UJC69AQMOJ6WC7SP7JL5IRYP3P7ZHU7U0K7EWFP0RORFCT9DMZJSA8171F82R43F25495DOW1PFIQDFR4ZSYLSJFHWQFOO52LFELI5G24QQR69FEWDHE42ZJO73JEOLJP76GY9D77MKDAZJCE/page1
Én éppen tavaly kerestem egyterűt, és pont 1,5 millióért, de feltétlem volt, hogy 2005-nél ne legyen régebbi gyártású, és lehetőleg 100 ezernél kevesebb km legyen benn. 7 személyes így nem nagyon fért bele, olyan ami megfelelt volna a feltételeknek. Így aztán vettem egy 5 személyes Picassot. Egyébként én eleve olyanban gondolkodtam, amiben a hátsó (7 személyesben középső) üléssor 3 különálló ülésből áll. Ez fontos dolog, hiszenn sokkal jobban variálható a kocsi.
A kínálatból én is a 307 SW-t venném, vagy valamelyik Zafirát. De én úgy emlékszem, hogy a Peugeotban a két pótülés nem hajtható a padlóba, hanem ha nem vesszük ki igencsak tetemes részét elveszi a csomagtérnek.
Ha az ember kényelmes 7 szemályes egyterűt keres, akkor javaslom a nagy köbcentis benzinest de kizárólag autógázzal használva!
A nagy benzinesekben kevesebb a megtett kilométer, de autógázzal használva az üzemanyag költsége megegyezik egy 7-8 liter gázolajat fogyasztó autóéval.