Minden eddiginél erősebb RS6-ot és RS7-et mutatott be az Audi
Az Audi 605 lóerőre húzta fel az RS6 és RS7 sportmodelleket
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Ahogy nyáron kijött a leggyorsabb bálna, az S8 Plus, hozzá hasonlóan az RS6 és az RS7 is nyert pár lóerőt, szám szerint már 605 lóerősek.
A lökhárítón, a diffúzoron és a hűtőrácson látni pár változást - legalábbis a sajtóközlemény szerint
Az Audi 4,0 literes V8-as motorja aztán csúcsra van járatva. Az S8-asból kijött nyáron a plus utónévvel illetett 605 lóerős változtat, most pedig megkapta ezt a kis kiegészítést az egy kategóriával kisebb RS6 Avant és az RS7 is. Az új változatok az eddig 560 helyett itt is 605 lóerősek és 700 Nm a nyomatékuk, ami túltöltéssel lehet 750 Nm is. A gyorsulásuk így már csak 3,7 másodperc százig, azaz két tizedet hoztak a gyári tuninggal.
Az RS6 Avant valószínűleg a ma gyártott legesleggyorsabb kombi. Akárhogy is nézzük, egy igazi közúti gyilkos, erejét itthon alig lehetne kiautózni, legalábbis legálisan
Talán még durvább adat, hogy 12,1 másodperc alatt, amennyi idő kell egy átlagos kompaktnak a százas sprinthez, ezek a vadállatok a kétszázat is elérik. Az Audi jól tudja, mi kell az RS vevőknek, így a gyári 250 km/órás végsebességlimit egy kis plusz pénzért lehet 280, de akár 305 km/óra is. A négyliteres motorból a plusz lóerőt átírt vezérlőelektronikával, nagyobb turbónyomsással és kitolt leszabályzással érték el.
A V8-as erőgépre nem lehet panasz, de az új R8-asba mégsem építik be
A nagy motor persze részterhelésen továbbra is ki tud iktatni több hengert is, ezzel spórol. A kombinak vegyesben papíron elég 9,6 liter, a négyajtós kupé RS7 meg 9,5 liter ólommentes szuperbenzinnel is beéri - ember legyen a talpán, aki kibírja bennük kis gázon. A növelt erő miatt áthangolták a nyolcfokozatú Tiptronic automataváltót is. A quattro hajtás alapból egy közéspő differenciálzárral szerelt, de opcióként kérhető hátra is egy önzáró sportdiffi a még pontosabb nyomatékelosztásért. Németországban a legújabb RS modellek jövő hónaptól elérhetőek. A kombi lesz az "olcsóbb" - az 117 ezer, az RS7 meg 121 ezer euró, azaz 36 és 37 millió forintért kaphatók, alapáron.