Íme a dízelbotrányban érintett VW-konszernes modellek

Mely modellek érintettek a VW dízelbotrányában? Mutatjuk!

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Több mint 11 millió autó, nem csak Volkswagenek, hanem a konszern egyéb autói is érintettek a másfél hete kirobbant emissziós botrányban. Mutatjuk, hogy mely modellek.


Bár az nem csupán a Volkswagenek sajátossága, hogy valós üzemben a próbapadon mért emissziós határértékeknél jóval komolyabb emissziót adnak, egyelőre csak a Volkswagen esetén bizonyított és a konszern által beismert, hogy egy olyan (a Boschtól kísérletezés céljából kapott) szoftvert alkalmaztak, ami a méréseket felismerve, az azoknak való megfelelés érdekében módosította a motorvezérlést. A több mint 11 millió autót érintő ügy miatt lemondott a konszern korábbi elnöke, Martin Winterkorn, helyét a korábban a Porschét irányító Matthias Müller vette át.
Hirdetés

Miközben Németország - német lapértesülések szerint - már október második hetére konkrét cselekvési tervet vár a Volkswagentől arra vonatkozóan, hogy miként fogják a papírjaik szerinti emissziós normához igazítani az autókat, a Volkswagen elnöke, Dr. Herbert Diess a kedélyek nyugtatására közölte, hogy már erőteljesen dolgoznak a megoldáson. De mely autók is lesznek érintettek, mely autók tulajdonosainak kell arra számítania, hogy a szervizben olyan kötelező környezetvédelmi szoftverfrissítést kapnak, ami után akár meg is változhat autójuk, pontosabban az azt hajtó motor karakterisztikája? Alapvetően a 2007-2015 közötti 1.6 és 2.0 TDI-k esetén kell erre számítani, az Euro 6-osak már nem érintettek, s az újabb, MQB platformos modellekbe sem kerültek már az érintett EA 189-es motorok.
Az Auto Motor und Sport pedig szépen kigyűjtötte, hogy mely 22 modell, konkrétan milyen évjáratokkal érintett, az alábbi gyűjtés tehát tőlük származik.
A Volkswagen - dízelbotrányban érintett - EA 189 típusú dízelével szerelt modellek:
  1. VW Golf VI 1.6 TDI és 2.0 TDI, 2008-2012
  2. VW Jetta V és VI 1.6 TDI és 2.0 TDI, 2008-tól
  3. VW Beetle 1.6 TDI és 2.0 TDI, 2011-2014
  4. VW Tiguan I 2.0 TDI, 2007-2015
  5. VW Passat B6, B7, CC 1.6 TDI és 2.0 TDI, 2008-2014
  6. VW Touran 1.6 TDI és 2.0 TDI, 2008-2014
  7. VW Caddy 1.6 TDI és 2.0 TDI, 2008-2014
  8. VW Sharan I, II 2.0 TDI, 2008-2015
  9. Audi A1 1.6 TDI és 2.0 TDI, 2010-2014
  10. Audi A3 1.6 TDI és 2.0 TDI, 2008-2013
  11. Audi A4 B8 2.0 TDI, 2007-2013
  12. Audi A6 C6, C7 2.0 TDI, 2008-2014
  13. Skoda Rapid 1.6 TDI, 2012-2015
  14. Skoda Octavia II 1.6 TDI és 2.0 TDI, 2009-2013
  15. Skoda Superb II 1.6 TDI és 2.0 TDI, 2008-2013
  16. Skoda Yeti 1.6 TDI és 2.0 TDI, 2009-2014
  17. Skoda Roomster 1.6 TDI, 2010-2015
  18. SEAT Leon 1.6 TDI és 2.0 TDI, 2010-2012
  19. SEAT Altea 1.6 TDI és 2.0 TDI, 2009-2015
  20. SEAT Alhambra I, II 2.0 TDI, 2008-2015
  21. SEAT Exeo 2.0 TDI, 2008-2013
  22. SEAT Toledo 1.6 TDI, 2012-2015

Az persze még a jövő zenéje, hogy mely országok, miként fogják megkövetelni, hogy módosítsák ezen modelleket. Hiszen a valós felhasználási körülmények közötti emisszió trükközés nélkül is eltér(het) minden egyéb autónál is, az pedig aligha lenne igazságos, ha csak a szoftveres trükköt is bevető, VW-konszern autóit próbálnák megregulázni. Az EU által elvárt jövőbeli élethűbb ciklus persze mindenképp támogatandó.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 12:44
    Permalink

    [i]“Volt idő amikor támogattam a magukat “greenpeace”-nek nevező szerveződést”[/i]
    Ebben egy percig sem kételkedtem. Amiket itt összehordasz, azok alapján egyéb aljasságokra is képes lehetsz.

    [i]“Igen, én sem tudom ezeket a dolgokat….[/i]
    Ebben is biztos voltam.

    [i]“….azért írtam le az elmúlt 10 évben legalább 50x különböző helyeken a tutit ezzel akpcsolatban mert fogalmam sincs róla.” [/i]
    Az, hogy ezt senki nem látta, mert sosem létezett, tényleg kár lett volna ideírnod csipa.

    [i]“Ezt úgy hívják – enyhébb esetben -, hogy diszlekszia.”[/i]
    Nem. A dyslexia egészen mást jelent, de esetedben egyáltalán nem meglepő, hogy olyan dologban értekezel, amiről fogalmad sincs.

    Hogy szokta zárni? LOL 🙂

    Ostoba alak.

  • 2017.10.28. at 12:44
    Permalink

    El ne kezd mesélni, hogy a használt kotonból hogy szürcsöli ki a még hasznosítható nedveket, mint nagy túlélő. 😀
    Mert ő a fényevő amúgy.

  • 2017.10.28. at 12:44
    Permalink

    Köszönjük a lehetőséget, hogy vállalhatjuk a nehezebbik utat, ezzel megkönnyítve a Te életed! Rajtad kívül mindenki értette, hogy miről írok, és természetesen, Én sem gondoltam komolyan a tiszta oxigént, de úgy látszik a költői túlzást példának véve, na ezzel még nem találkoztál!
    Más, a média által is gerjesztett állapot szerint, például, minden lovat agyon kell lőni, mert ők is nagyobb károsanyag kibocsátással rendelkeznek forszírozott üzemben. Érdekes, nekik nem a Bosch szállította a szoftvert! Viszont az is igaz, hogy a Lovak pl. soha nem vették volna át büszkén a „TISZTA LÓ” díjat ország-világ előtt, csak hogy pocskondiázhassák az ökröket! De hát ők csak állatok!?
    De, gondolom, ezt sem fogod érteni, és találsz majd benne valami szörnyű kivetnivalót, és majd elmagyarázod ezt is!!!!!
    Ja, és köszönöm a sok okosságot (0) amivel sikerült felvilágosítani minket! THX

  • 2017.10.28. at 12:44
    Permalink

    Na mivan itt Fiúk?
    Kit kell leszólni…?
    Azt sem tudom, hol kezdődik, vagy végződik a Kempelenség.
    Annyian írják, hogy ‘buta európai’… Könyörgöm, őt melyik földrészen pottyantották ki? Ha magyarul tudő nem Eu-s szabadúszó, akkor elnézést.
    Kár a VW-ért, ő lesz az egyedüli is, aki böcsületesen felvállalják, a többi meg sumyít amíg lehet… Amíg el nem fogadják a Nemzetközi banki egyezményt az EU-ban, addig rájár a rúd.
    üdv

  • 2017.10.28. at 12:44
    Permalink

    Ez is pontosan fordítva van mint hiszed, nem nehéz, hanem éppenhogy nagyon könnyű és csodálatos így élni! A nehézség ebben az esetben is nektek marad, akik szinte semmit sem tudnak/értenek, de ha mégis azt a kicsit is totálisan rosszul. 😉

  • 2017.10.28. at 12:44
    Permalink

    1. A “jelenlegi” szóval még nagyobb hülyeség amit írtál, ezért azt nem vettem figyelembe, így nagyjából “új” gyerekként nem akartak rögtön annyira megsemmisíteni mint pl. a sheppard néven irogató mocskos környezetszennyező gyökeret, aki teljesen megérdemelten nagyon sokat kapott a pofájára az utóbbi időben. 😉 De rendben van, akkor Te a jelenlegi elektromos autókra gondoltál, igen így igaz az állítás mégis teljesen értelmetlen, mert mondj már valami technikai cuccott ami jelenlegi formájában a jövő lesz. 😉
    2. És miért kérdezzem meg az zöldeket? Akkor te meg kérdezd meg a feketéket b+! Volt idő amikor támogattam a magukat “greenpeace”-nek nevező szerveződést egészen addig, amíg az egyik képviselőjüket nem láttam nyilatkozni a tv-ben pont az atomenergia témában. Soha nem felejtem el azt a tehetségtelen, ostoba, tudatlan ürgét, aki akkora baromságokat nyilatkozott az atomenergiáról mint ide a plútó. Innentől kezdve a greenpeace ment nálam a szemétbe.
    3. Igen, én sem tudom ezeket a dolgokat, azért írtam le az elmúlt 10 évben legalább 50x különböző helyeken a tutit ezzel akpcsolatban mert fogalmam sincs róla. LOL! 🙂
    4. Fantasztikus, hogy beraktad a linket, csak az a kár, hogy nem olvastad el/értetted meg miről szólt az a mérés, azt meg végképp nem, hogy én mit írtam rá. De senki nem akadályoz meg abban, hogy idézz a mérés eredményeii közül mondjuk az NOx vagy a korom emisszió értékeit! LOL! 🙂
    5. Ezt úgy hívják – enyhébb esetben -, hogy diszlekszia. Azok után, hogy te azt is olvastad, hogy a benzinmotorok tiszta oxigént puffognak ki az már egyáltalán nem is meglepő, hogy itt is csoda szívó benzinesekről képzelődsz. 😉

  • 2017.10.28. at 12:44
    Permalink

    Oké, megértettem, csak nehéz belegondolni, hogy milyen nehéz lehet ilyen lebilincselő mértékű tudás, és hatalmas tehetség birtokában (S3000) élni!!!? Szörnyű lehet!
    A keresetlen szavakat (lóalkatrész, és egyéb….) kérem majd mellőzni. Köszönöm!

  • 2017.10.28. at 12:44
    Permalink

    🙂 Steve

    Rosszal kezdtél. S3000 fiacskámat a tények, érvek nem szokták meghatni. Tőle csak fikázást, LOL-t, meg hasonló gyerekes hülyeséget fogsz visszakapni.

    Olyan rég volt már 🙂 Például valami ilyet:

    Ja, és nem mellesleg autója sincs (S3000), gyalog jár, nem fingik, nem használ 20 éve nejlonzacskót, a tejet is újrahasználható bőrpalackba méreti. A sört is kimérve kéri, PET palackban viszi haza.

    Otthon pedig kiköttette a 80 %-ban szén és kőolaj alapú Magyar villanyhálózatot, és ha kell egy kis delej a konnektorokba, akkor taker egy másfél órát a szobabiciklin. Ha lenne elektromos autója (zéró emisszió a használat helyén, LOL), azt sem a 80%-ban fosszilis magyar árammal töltené persze.

    (Ha lenne hybrid autója, kiszedné belőle a benzinmotort is :))

    Persze gyertyát sem gyújt, mert az is környezetszennyező, meg paraffin, hasonlók.

    Csak hülyéskedek ám 🙂

  • 2017.10.28. at 12:44
    Permalink

    1. Olvasni tudni kell, ott volt, hogy a “JELENLEGI” elektromos autókat nem tartom jóknak, és azt is jeleztem, hogy miért!
    2. Kérdezd a zöldeket, hogy mennyire örülnek az atomerőműnek!
    3. Én nem tudom megbecsülni, de Te gondolom jobban beleástad megad ebbe a témába, így talán te meg tudod mondani, akárcsak a nagyságrendjét, hogy mennyire volna szükség, ha pedig Te sem tudod, akkor nem nagyon érdemes a másikat le hülyézni!
    4. Gyengébbek kedvéért ott volt a link, hogy ne kelljen keresni!
    5. Éppen ezen a fórumon voltak dicshangok, hogy bezzeg azok a régi szívóbenzinesek milyen csodák voltak, erre próbáltam utalni, hogy tegyük azért helyére a dolgot.

  • 2017.10.28. at 12:44
    Permalink

    [i]“Tudom, hogy a kedves fórumtársak leszedik majd rólam a keresztvizet…”[/i]

    A jó hírrel kezdem, ez volt az egyetlenegy gondolat amit sikerült helyesen eltalálnod a teljes hozzászólásodban. LOL! 🙂
    Most pedig szakajtsuk le hát azt a bizonyos keresztvizet rólad! 😉

    [i]“Előre bocsájtom, hogy nem gondolom, hogy a diesel, vagy benzinmotorok a jövő, bár a jelenlegi elektromos autók sem azok, mert az energiatárolásuk, még gyerekcipőben jár!”[/i]

    Ez a mondat egyenesen üt! Tehát az elektromos autó szerinted azért nem a jövő mert jelenleg még az energiatárolásuk gyerekcipőben jár. Ez igen b+, akkor ezek szerint ha valami valamikor gyerekcipőben volt akkor ebből az következik, hogy soha nem lesz a jövő. De mivel szinte minden úgy kezdi, hogy először gyerekcipőben van ebből az következne hogy semmi sem lehet a jövő, ami pedig egy ilyen esztelen kempelen színvonalú egetverően idióta és totálisan hamis állítás ami tökéletesen ellentétes a valósággal.

    [i]“Arról nem is beszélve, hogy pl. azért kell megépíteni az új atomerőművet, mert már jelenleg sem elég a villamos energia hazánknak!!!”[/i]

    Miért, ha nem elég a vellany, akkor mit kellene csinálni, lebontani a meglevő atomerőművet? 😉

    [i]“Nesze neked zöld energia!”[/i]

    Van egy rossz hírem, az atomerőművek dobogós helyen állnak a “zöld energia” elállító lehetőségek versenyében. Vagy nálatok abszurdisztánban ez nem így van? 😛

    [i]“És akkor mennyire volna szükség, ha mindenki átállna elektromos autókra!!!”[/i]

    Ne felkiáltsál, hanem mondd meg, hogy menyire! Ha – helyesen – meg tudnán válaszolni, akkor legalább számodra is kiderülhetne mekkora hülyét próbáltál csinálni magadból, a valóság ellenkezőjének sugalmazásával. 😉

    [i]“Nemrégen csinálták végig precízen a tesztet…”[/i]

    A totálsáron soha a büdös életben nem csináltak olyan tesztet amiben saját maguk mértek volna bármilyen károsanyagkibocsájtást! Még fogyasztástesztet is csak a lehető legbénábban tudtak csinálni – első kattanásig teletankolás LOL! 🙂 -, azok a tehetségtelen kivénhedt primitív bagós dinoszauruszok csak a környezetet tudják pusztítani, semmi másra nem képesek.

    [i]“csak ne akarjuk elhitetni, hogy a benzinesből tiszta oxigén jön!”[/i]

    Rajtad kívül ki állított valaha ilyet?

    [i]“Tehát életszerű mérési módszer kidolgozása a cél, de minden fajta motor esetén, és addig is fejezzük be ezt „mindenki csalt” játékot!!!”[/i]

    A Te életszerű mérési módszereid kidolgozásának pontosan a csaló és minden egyes ilyen kezdeményezéskor fürdőskurvaként hisztériázó autógyártók – élükön a germán csodával – feküdnek keresztbe évtizedek óta.

  • 2017.10.28. at 12:44
    Permalink

    Azt látom, hogy nem érted.
    A többség pedig sajnos egyszerű, mint a faék, ez van. Ezért lehet velük ezt csinálni.
    Egyébként valahol egy cikk alatt éppen arról írtam, hogy mekkora a felelőssége azoknak, akik miatt a diesel botrány kialakulhatott, amiben a VW csak az okozat. Az ok egészen más.
    És képzeld, volt itt olyan ökör, aki ezt sem értette és nekem esett. 😀
    Na ezért menthetetlenül buta az emberek többsége.

  • 2017.10.28. at 12:44
    Permalink

    Nem szedjuk le hidd el ez igy van.
    Es igy lesz amig a levegovel mukodo autot nem alitanak elo 100%ban ujra felhasznalt anyagbol
    100% zoldenergiaval.
    Viszont ha az emberek mentalisan atalnanak arrol hogy a wc-re is kocsival akarnak.
    Vagy hogyha peremkeruletbol be akarnak menni a belvarosba es kiszamoljak mennyi az uzemanyag parkolas…
    abbol napi jegyet lehet venni 2fonek es nem kell sokaig keresni a helyet a verdanak.
    Vagy varoson belul lakok akik egy helyen dolgoznak megosszak az autot.
    Es meg lehetne sorolni sokaig mint a magan szektorban mind az ipari szektorban akkor nem kellenenek ilyen
    szigoru szabalyzasok es nem lenne konfliktus a WV korul…
    De sajna egy ilyen vilagban elunk…
    A media hangoztatja hogy mily szep az elet,de ha a 2szemeddel nezel korbe utazol es jarod a vilagot mashogy latod
    a vilagot.

  • 2017.10.28. at 12:44
    Permalink

    Tudom, hogy a kedves fórumtársak leszedik majd rólam a keresztvizet, de elmondom a véleményemet! Előre bocsájtom, hogy nem gondolom, hogy a diesel, vagy benzinmotorok a jövő, bár a jelenlegi elektromos autók sem azok, mert az energiatárolásuk, még gyerekcipőben jár! Arról nem is beszélve, hogy pl. azért kell megépíteni az új atomerőművet, mert már jelenleg sem elég a villamos energia hazánknak!!! Nesze neked zöld energia! És akkor mennyire volna szükség, ha mindenki átállna elektromos autókra!!! Ezek az érvek nem a robbanó motorok mellett, csak a realitás mentén gondolhatók végig. Visszatérve a „diesel botrányra”, a VW-vel az a baj, hogy TUDATOSAN csaltak!!!!! Először 500000, most éppen 11 millió! Hol a vége?? És itt nem arról van szó, hogy a valós körülmények között kisebb, vagy nagyobb a károsanyag kibocsátása, mert ez minden motornál tényszerű, és ez a benzinesek esetében is így van, még ha most ez nem is népszerű! Katona Mátyás más újságíróktól eltérően, legalább beismerte a tévedését! Bár meg mondom őszintén az igazi hír ebben az esetben nem az lett volna, hogy a BMW mégsem csalt, hanem az, hogy Mi hazudtunk, amikor azt állítottuk, hogy a BMW csalt! Micsoda különbség!! Nem szeretem a BMW-t, de így lett volna igazságos, legalábbis szerintem! A környezeti normák mérési rendszerét, természetesen felül kell vizsgálni, viszont amíg a jelenlegi érvényes, addig csak azokat lehet a gyártókon számon kérni, és azokat ítéljük el, akik valóban csaltak!! Nemrégen csinálták végig precízen a tesztet http://totalcar.hu/magazin/technika/2015/01/09/fogyasztasmeres_nedc-ciklus_szerint/
    és egyrészt arra jutottak, hogy egész pontosan hozták a különböző autók a gyári értékeket, persze csak meleg motorral, másrészt, hogy miért nem lehet ezekre az értékekre számítani az életszerű használat során! Tehát az elfogadott tesztciklus használhatatlan!! De minden motornál!!!!! Persze, ha csak a dieselt akarjuk szidni, akkor tök rendben van, csak ne akarjuk elhitetni, hogy a benzinesből tiszta oxigén jön! Tehát életszerű mérési módszer kidolgozása a cél, de minden fajta motor esetén, és addig is fejezzük be ezt „mindenki csalt” játékot!!! Bár így lehet, hogy csökken az olvasottság!

  • 2017.10.28. at 12:44
    Permalink

    Hidd el par het megnyugszanak a kedelyek par illetekes kap jutalmat talan meg fold koruli utazast is.
    Es las csodat,kevesebb lessz az…
    Es a vegen Angela es Obama is osszeul es jol kialkudnak valamit…

  • 2017.10.28. at 12:44
    Permalink

    Azért elindultak a dolgok rendesen: az usa hatalmas 11 milliárd dolláros büntetést adhat, de egyíéb intézkedéseket is kilátásba helyezhet! / majd kiderül, miket /: kb. 11 millió autó érintett a világban, lassan elindulnak országonként a vizsgálatok, a franciák szúrópróba szerűen ellenőriznek, olaszország már harcra kész, a svájciak már döntöttek a befagyasztásról, de ők “picik”. Jönnek majd a bírságok, büntetések, személyi felelősségre vonások Emelni kell a fejlesztési pénzeket, mert az eddigi eredmények csak a csalásig voltak jók! A Brad Finance elemző- akik 2014-ben 27 milliárdra értékelték a vw-t, 2015 végére min, 10 milliárddal kevesebbet jósol.
    Rettenetes ballépés volt a vw konszerntől / ha csak tőle / mert óriásit bukhat azért is, mert bizonyos emberi tényezőket nem lehet megjósolni. Szégyen.

  • 2017.10.28. at 12:44
    Permalink

    Kedves Fórumozók!

    Internetes kutatásom alapján a lista nem teljes. Azon szériákat sorolták fel, amelyek minden egyes tagja érintett a botrányban.
    Például a Golf VII sorozat euro5 normát teljesítő 1.6 és 2.0 TDI motorral szerelt változatai is csalós szoftverrel futnak.

  • 2017.10.28. at 12:44
    Permalink

    Kedves Autónavigátor!

    Internetes kutakodásom alapján a fenti lista nem teljes. A felsorolás olyan típusokat tartalmaz, amelyek minden egyes darabja érintett a a botrányban.
    Például a Golf VII EURO5-ös normájú 1.6 és 2.0 TDI motorral szerelt variánsai a csalós szoftverrel futnak – viszont hiányoznak a fenti táblázatból.

  • 2017.10.28. at 12:44
    Permalink

    Én nem álmodok, nem értem, miről beszélsz. Szerinted mindenki ostoba, azért ez nincs így. Sajnos folyamatosan félrevezetik az embereket, és nem mindenki mindenható, hogy átlásson a szitán. Hidd el, még te sem, hiába hiszed azt. Ha csak a felét hiszed el annak, amit igaznak hiszel, már át vagy vágva. Ez a helyzet sajnos.

  • 2017.10.28. at 12:44
    Permalink

    Dehogy látják jól! Ezer alkalmuk lett volna kierőszakolni, amiről álmodsz, legutóbb éppen a skótoknak. És mégis maradtak.

    Az emberek ostobák. Ha nem lennének azok, akkor a devizahiteles átb….ócska nem ölthetett volna ilyen méreteket, ha nem lennének azok, akkor a migráns válság nem tartana itt…..hagyd már azokat az EU polgárokat.

  • 2017.10.28. at 12:44
    Permalink

    Nem hinném, hogy az EU állampolgárai sötétek, nagy része jól látja, hogy rossz irányba mennek a dolgok, és remélhetőleg előbb utóbb kierőszakolják a változásokat. A többivel egyetértek.

  • 2017.10.28. at 12:44
    Permalink

    Amikor pártpolitikai érdekek, egy szűk érdekkör által bitorolt média és elképesztő állampolgári sötétség párosul az irigységgel. Ez a végeredmény.

  • 2017.10.28. at 12:44
    Permalink

    Sajnos az EU egy béna, döntésképtelen, alapvető realitásokat nélkülöző “valamivé” vált. Ezzel gyorsulva sodródik a végzete felé, és úgy látszik, nincs aki megmentse. Papíron minden remekül működik, a valóságban meg nem, ennek lett áldozata most a VW, mert az USA nem az EU.

  • 2017.10.28. at 12:44
    Permalink

    Az olaszok is megszellőztették a forgalmazás leállítását. Svájc valóban nem nagy volumen, de egy lavina elindítója lehet, és ha az beindul, a GM akár visszaveheti a VW-től a 2.(most éppen 1.) helyet a legnagyobb gyártók rangsorában(mivel annyira azért nincs lemaradva).

  • 2017.10.28. at 12:44
    Permalink

    Hat igen ez az EU.Lasd mi megy most otthon is,es konkretan nincs megoldasuk csak elmeleteket szulnek,terveznek…
    Hosszu tavu veszelyeket nem latjak,nem erdekli oket semmiben sem.
    Minthogy aki kitalalta hogy milyen ertekei legyenek a kipufogo gazoknak.
    Tudom latom hogy fejlodnek de melyik gyarto tudja kitermelni a plusz koltsegek a fejlesztesre olyan utemben
    ahogy kitalalja valaki Brusszelben?(Olvastam mar hogy 2020ra minden EUs gyartonak 100g atlag alatti
    motorokat kene gyartani.Akkor kerdem en Mercedes,BMW,Jaguar,VW es tarsai hogy tudnak osszehozni???
    Egy cirka 2tonnas auto mikor fog 2-3litert enni 100km-en?
    Megsugom feltetelek nem adottak.Ha beboritjak a penzt sose terul meg,ha nem akkor birsagoljak oket…
    Vagy csalnak.
    Persze kell az hogy torvenyekkel buzditsak a fejlesztesre de esszel kene tenni.

  • 2017.10.28. at 12:44
    Permalink

    Nagy butaság volt ilyen ósdi trükköt bevetni részükről! Főleg azt feltételezni, hogy erre senki sem jön rá! Sosem voltam VW rajongó, de ezt nem feltételeztem volna a márkáról. Ennél azért még szerintem is többre érdemes, remélem mihamarabb orvosolják ezeket a hibákat. Ez a többi német márka (dízel) értékesítéseire is ki fog hatni világszerte, a magyar gazdaság is meg fogja érezni a beszállítói kapcsolatok miatt.

  • 2017.10.28. at 12:44
    Permalink

    Csak nekem tünt fel,hogy a bosch is” játszik” a partiban?
    Erről az egészről az ig farben jut eszembe.Miután leválasztották a basf-részt elkezdődött a felszámolás.AMI 64 ÉVE TART!!!Németek….

  • 2017.10.28. at 12:44
    Permalink

    Gyurcsányosan mondva, ezt jól elkúrta a VW, de azért a leköszönő fővezér csak kap egy talicskányi eurót. Ezért északkoreában kivégeznék, kínában bebörtönöznék vagy húsz évre, az oroszoknál csak tíz évre. Na mindegy a németeknél ez így működik, és állítólag nem tehet róla, de ez nem valószínű. A konszernnek hatalmas kárt okozott, és a német gazdaságnak is ezáltal.

  • 2017.10.28. at 12:44
    Permalink

    A germán “autógyártás” kvinteszenciája…Golf, Touran, Caddy, Passat…pfejjjj:)

    Amikor kirobbant a botrány, egyik fórumtársunk kérdezte, hogy a Skoda is benne van-e – tessék, itt a válasz: benne bizony, a feje búbjáig:) Egyébként nem rossz márka, de ez várható volt, ahogy az is, hogy a Seat sem marad ki a buliból.

Vélemény, hozzászólás?