Minden eddiginél erősebb RS6-ot és RS7-et mutatott be az Audi

Az Audi 605 lóerőre húzta fel az RS6 és RS7 sportmodelleket

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Ahogy nyáron kijött a leggyorsabb bálna, az S8 Plus, hozzá hasonlóan az RS6 és az RS7 is nyert pár lóerőt, szám szerint már 605 lóerősek.


Az Audi 4,0 literes V8-as motorja aztán csúcsra van járatva. Az S8-asból kijött nyáron a plus utónévvel illetett 605 lóerős változtat, most pedig megkapta ezt a kis kiegészítést az egy kategóriával kisebb RS6 Avant és az RS7 is. Az új változatok az eddig 560 helyett itt is 605 lóerősek és 700 Nm a nyomatékuk, ami túltöltéssel lehet 750 Nm is. A gyorsulásuk így már csak 3,7 másodperc százig, azaz két tizedet hoztak a gyári tuninggal.
Hirdetés


Talán még durvább adat, hogy 12,1 másodperc alatt, amennyi idő kell egy átlagos kompaktnak a százas sprinthez, ezek a vadállatok a kétszázat is elérik. Az Audi jól tudja, mi kell az RS vevőknek, így a gyári 250 km/órás végsebességlimit egy kis plusz pénzért lehet 280, de akár 305 km/óra is. A négyliteres motorból a plusz lóerőt átírt vezérlőelektronikával, nagyobb turbónyomsással és kitolt leszabályzással érték el.

A nagy motor persze részterhelésen továbbra is ki tud iktatni több hengert is, ezzel spórol. A kombinak vegyesben papíron elég 9,6 liter, a négyajtós kupé RS7 meg 9,5 liter ólommentes szuperbenzinnel is beéri - ember legyen a talpán, aki kibírja bennük kis gázon. A növelt erő miatt áthangolták a nyolcfokozatú Tiptronic automataváltót is. A quattro hajtás alapból egy közéspő differenciálzárral szerelt, de opcióként kérhető hátra is egy önzáró sportdiffi a még pontosabb nyomatékelosztásért. Németországban a legújabb RS modellek jövő hónaptól elérhetőek. A kombi lesz az "olcsóbb" - az 117 ezer, az RS7 meg 121 ezer euró, azaz 36 és 37 millió forintért kaphatók, alapáron.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?