Hirdetés

Német/hazai árkörkép: szegény embert az állam is (le)húzza

Használtautó árak itthon és Németországban

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Megnéztük 10 keresett használtautó hazai és németországi árát - 3, 6 és 9 évesen. A kurrens tömegmodelleket még mindig megéri külföldről vásárolni.

Ha nem lenne a regisztrációs adó, a hazai használtautó árak a nemzetközi szintre süllyednének. Főként új, nagyobb értékű autóknál érdemes külföldről vásárolni, a regisztrációs adó befizetése után megmaradó, legtöbbször csak néhány, legjobb esetben úgy 20 százalékos árelőny ezeknél akár milliós tétel is lehet

Második generációs Fiat Puntók Németországban könnyű szerrel kaphatók fél millió forint alatt. Kedvező regisztrációs tételük miatt ezeket érdemes is lehet kintről vásárolni

Tíz évvel ezelőtt még lehetett álmodozni, autószerelő cimborám például gyakorta tárta elém vízióját: „Majd, ha EU-tagok leszünk, akkor nem az itthoni roncs-parkból kell válogatni, felülünk a vonatra, leszállunk bárhol Európában és fillérekért, korrekt használt autót vehetünk. Nem kell majd vámoltatni az autókat, átíratjuk itthon és kész!

Az EU-tagság tényleg megvalósult, az autóvásárlás azonban nem lett ilyen egyszerű s ügyes kezű barátom azóta is naponta menti meg a bontótól a szörnyűbbnél szörnyűbb állapotú négykerekűeket. A használtautó vásárlás ugyanis ma sem akadálymentes nemzetközi lehetőség számunkra. Továbbra is él a regisztrációs adó intézménye, mely ma már legalább kor alapján avul, de továbbra is az autók motorméretén és emissziós besorolásán alapul. Aki tehát csekély regisztrációs díjat kíván fizetni, annak jó környezetvédelmi normájú, koros és kis motoros autót érdemes keresnie.

Érdekes módon a Mercedes-Benz E-osztályának alapváltozata itthon olcsóbb. Mondjuk venni én mégis inkább ott mernék…

Az elméletet a gyakorlat is igazolja, a 2002-ben már Euro IV normás Fiat Punto, Németországban átlagosan 1700 euróért, azaz mintegy 450 ezer forintért kínált alapváltozata után mindössze 121 838 forint regisztrációs díj fizetendő, így a németeknél vásárolt kisautó a hazai, 685 ezer forintos átlagárnál még mindig közel 20 százalékkal olcsóbban szerezhető meg. A hazai Eurotax Glass’s és a németországi AutoBudget piacelemzőktől származó (táblázatunkban az egyszerűbb összevethetőség érdekében) forintban szerepeltetett árakat elemezve megállapítható, hogy egyetlen modell, a Mercedes-Benz E 200 CDI Classic és a 3 éves Opel Vectra kivételével itthon az azonos állaptú, futásteljesítményű németországi példányokhoz mérten drágábbak az autók. Ha nem lenne a sokak, inkluzíve az Európai Unió hivatalnokai által is többször elmarasztalt regisztrációs adó, bizony jelentős mértékben zuhannának a hazai autóárak.

Kortól függetlenül külföldről a hazaiaknál kedvezőbb áron kaparinthatók meg a Ford Focusok

Most ugyanis a hazai piac árszintjét egészen egyszerűen nem csupán az autó valós értéke határozza meg, hanem az árakban minden esetben szerepel az adott típus honosítás költsége is, hiszen aki azt egyszer kifizette, az az eladásnál is szeretné érvényesíteni. A vásárlóknak pedig nincs választási lehetőségük: vagy a már itthon regisztrált, ám a külföldinél drágább példánnyal közvetetten vagy a külföldi vásárlásával közvetlenül kénytelenek a sarcot megfizetni. Természetesen az árakat csak azon modellek esetében lehet felfelé tornászni, amelyekre van kereslet, táblázatunkban az igazi tömegmodellek ilyenek, azaz a Fiat Punto, a Ford Focus, a Skoda Octavia és a Toyota Corolla. Ezek használt példányaira (az Octavia egyes évjáratainak kivételével) úgy néz ki nagyobb a hazai kereslet, mint a kínálat, ezért aztán az eladók hatásosan tudják felfelé licitáltatni a vásárlókat. Utóbbi modelleknél és a legtöbb fiatalabb autónál (lásd táblázatunk 2008-as sorait) mindenképp megéri a külföldi vásárlás és sokak szerint a Németországban 10-20 százalékkal magasabb átlagárú modellekért is érdemes kiutazni, hiszen az autók karbantartási kultúrája jóval magasabb a fejlett Nyugaton, mint itthon – azaz valamivel magasabb árért ugyan, de a hazaiaknál sokkal jobb minőségű példányok is találhatók. Nem szabad azonban a külföldi példányokban sem vakon megbízni, óratekergetéssel, hamisított szervizkönyvvel mindenhol lehet találkozni, így minden esetben elengedhetetlen az részletes szervizmúlt lekérdezése és természetesen az állapot-felmérés.

Használtautó árak [Ft]

2002-es évjárat Németországi ár Regisztrációs adó Németországi ár + regisztrációs adó Magyarországi ár Német/magyar ár különbsége
Alfa 156/159 1.8 Twin Spark Distinctive 980 500 372 600 1 353 100 1 126 000 16,78%
Fiat Punto 1.2 8V Active 5-ajtós 450 500 121 838 572 338 685 000 -19,68%
Ford Focus 1.4 Ambiente 5-ajtós 629 375 121 838 751 213 821 000 -9,29%
Ford Mondeo 2.0 TDCI 85 KW Ambiente 4-ajtós 881 125 372 600 1 253 725 1 082 000 13,7%
Mercedes E 200 CDI Classic 3 080 625 516 038 3 596 663 2 239 000 37,75%
Opel Vectra 1.8 16V Comfort 4-ajtós 1 106 375 250 763 1 357 138 1 216 000 10,4%
Skoda Octavia 1.4 Classic 907 625 121 838 1 029 463 865 000 15,95%
Toyota Corolla 1.4 VVT-i 5-ajtós 735 375 182 925 918 300 1 027 000 -11,84%
Honda CR-V 2.0i ES 1 623 125 516 038 2 139 163 1 883 000 11,97%
Volvo S60 2.4 D5 1 523 750 516 038 2 039 788 1 749 000 14,26%

2005-ös évjárat Németországi ár Regisztrációs adó Németországi ár + regisztrációs adó Magyarországi ár Német/magyar ár különbsége
Alfa 156/159 1.8 Twin Spark Distinctive 1 729 125 372 600 2 075 240 1 787 000 13,89%
Fiat Punto 1.2 8V Active 5-ajtós 761 875 121 838 930 041 1 140 000 -22,58%
Ford Focus 1.4 Ambiente 5-ajtós 1 106 375 121 838 1 275 541 1 362 000 -6,86%
Ford Mondeo 2.0 TDCI 85 KW Ambiente 4-ajtós 1 576 750 372 600 1 922 865 1 688 000 12,21%
Mercedes E 200 CDI Classic 4 306 250 516 038 4 781 400 3 206 000 32,95%
Opel Vectra 1.8 16V Comfort 4-ajtós 1 828 500 250 763 2 174 615 1 672 000 23,11%
Skoda Octavia 1.4 Classic 1 212 375 121 838 1 380 541 1 471 000 -6,55%
Toyota Corolla 1.4 VVT-i 5-ajtós 1 278 625 182 925 1 446 791 1 511 000 -4,44%
Honda CR-V 2.0i ES 2 696 375 516 038 3 171 525 2 862 000 9,76%
Volvo S60 2.4 D5 2 431 375 516 038 2 906 525 2 977 000 -2,42%

2008-as évjárat Németországi ár Regisztrációs adó Németországi ár + regisztrációs adó Magyarországi ár Német/magyar ár különbsége
Alfa 156/159 1.8 Twin Spark Distinctive 2 789 125 478 616 3 267 741 3 178 000 2,75%
Fiat Punto 1.2 8V Active 5-ajtós 1 245 500 232 545 1 478 045 1 682 000 -13,8%
Ford Focus 1.4 Ambiente 5-ajtós 1 788 750 232 545 2 021 295 2 215 000 -9,58%
Ford Mondeo 2.0 TDCI 85 KW Ambiente 4-ajtós 2 557 250 478 616 3 035 866 3 642 000 -19,97%
Mercedes E 200 CDI Classic 5 710 750 657 050 6 367 800 5 307 000 16,66%
Opel Vectra 1.8 16V Comfort 4-ajtós 2 782 500 478 616 3 261 116 2 522 000 22,66%
Skoda Octavia 1.4 Classic 2 305 500 232 545 2 259 795 2 642 000 -16,91%
Toyota Corolla 1.4 VVT-i 5-ajtós 2 027 250 232 545 2 259 795 2 642 000 -16,91%
Honda CR-V 2.0i ES 4 028 000 657 050 4 685 050 4 913 000 -4,87%
Volvo S60 2.4 D5 3 650 375 657 050 4 307 425 4 747 000 -10,21%

A fiatalabb autók a hazai kínálat hiánya miatt is olcsóbban kaphatók meg külföldről, az itthon keresett modellekért ugyanis könnyedén ajánlanak egymás fölé a vásárlók

Mint korábban már rámutattunk, a hazai autópark egészséges megújulását nem csak az utánuk fizetendő, ma már legalább kor alapján is variált regisztrációs díj, hanem az attól független átíratási költség is jelentős mértékben gátolja. Ha utóbbi a tőlünk nyugatra megszokotthoz hasonlóan jelképes, illetve az elvégzett bürokratikus munkával arányos tétel lenne, bizonyára kevesebb autós akarná minden áron megtartani már bontóba való autóját. Amíg azonban egy koros autó átíratási költsége akár árának 50-60, rozzant példány esetén akár 100 százalékát is kiteheti, addig ne lepődjünk meg azon, hogy sok az itthon ésszerűtlen állapotban, kínlódva üzemben tartott, akár a közlekedésbiztonságot is feleslegesen veszélyeztető négykerekű.

Hirdetés
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.31. at 16:41
    Permalink

    Még egy lényeges momentum, amit meg kell említeni az amerikai használt autó piaccal kapcsolatban, ha már szóba került. Ott a határ a 100.000 miles!! azaz kb. 161.000 km. Ami efölött van használt autó, arra már csak fintorognak, a vásárlók 90%-át nem is érdekli. Ezekhez nagyon olcsón pár ezer $-ért hozzá lehet jutni, márkától, évjárattól függetlenül. Persze ennek ellenére sem éri meg onnan autót behozni.

  • 2017.10.31. at 16:41
    Permalink

    Tudom, internetes kereskedői kínálati árakról beszélsz Amerikában. Nem véletlenül írtam ,hogy ott egy kereskedő az átvett használt kocsira csípőből rárak 100%-ot, és így hirdeti meg. A magyar kereskedők szerencsére még megelégednek 100-200 ezer Ft-al. Aztán ha ott az illető kinéz magának valamit, akkor kezdetét veszi egy nagy, több órát kitevő, akár több alkalomból álló ceremónia, próba, alkudozás, mint az araboknál. -:). Egy itt presztízsmárkának számító (ott nem az) kocsiból (Mercedes, BMW5, Porsche, Audi) le lehet alkudni 4-6000$-t, vagy úgy is mondhatom, egy 10 éves esetében akár 40%-ot, még a kereskedőnél is. Ez szépíti egy kicsit az árhelyzetet, de ez valóban kevés ahhoz, hogy érdemes legyen áthozni az óceánon, stb. stb.

  • 2017.10.31. at 16:41
    Permalink

    “Ugyanez igaz Amerikára is. Sokan azt gondolják, hogy ott olcsóbbak a kocsik, ami igaz is ha az új autók árait nézzük de használtan semmivel nem olcsóbbak..”

    Attól függ milyen kínálatot nézünk Amerikában a használt autók körében.
    Amerikában egy kereskedő csípőből rárak minimum 100%-ot egy beszámított 100.000 km-nek megfelelő futásteljesítményű autóra. Úgy hogy nem véletlen az ottani köztudatban élő szólás mondás, miszerint a hazugság és átvágás szimbóluma “autókereskedő”. -:)). Magánszemélytől jó autót elképesztő olcsón lehet vásárolni. Akár magyar, akár német árakat alapul véve, 1/3 – 1/4 – nyi áron, csak előfordul, hogy 5-6000 km-t is autózni kell érte.
    Amerikában kereskedőtől reális kedvező-olcsó áron használt autót fél évtől 2 éves korig érdemes vásárolni. Azért, mert új áron nem adhatják, és nem is pakolhatnak rá 100% haszonkulcsot. A kör ezzel bezárult, ez esetben kényszerpályán vannak.

    Persze akármilyen olcsón is jut ott valaki hozzá egy autóhoz, Magyarországra behozni onnan nem érdemes, akkorák a tapadó költségek, és a bürokrácia.

  • 2017.10.31. at 16:41
    Permalink

    Alkatrésznek megéri. Ha az embernek “öregebb” kocsija van, simán rendberakhatja egy ilyenből. Akár törésről vagy más hibáról van szó. És még tartalék is marad utána.

  • 2017.10.31. at 16:41
    Permalink

    Nem véletlen az, hogy amit most lehet találni az interneten külföldről behozott autókat, azok 90%-ban 1993-2000 közötti évjáratúak, kifutottak, lestrapáltak. Ezeket fillérekért lehet kapni alkatrésznek, vagy esetleg “klónnak”.

  • 2017.10.31. at 16:41
    Permalink

    Pontosítok! A legolcsóbb Astra H, 2007-es évjáratban, magyarországon, 2000 euróval olcsóbbról indul mint németben!!! Csak direkt nem akartam a legolcsóbbat alapul venni.

  • 2017.10.31. at 16:41
    Permalink

    Abból amit irtál az igaz, hogy jó, és az ember igényeinek megfelelő autót találni nehéz dolog!
    Én jelenleg kint élek, évi kb 20.000 km-t megyek, ha otthon vok. Idén tervezem h autót vásárolok. Átlag igényeim vannak. 1,4 1,6 benzin 2007-2008 körüli. Tipusok pl: Astra H, Meriva, Corolla. (ezek csak példák) Semmi extrém igény. Ez szerintem teljesen átlag. Most néztem épp, úgyhogy frissek az adatok.
    Corolla ára ugyanott indul mint otthon, a Meriva szintén, A felső határ viszon sokkal magasabban van!!! ÉS A MEGLEPŐ, hogy az Astra H 1000 eróval lentebbről indul otthon mint németben!!! Erre még én sem számitottam:) Ha nem volna regadó sem érné meg. Ugyanannyiba kerül csak még haza is kell juttatni. Utiköltség, pályamatrica, ideiglenes rendszám kint, stb…

  • 2017.10.31. at 16:41
    Permalink

    “azonban egy autó ha jól karbantartott, akkor nem eladó”.

    Ebben bizony nagyon sok igazság van. Legfeljebb néha véletlenül lehet ráakadni ilyen használtra. Az ilyen autóknál meg sokszor ármegegyezési problémák merülnek fel. Regisztrációs díj az sajnos marad, mert a kormány két kézzel kap minden fillér után, a nagy államadósságra hivatkozva, meg egyébként is elszámolta magát a gazdagok személyi jövedelem adójának csökkentése miatt, és nem tudják befoltozni az így keletkezett költségvetési lyukat.

    “Aztán vettem egyet Németországban magántól és a következő is külföldi lesz.”

    Volt olyan fórum, ahol azt találtam mondani, ha autót veszel, nem csak az autót kell megnézni, hanem a tulajdonosát is, mert az legalább annyit elárul az autó állapotáról, mint maga az autó. Szinte kigúnyoltak, pedig szerintem jogos a felvetés.
    Van egy másik karakter megközelítés, mikor azt hallom: Milyen ember XY? Vennél tőle használt autót? -:)).

    A kereskedő: Az meg pénzre, haszonkulcsra megy. Ilyen esetben aztán minden előfordulhat, jó is rossz is, de legtöbbször az utóbbi.

  • 2017.10.31. at 16:41
    Permalink

    Az, hogy hol éri meg jobban autót venni, az csak addig kérdés, amíg van regisztrációs adó (vagyis -díj, ugyanis az adónak nem lehet adója). Elhangzott, hogy itthoni autó sok esetben lehet jobb is, mint a külföldi.Ez igaz, azonban egy autó ha jól karbantartott, akkor nem eladó. Ezt több hónapos autókeresési tapasztalatból mondom. Nem mellékesen értek is a kocsikhoz. Aztán vettem egyet Németországban magántól és a következő is külföldi lesz.

  • 2017.10.31. at 16:41
    Permalink

    Nagy-Britanniában tényleg olcsó ez nem vitás! Egyszer olvastam egy hirdetést ahol jobbkormányos autót árultak. Az eladó büszkén állította h nagyon könnyen és gyorsan megszokható a vezetése. Idővel biztos megnyúlik a tulaj nyaka az előzésekhez 🙂 És a szembe jövők is megszokják az ellentétes aszimetrikus világítást:)

  • 2017.10.31. at 16:41
    Permalink

    Hulladék autó, kókler szervíz, igénytelen tulaj, szemét kereskedő stb… itt is, ott is van. Ugyanakkora eséllyel tenyerelhet az ember sz..ba külföldön mint magyarországon. De anyagilag sem éri meg mig van regadó, és drága az euro. Viszont van vele sok herce hurca mire haza kerül, utána meg forgalomba.

  • 2017.10.31. at 16:41
    Permalink

    Nekem más tapasztalatom van a nyugati nem magyar karbantartásról. Persze ott is, itt is embere válogatja ki mennyi gondot fordít autója szervizelésére, karbantartására. Szerintem itthon egy valamennyire is műkedvelő autószerető személy sokkal nagyobb gondot fordít kocsijára, mint nyugaton egy átlagpolgár. 1997 decemberben vettem egy másfél éves, Németországból behozott Golf lll TDI-t. Mindent kaptam vele, a német márkakereskedés címét, telefonszámát, az előző tulaj vásárlási számláját, szervizkönyvet, a szerviz munkalapot, stb. Az autóban 39.000 km volt. A szervizelést ugyanaz a márkakereskedés végezte, aki az új kocsit értékesítette. A szervizkönyvből és munkalapból kiderült, hogy az új, bejáratlan motorból 26.000 km-nél cserélték le a gyárban beletöltött olajat, és olajszűrőt még ekkor sem cserélt a német szakszerviz!!! Megvásárlás után én cseréltem olajszűrőt először, 39.000 km után, meg persze olajat is. Szerinted ez a bánásmód helyénvaló, korrekt???? Mert szerintem egyáltalán nem az!!!

    Más: Van egy Közép Amerikából bevándorolt (aki ott vegyész egyetemi tanár volt) nagyon jó ismerősöm, aki itt Magyarországon (elsősorban kitűnő nyelvtudása miatt) külföldi autóbehozatallal, értékesítéssel és bontott alkatrészekkel foglalkozó cég ügyvezetője lett. A magyar telephelyű cég tulaja olasz volt. Volt ennek az ismerősömnek egy kedvenc szolgálati autója, amivel kapcsolatban elkövetett egy “hibát”. Olajat mert cserélni benne. Meglátja az olasz tulaj a számlát. “Hát ez meg mi??” “Ti magyarok hülyék vagytok, nem értetek az autóhoz, nem kell abban olajat cserélni, csak ha fog utána önteni!” Ezt mondja egy vegyésznek.. No komment. Na most ilyen embertől nyugatról autót venni…??

  • 2017.10.31. at 16:41
    Permalink

    Eléggé megrökönyödve olvasom itt a sok hazafi, magyar autót veszek, mert nem éri meg a külföldi kocsit behozni stb. hozzászólásokat. Én egyvalamit mondhatok, többet a büdös életben nem veszek itthonról kocsit. Hogy miért? Meg kell nézni, hogy milyen autók szaladgálnak itthon és pl. Németországban. Aki nem látott vagy látja a különbséget, az ne is írjon kommentet! Hogy a neves autó neves márkaszervíze 100 ezer kilométerig (és utána sem cserélne, ha oda hordanák) nem cserél olajat, de még csak nem is tölt utána szar teszkósból, az nem baj. De vezetett szervízkönyv az van! Ja és a legújabb divat a kereskedőknél: MAGYARORSZÁGI SZÁRMAZÁS!!! Hurrá, ki nem szarja le. Tehát egy szakadt szarról van szó. Á nem, itt a szervízkönyv. A lényeg, hogy fizess. Én is akartam venni itthon autót, tudom miről beszélek. Itthon nem éri meg!! Inkább fizetek érte többet, de az meg is éri, mert nem kell minden szart kicserélnem és még olajat is cseréltek a kocsiban. Ja hogy nem az első kocsit kell megvenni a mobile.de-n. Akkor senki ne csodálkozzon. És kunklúzió, hogy nem éri meg kintről kocsit venni, mert kb. ugyanannyiba kerül, minden költséget nézve. Hát éppen ezért éri meg! Csak meg kell nézni, mit vesz az ember és kitől.

  • 2017.10.31. at 16:41
    Permalink

    Rávilágítottál arra, hogy a cikkben közölt értékek még nem jelentik a teljes bekerülési költséget a külföldről behozott autók esetében, főleg, ha a kiutazást is beleszámoljuk.
    Persze azért vannak még emberek, akik ilyen körülmények között is képesek megélni a behozatalból. Tréleren hozzák, összeköttetéseik vannak külföldön, és tőlük veszi sok belföldi kereskedő is, akik nem mennek ki autókért nyugatra. Egyénileg, “magányos farkasként” valóban nem éri meg külföldről behozni.

  • 2017.10.31. at 16:41
    Permalink

    Nagy-Britanniában viszont olcsóbbak a használt autók mint Mo.-on, viszont a javíttatás és az alkatrész iszonyat drága. Az út adó (Road Tax) mértéke a motor emisszió értékének függvénye. Használt autó vásárlásakor a járulékos költség szinte semmi. Igen, igen. Az a fránya a jobb kormány, csak az ne volna!

  • 2017.10.31. at 16:41
    Permalink

    Sziasztok! Ki volt az a dilettáns barom aki ezt a cikket írta?
    Szerintem még az életben nem járt külföldön, nemhogy autót hozott volna be. Készített egy csodálatos táblázatot amibe költségként mindössze az autó ára és a regisztrációs adó került be.
    Gondolom a busz, vonat esetleg a szomszéd minden költség nélkül kiviszi Németországba és még fizet is egy-két éjszakára szállást, ráadásul amilyen dilettáns még németül sem beszél, de szerencsére a szomszéd igen.
    Gondolom a Németek puszira adnak neki ideiglenes rendszámot és kötnek ideiglenes biztosítást.
    Gondolom(ezek után ez már természetes), hogy ingyen tankolja haza felé a megvásárolt autót valamint ingyen kapja az autópálya matricákat is.
    Gondolom, hogy itthon is olyan jó barátai vannak, hogy nem kell fizetnie a műszaki vizsgáért, a rendszámért, valamint ezeket mind el intézik neki egy sörért. A forgalmit, törzskönyvet, eredetvizsgát magyar rendszámos autónál is ki kell fizetni. Ha külföldről hozza az autót akkor az átírási illetéket megspórolhatja.

    Arról meg már ne is beszéljünk, hogy van egy elképzelése: típus, évjárat, szín, ár, motor típus, jobb esetben kinézi az interneten az autót elmegy és meg is veszi(nem vitték el mire kiért, olyan volt amilyennek hírdették, minden papírja rendben volt, és még az is lehet, hogy német árulta nem pedig román, lengyel, arab, magyar stb.), rosszabb esetben kimegy elkölt 100-150ezer ft.-ot és hazajön autó nélkül, de ez még mindig jobb mint az a rengetegszer előforduló eset, hogy vesz valamit csak azért mert már kint van és ne bukja el az utat, de az közelében sincs annak amit szeretett volna és legtöbb esetben jó pár százezerrel többe lessz neki mintha itthon vette volna.

    Tehát dilettáns barátaim(író és a szerkesztő aki ezért a cikkért fizetett) milőtt ilyen baromságokat megjelentettek előtte beszéljetek olyan emberrel aki már látott olyat aki hozott be autót külföldről, ne pedig szobatudoskodjatok az internet előtt!

  • 2017.10.31. at 16:41
    Permalink

    Lassan mar 4 honapja No-ban dolgozok, szorgalmasan nezem az autokat, mit erdemes, mi eri meg. Es ahogy elöttem is irtak, sok esetben nem eri meg. Nagyon sok itt is a sozott utak miatt szetrohadt kocsi, sok a hengerfejhibas, törött, több 100e km-t futott, es meg a kokanybol is van böven. Ezek olcsok, föleg a a szamunkra horror munkadijak miatt(pl: hengerfejtömitescsere Punto ba 400euro, anyagkltsg ebböl max 90-100euro). A Preiumkategoriak dragak, a keveset futottakert meg elkerik a penzt rendesen (golf 3 100e km környkeken 3-4000euro). De a japan also-közepkategorias ara elegge padlon van.
    Jomagam sokat szamolgatok, de a vegen marrad az otthoni vasarlas, egyes modellek olcsobbak otthon, es sajnsos sok a kenyszerböl eladova valt verda is.

  • 2017.10.31. at 16:41
    Permalink

    És megint csak sajnos.100 autóból ,amit behoznak,90 darabbal biztosan van valami baj.Nem leszólom ezeket az autókat,sokat járok kereskedésekbe,látom.Egyébként véleményem szerint ha a regadó nem lenne ekkora összeg,megérné a jó állapotú sérülésmentes és hibamentes autókat is hozni.

  • 2017.10.31. at 16:41
    Permalink

    Ahogy nézem a használtauto.hu-n az autókereskedőket, többükkel hosszasan elbeszélgetve, azt látom, erőteljesen kezdenek leszokni a külföldi autóbehozatalról. Tevékenységük inkább arra irányul az utóbbi időben, hogy magyar csalódott tulajoktól veszik meg az elunt kocsit bagóért. Ezután kitakarítják, kipolírozzák, és így kínálják több százezret rápakolva. Ha valamelyiknek működési problémája van, akkor azt éppen csak annyira megjavíttatják, amíg eladják, néhány ezer km. után úgyis majd az új tulaj bajlódik vele. Ha van némelyik kereskedőnél külföldről behozott, az is jobbára belföldön olyan személytől vásárolt autó, amit a nyugati határszélen direkt erre szakosodott külföldi összeköttetéssel rendelkező személy hoz be, a kereskedő meg átveszi tőle. Ez a jellemző mostanában, tisztelet a kivételnek, amiből kevés van.

  • 2017.10.31. at 16:41
    Permalink

    Sajnos ez így van.Szegény vásárlókat meg nem védi senki.Hogy a Blöffből idézzek:”Megnéztétek,megvettétek.Nem tudok többet mondani”.Ha normális állapotúakat hoznának,nem is lenne rajta hasznuk,esetleg csak kevés.

  • 2017.10.31. at 16:41
    Permalink

    Igen:) 3 verzió van. Törött (nem kicsit), motorhibás, és a sokat futott. Ebből tud a nepper hasznot csinálni. Elkészül és mehet a piacra, vagy használja és közben hirdeti is. Annyit meg kibír míg elkel:) Ha sokáig tartaná akkor oda az árrés, vagy netán még költeni kéne rá:)

  • 2017.10.31. at 16:41
    Permalink

    Hát ez is igaz.De azt amúgy sem nagyon lehet tudni,hogy az előző tulaj hogy hajtott egy autót,ott meg csak helyi korlátozások vannak.Tényleg tudnak ennyit ezek a kisebb dízelek is menni,de egyetértek abban,hogy nem olyan biztos,hogy ezt tartósan bírják e vagy sem.Persze,ott meg különösen igaz,hogy aki drágább autót vesz,úgysem tartja meg sokáig,max 2-3 év és csere,nem érdekli,hogy széthajtja.Itthon viszont oda kell figyelni ,a behozott autók jó része majdnem a totálkárból volt összetákolva,de szerencsésebb esetben is csak sérült volt.

  • 2017.10.31. at 16:41
    Permalink

    Nem az ottani szerelőket akartam leszólni sem a tulajokat, csak annyit akartam mondani, hogy hiába van karbantarva, 200.000km az 200.000km. És ez nem különösebben magas futás egy pl. 3 éves BMW-től vagy Auditól. Az utak valóban jobbak, de nyilván nem minegy a kocsi motorjának h 110-120-al járnak vele vagy rendszeresen 180-200-al. Értendő ez a 1,9 2,0 dízelekre. ezek azért nem annyira robosztusak h ezt félvállról vegyék.

  • 2017.10.31. at 16:41
    Permalink

    Én 6 évet éltem kint,Osnabrück mellett,én is néztem kint autókat,és el kell mondanom,hogy hasonló kategóriás és felszereltségű,korú,km futású autók nagyjából ugyanannyiba kerülnek,mint itthon(Golf,Astra,Polo).Tehát nem nagyon érdemes,esetleg csak az idősebb autókat ott venni,mert azok ott tényleg lényegesen olcsóbbak,mint nálunk,a magasab biztosítási költségük miatt is..De viszont az nem annyira fontos,hogy ott jól meghajtották e a pályán,vagy sem,mert viszont az utak ott használható állapotúak,szemben a mieinkkel,a szervizelési szokások is mások(jobbak),nem szoktak kóklerekkel javíttatni,stb.Persze biztosan ott is vannak ilyenek,de egyáltalán nem általános dolog.Én egy Alfa 156 GTA-t szerettem volna behozni magamnak,de semmi értelme,mert többe kerül a regadó,mint az autó:-(.Nagy motorral tényleg nem érdemes.

  • 2017.10.31. at 16:41
    Permalink

    Ja és még az árkalkulációnál figyelembe lehetne venni a kiutazás költségeit, és a az autó haza juttatását is. Ami nem kis összeg. Plusz, mi van ha a kiszemelt járgány mégsem olyan mint amilyennek a képen látszik, vagy amilyennek az eladó igérte.

  • 2017.10.31. at 16:41
    Permalink

    Szerintem jelenleg nem éri meg. /még mindig magas euro árfolyam/ De egyébkén sem! Én is szétnéztem már külföldi keresőkön. Ha valami megkímélt, és kevés kilómétert futott annak kint is megkérik az árát. Jellemzően a sokat futott gépek vannak a listák elején amik leginkább csak neppereknek éri meg. Visszapörget, kitakarit és már mehet is. Ezek küllemre meglepően szépek a pályázás nem rombolja az esztétikát, de gondos szervíz ide vagy oda 200-300 ezer km megteszi a hatását. Főleg ha német pályán taposták neki. Ha megnézzük a magyar kinálatot a behozott járgányok nagy többségét a dízelek teszik ki. Audi, VW, Mercedes, BMW stb… Ezek futják a legtöbbet. Nem hiába ezeknél a tipusoknál nagy az árrés.

Vélemény, hozzászólás?