Kicsi és mérges zöldborsó – először képen a smart fortwo Brabus

120 lóerőre húzza fel a Brabus a smart fortwo-t

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A farát mutatták meg, de hiszen az a lényeg. A smart fortwo Brabus változatában a háromhengeres turbómotor 120 lóerőt fog tudni.


Gyárilag 60 vagy 71 lóerős ezres háromhengeres szívó és a 90 lóerősre feltöltött 0,9 literes turbómotorral kapható a smart fortwo. A legcombosabb változat sem megy többet 155 km/h-nál és 10,4 másodperc a gyorsulása. Ha ez nem elég, akkor a festői Ruhr-vidék Bottrop nevű városában 1977 óta működő Brabus tuningcég adhatja a megoldást. A Mercedes teljes termékskáláját lefedték, így a kis smartot is kezelésbe vették már korábban is és most itt a legújabb generáció. A hivatalos bemutató a Genfi Autószalonon lesz, de két képen már most megmutatták.
Hirdetés


A kocsi átdolgozott farának központi eleme a dupla kipufogó és az egyedi lökhárító. Komolyak a küszöbtoldatok is. A beltérben a kocsi külső élénkzöldjével egyező fekete-zöld kétszínű bőrkárpitot találunk. A részletfotón látszik a zöld kontrasztvarrás és a Brabus felirattal hímzett szőnyeg, valamint az egyedi küszöbdíszléc. A német-francia együttműködésből született kisautó legnémetebb változatának pontos műszakai adataival még adósak a tunerek. Persze a korszellemhez igazodva nem hagyták ki a közzétett infók közül, hogy alig 5,2 liter üzemanyaggal beérheti százon és a szén-dioxid kibocsátása is csak 119 g/km. A lényegről, hogy mennyi kraft lesz benne, csak annyit árultak el, hogy meglesz vagy 120 lóerős.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 20:58
    Permalink

    Igazad van, de ezen el lehet filózni, vannak érdekességek. Tudjuk, hogy a sebesség növekedésével megközelítően négyzetes arányban növekszik a légellenállás, ebből következően a teljesítményszükséglet. Viszont pl. egy 58 LE-s Citroen Saxo végsebessége 160 km/h. Akkora homlokfelülete biztos van, mint a smart-nak, és Cw sem kiemelkedő. Egy 83 LE-s Honda Jazz végsebessége 170 km/h, és az egyterűs, tehát magas széles karosszériáról van szó, azaz nagy homlokfelületről, és a Cw vel szintén nem jeleskedik. Ezek hivatalos adatok, amiket a valóságban is megfutnak.

  • 2017.10.28. at 20:58
    Permalink

    Ne viccelj, a 451-esnek hogy 200 km/h-val menjen legalább 160 Le kellene a légellenállás miatt.
    A Brabus Roadsterek 100Le-vel csak igen hosszú nekifutás után érik el a 190-et, és a homlokfelületük max 2/3-a a fortwonak, a Cw-ről már nem is beszélve. Ez sem fog 120Le-vel 180-nál többel menni, de még ha menne is életveszélyes lenne ezzel a magas kasztnival.

  • 2017.10.28. at 20:58
    Permalink

    A 451es szériában volt gyárilag 84Le-s verzió. Ehhez a mai napig kapható chip kB 400 euró. A végeredmény elég, hogy is mondjam, vad. Kb110Le és a vegsebességkorlátozás is feloldva, 200km/h. Jó a smart, amire kitalálták, de ez így ebben a formában elég durva. Ez a megoldás olcsóbb mint a brabus, persze nem egyenértékű.

Vélemény, hozzászólás?