Kínában ilyen villanyautót kapsz 3,5 millió forintért!

330 kilométeres hatótávot kínál a Dongfeng legújabb elektromos autója

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A gyártók manapság kiélezett harcot vívnak az elektromos autók piacán, hogy ki tudja elkészíteni a legolcsóbbat. A Dongfeng ezt Kínában a csúcsra járatta, forintba átszámítva ugyanis mindössze 3,5 milliót kérnek ezért a villanyautóért.

A Dongfeng már a magyar piacon sem ismeretlen név, hiszen a T5 Evo már itthon is kapható - nemrég mi is alaposan leteszteltük. A kínai márka most egy új villanyautót dobott a piacra Nammi 01 EV néven, amelynek első példányai január 6-án már le is gördültek a gyártósorról. Az ázsiai gyártó nem a legnagyobb elektromos járművet akarta megalkotni, erről pedig a méretei is árulkodnak: 4,03 méter hosszú, 1,81 méter széles, és 1,57 méter magas, míg a tengelytávja 2,66 méter.
Hirdetés
Az utastérben a kor szellemének megfelelően digitális műszeregységet találni, amelynek átmérője 5 col, de ez eltörpül a multimédiás kijelző mellett, amely 12,8 colos. A karosszériához hasonlóan a gyártó itt is enged némi egyediséget, ugyanis kétféle színkombinációban rendelhető: fekete-fehér vagy fekete-szürke kiosztásban. Persze hangulatvilágítás is került az autóba, amely 32 árnyalatban képes pompázni, de akad olyan feláras extra is, mint a vezeték nélküli telefontöltő pad. A karosszéria mozgatásáért egy 94 lóerős erőforrás felel, amely 160 newtonmétert képes magából kipréselni, míg a végsebesség 140 km/óra. Az energia tárolására kétféle opciót kínál a Dongfeng: a 31,45 kilowattórás akkumulátorral 330, míg a 42,3 kilowattórással 430 kilométert tehet meg két töltés között a kínai CLTC ciklus szerint. Abban viszont nincs különbség, hogy mindkét kivitel támogatja az AC és DC töltéseket is, a márka ígérete szerint 30 perc alatt 30 százalékról 80 százalékra tölt fel az autó utóbbi opcióval, de időszűkében 8 perc alatt is belemegy 200 kilométernyi hatótáv. Kínában a belépő modellt 74 800 jüanra, vagyis nagyjából 3,5 millió forintra árazták be, míg a csúcsmodellért 104 800 jüant kérnek, ami kicsivel több mint 5 millió forint mai árfolyamon számítva.
Hirdetés

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?