0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Ki és miként kérdezheti le a szervizmúltat, futásteljesítményt?

Szerviztörténet lekérdezés – nem mindenhol lehetséges?

·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A vezetett szervizkönyvnél csak egy valami jobb: a lekérdezhető szervizmúlt. Inkognitótesztünk szerint ilyen még ma sincs minden márkánál.

Legtöbb esetben mindössze egy füzet a szervizkönyv. Ezek gond nélkül hamisíthatók

Legtöbb esetben mindössze egy füzet a szervizkönyv. Ezek gond nélkül hamisíthatók

A legtöbb autómárkánál ma is egy papírfüzet a szervizkönyv. Ilyet nem kunszt szerezni, hiszen nem az autókhoz gyártott, egyedileg hitelesített példányok, hanem rendszerint csak tollal kitöltve vezetik be a modellek adatait. Ahogyan akár magát a füzetet, úgy pecsétet sem különösebb mutatvány hamisítani. Ezért aztán még vezetett szervizkönyv esetén sem lehet mérget venni arra, hogy egy autóban valóban elvégezték a kötelező karbantartásokat, illetve, hogy valóban nincs-e benne több kilométer, mint amit kilométer-számlálója, és elvileg ezzel szinkronban a szervizkönyve mutat. Nem egyedi eset ugyanis, hogy nem a szervizkönyv vagy bejegyzéseinek hiánya, hanem éppen azért kell szervizkönyvet „gyártani”, mert az jóval magasabb futással is tartalmaz bejegyzéseket, mint amit az autó kilométer-számlálója kijelez.

E szokás kivédésére kiváló lenne, ha a márkaszervizek és a független műhelyek is központi adatbázisba rögzítenék az autókon végzett javításokat, illetve a szereléskori kilométerállásokat. Így minden szerelő láthatná, hogy éppen milyen múltú autóval dolgozik, és az autók leinformálhatósága sem lenne különösebb gond. Azt gondoljuk, egy ilyen, márkafüggetlen, akár nemzetközi rendszer ma már teljesen elvárható lenne, ám, mint az az autómárkák hazai vezérképviseleteihez intézett kérdésünkre kapott válaszokból kiderült, sok márkánál még saját hálózatukon belül sincs. Sokuk csupán a garanciális javításokat jegyzi központi adatbázisba, hiszen a márka vezetőit csak azok érdeklik, a kötelező karbantartásokat pedig nem regisztrálják.

Hiába digitálisak ma a kilométerszámlálók, minden rendszer feltörhető

Hiába digitálisak ma a kilométerszámlálók, minden rendszer feltörhető

Ilyen esetben, azaz ha nincs központi adatbázis, a szervizkönyvbe pecsételt szerviz kereshető meg: vajon valóban létezik, vajon tényleg elvégezték a beírt javítást? A helyzet abszurditását fokozza, hogy sok márka csak a tulajdonos számára, illetve az ő felhatalmazásával engedélyezi az információk kiadását (ilyen például az Audi, a Fiat, a Mercedes, a Renault és a Volkswagen is), ezen márkák zöménél ráadásul csakis azon munkák kérdezhetők le, amiket az aktuális tulaj végeztetett. Ez, a jövőbeli helyett az aktuális tulajoknak kedvező, és az őket az igazmondás kötelezettségétől védő szokás sajnos melegágya a kilométeróra pörgetésnek. Nem csak etikailag, de a márkák jó híre szempontjából is érthetetlen. Így terjedhetnek a városi legendák, ha például komoly javítás szükséges egy órája szerint 60 ezret, valójában 160 ezret futott autónál. Az persze más kérdés, hogy józan vevő csakis olyan autót fog megvásárolni, melynek teljesen tiszta a szervizmúltja. De azért valljuk be, sokkal egyszerűbb egy alvázszám alapján, akár telefonon lekérdezni az autó szerviztörténetét, mint elmenni egy teljes állapotfelmérésre, ahol a tulajdonos számára adják ki a bejegyzéseket, és nyilván létezik olyan szituáció, amelyben könnyű elcsábulni és kihagyni a márkaszervizes állapotfelmérést. Ez után pedig nincs menekvés, mindig bujkálni fog a frász: vajon tényleg csak annyi volt az autóban, mint amennyit mutatott?

Megnyugtató a vezetett szervizkönyv, de főként külföldről származó autó esetében érdemes az adatait leellenőrizni

Megnyugtató a vezetett szervizkönyv, de főként külföldről származó autó esetében érdemes az adatait leellenőrizni

Néhány márka már felismerte ezt és nem teketóriázik, kiadja alvázszám alapján is, hogy egy-egy példánynál mikor, milyen javításokra volt szükség. Okos döntés, hiszen hírnevük a kilométerállásokhoz hozzárendelt javítások vállalásával, és a jó ügyfélkezeléssel a lehető legjobban fényesíthető, másrészt nyilván őket is érdekli, hogy pontosan mit, mikor cserélnek autóikon. Inkognitótesztünkben 10 kurrens márka szervizét kerestük meg egy-egy alvázszámmal és az „Érdeklődni szeretnénk a kiszemelt használtautó szervizmúltja iránt.” kérdéssel. Toronymagasan a 2007 óta minden modelljéhez központi, digitális szervizkönyvet vezető, s azzal a nyomtatott füzetet is felváltó Mazda nyerte a tesztet. A lehető legkészségesebben mesélték el a kocsi forgalomba helyezésének dátumát, legutóbbi szervizelésének idejét, az akkori kilométerállását, valamint, hogy a következő kötelező átvizsgálás mikor esedékes. Tudták, hogy konkrétan mely alkatrészeket cserélték az autóban, de arra felhívták a figyelmet, hogy az esetleges karosszériajavítások nem szerepelnek a nemzetközi rendszerben, ennek kiderítésére a munkákat végző márkaszerviz megkeresését javasolták.

Elsőként a Mazda váltotta fel digitális rendszerrel a szervizkönyvet, 2007-óta már csak kérésre adnak papír alapú szervizjelentést

Elsőként a Mazda váltotta fel digitális rendszerrel a szervizkönyvet, 2007-óta már csak kérésre adnak papír alapú szervizjelentést

A Mazdánál ugyan később, de 2008-ban szintén digitális szervizkönyvet bevezető Toyota egyik márkaszervize is gond nélkül jelentette a teszthez használt, éppen 2008-as évjáratú Avensis legutóbbi szervizeléskori kilométerállását, de a munkákról nem számoltak be, az importőr tájékoztatása szerint ugyanis csakis az aktuális tulajdonos kérheti le a részletes adatokat – számára akár nyomtatásban is kiadják a szervizkönyvet helyettesítő szoftver adatait. Jó rendszernek tekinthető így a digitális szervizkönyv, főként azt látva, hogy egy 2005-ös Corolláról semmilyen infót nem tudott mondani a kérdezett kereskedő. Úgy néz ki, a még papír-szervizkönyves autókról a munkákat végző kereskedő tudja elmondani a legtöbbet, egy Lexus kapcsán a szervizelő Reálszisztéma (egyébként a márka politikájának ellentmondó, de nagyon is vevőcsábító módon) minden részletet elregélt. A Mercedesnél azonban vasfegyelem van: csak a vezérképviselet, írásos megkeresés alapján, a tulajdonjog igazolásával ad ki információkat a náluk már szintén digitális rendszerbe rögzített szervizmúltból.

Sok márka csak a tulajdonosnak ad információt a korábbi szervizmunkákról. Használtautó vásárláskor nem szabad kihagyni a lépést, érdemes a tulajdonossal elzarándokolni egy márka-műhelybe, és ha másként nem megy, átvizsgálás keretében meggyőződjünk meg a szerviztörténet hitelességéről

Sok márka csak a tulajdonosnak ad információt a korábbi szervizmunkákról. Használtautó vásárláskor nem szabad kihagyni a lépést, érdemes a tulajdonossal elzarándokolni egy márka-műhelybe, és ha másként nem megy, átvizsgálás keretében meggyőződjünk meg a szerviztörténet hitelességéről

A megkérdezett szervizek közül az utolsó márkaszerviz-látogatáskori kilométerállást a Mazdán és a Toyotán kívül mindössze a BMW tudta megmondani, ezen túl pedig további 20 ezer forintért mesélték volna el, hogy garanciális javítást végeztek-e az autón (bárhol a világon), de a kötelező átvizsgálásokkor cserélt alkatrészekről, karosszéria-javításokról nem tudtak volna információt mondani. A legfőbb információt így a bajorok is ingyen megadták, és a minden márkánál rögzített garanciális javításokról is beszámoltak volna – pénzért. Sok márkaszerviz (a vezérképviseletektől kapott információknak megfelelően) még így sem hajlandó ezekről számot adni – a javításkori tulajdonos – tudta, illetve meghatalmazása nélkül. Ilyen többek között az Audi és a teljes Volkswagen konszern, a Fiat, a Ford, a Mercedes-Benz, a Peugeot, a Renault, és a szerviztörténet lekérdezését ráadásul átvizsgáláshoz kötő Volvo is. Ők jogi akadályokra hivatkoznak, szerintük ezen információk csak rájuk és ügyfeleikre tartoznak, mások, köztük a Subaru viszont ingyen kiadja ezen információkat bárkinek.

Egyértelmű, hogy akinek van ismerős, bennfentes szerelője az a legtöbb márkánál is be tudja gyűjteni az információkat, melyek véleményünk szerint egyáltalán nem személyes adatok, hiszen egy autó szervizmunkáiról, kilométerállásáról szólnak. A kérdés tisztázására megkerestük a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóságot is, ők annak tisztázását, hogy vajon a szerviztörténet tekinthető-e személyes információnak, az Adatvédelmi Biztos Hivatalára bízták (ők sajnos kétszeri megkeresésünkre sem adtak választ számunkra), ám a Fogyasztóvédelmi Hatóság szóvivője megjegyezte, hogy első sorban az eladó fél felel, hogy az általa szolgáltatott információk megfeleljenek a valóságnak, azok ne ejtsék tévedésbe a vevőt. Magyarán: a hamis kilométerállás, a hamisított szervizkönyv jogilag utólag is támadható.

Sem a sok esetben az autókra kívülről láthatóan felírt alvázszám, sem a rendszám nem személyes adat. Sok márka az ezekhez kapcsolódó kilométerállást és szervizmunkákat annak tartja. Nem értjük miért!

Sem a sok esetben az autókra kívülről láthatóan felírt alvázszám, sem a rendszám nem személyes adat. Sok márka az ezekhez kapcsolódó kilométerállást és szervizmunkákat annak tartja. Nem értjük miért!

A megoldás persze a megelőzés lenne! Tudjuk, hogy az az elképzelés bizony utópiának nevezhető (főként Magyarországon), hogy minden autójavító műhely és műszaki vizsgaállomás közös, mindenki által látható rendszerbe rögzítse a náluk megforduló autók kilométeróra-állását és főbb javításait. Azt azonban mindenképp javasolnánk az összes márkának, hogy legyen olyan központi adatbázisuk, amelyben minden kereskedőjük látja az összes, bármely műhelyükben megfordult autó adatait (inkognitótesztünk alapján a Chevrolet, az Opel és a Suzuki sem rendelkezik még ilyennel), és azokat az adatokat akár telefonos megkeresés alapján adják is ki az érdeklődőknek! Használtautó vásárlásnál ugyanis perdöntő lehet, hogy mely márka, milyen infókat, miként ad ki. Amelyik a legkönnyebben, azt fogják a legtöbben keresni, azaz hosszú távon annak lesz a legjobb az értéktartása.

Ez is érdekes lehet:
 

30 éves a BMW M5

A BMW M részlege stílusosan egy kis gumifüstöléssel ünnepel, mi meg egy képes visszatekintéssel...

Mercedes-Benz E 270 CDI Automata Avantgarde, 2004 - használtteszt

Ha a 10 éves E-osztályos Mercedesek között nézzük a próbált példányt, akkor drága. Jellemzőihez...

Piaci körkép: olcsó, családi autót 250 ezerért

Olcsónak ígérkező fenntartás és szerény ár mellett, ha lehet férjen be a család. Meg lehet oldani...

Peugeot 308 1.6 THP teszt

Jóllakni nem csak töltött káposztával lehet. A Peugeot 308-as jóllakat, és a csigától, kagylótól...

Nyárigumi-teszt 2014 – az Autónavigátor.hu és a nonstopgumi.hu valóságtesztje

Idén is elkészítettük nyárigumi-tesztünket. Bőven van meglepetés és különbség is az abroncsok...

Egy dögös 18 évest fog kisorsolni az Opel

Dizájnpályázatot hirdet az Opel. Megvalósítja a legtetszetősebb Corsa-dizájnt, és egy 18 éves...

Alkoholt fogyasztott? Itt a képlet, amiből kiderül, hogy vezethet-e már

A legtöbb háznál nincs húsvét alkohol nélkül, és sok esetben autózás nélkül sincs. Megnéztük...

Mercedes-Benz E-osztály menetpróba kupéval, kabrióval, kombival és 9 fokozatú automata váltóval

A legjobbat, vagy semmit. Ezt üzeni a Mercedes-Benz, s hogy egyet tudjunk érteni, szinte végigpróbáltuk...

A T2-es Transporter búcsúvideója

Már tavaly befejezték a farmotoros Transporter gyártását, de a VW még egy kedves videóval megemlékezett...
 

A cikk galériája


Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (10 db)

M írta: 2011 október 21., péntek 16:14:27

Kérdeznék egy szakembert, ha van a fórumban ilyen - PTK vagy BTK alkalmazandó a hamisított és úgy eladott kilométeres autók esetében? Jól gondolom-e, hogy ez csalás és így ennek megfelelően BTK alapján számon kérhető ha utólag kiderül?

A válaszoláshoz belépés szükséges
Imi írta: 2011 május 20., péntek 19:29:51

Opel?
Csak bírósági vagy rendőségi megkeresésre adnak adatot. Botrányos és lehet valakikkel összejátszanak? Ez megér komolyabb vizsgálatot is!

A válaszoláshoz belépés szükséges
Der Milan írta: 2011 március 19., szombat 21:31:37
kölyök írta: 3 éve

Egy ismerösöm, Veszprem környeken vett egy Rover 75 öst.Az elado közölte vele,hogy az auto jobb elsö ajtajat javitottak.Gondolta az belefer!!!

Maj elindult az autoval külföldre.

Kint az elsö szerviz közölte,az auto ball olda csunyan törve volt!

Az elsö legzsak hianyzik,es az ora sem azt mutatja ami a valos futas.

Persze ö hivta a kereskedöt akitöl a kocsit vette.

Ö azt mondta jeletse fel,van mar ilyen pere!

Igen egy ilyen központi adatbazis nagyon kellene!!!

Tovabbi jo munkat!


Előzmények megtekintése

Az autóvásárlás eléggé necces dolog főleg ha használtautóról van szó. Az, hogy kereskedő árulta nem jelent semmit magánszemély is visszatekerteti az órát. A kereskedőnél legalább van alternatíva a választásra. Mondjuk én bejártam az országot mire sikerült megvenni a mostani kocsim, kereskedőtől vettem. Azt mondom, hogy aki hülye a kocsikhoz vagy hisz a tündérmesékben az vigyen magával hozzáértő személyt vagy legyen nála legalább festékrétegvastagságmérő, az úgyis megmutatja ha törött volt és kijavították. Ha elemcserés azt meglehet látni úgyis, szépen illetve észrevehetetlenül nem lehet megcsinálni egy totálkárosra tört kocsit, ha meg nem látszik akkor nem érdemes rágódni rajta, mert a sérülés sem volt olyan borzalmas.

Nekem az a tapasztalatom, hogy egy autó elhasználtságán meglátszik hogy hány km-t futott, hiába van rajta kormányvédő meg ilyenek.
Az én kocsimban volt 229.000km amikor elhoztam, kopottas az ülés de a pedálgumik szépek, kormány nem rongyos stb... azt mondtam, hogy kb reális. Amikor hazaértem vele a papírjait nézegettem, az előző tulaj megvette 120.000km-rel, 121-nél volt vezérműszíj csere, 10 év alatt beletett 109-et. Amikor lecseréltem az olajszűrőt láttam, hogy 2009.10-nél volt olajcsere, km szerint 224.000km-nél. Én 2010.10 hónapban vettem. 5000km-t ment vele az utolsó évben :D. A kereskedő mondta, hogy esedékes a vezérműszíj csere, számításaim szerint is az volt, felirat is volt a motortérben 2001-es dátummal. Ezekből kiindulva nem volt tekerve az óra. Egyébként egy ékszerésznő volt az előző tulaj aki időnként külföldre ment vele.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Der Milan írta: 2011 március 19., szombat 20:51:01
Ati írta: 3 éve

Sziasztok !



Sajnos nálunk a km pörgetése , hozzátartozik a haszáltautópici üzletág nyereségorientált intézményéhez. A használtautó kereskedőkdötől vásárolt autók 80%-ban min: 40-60%-os órapörgetés van. Ha használtautót vesztek , és ha tehetitek csak első tulajost nézzetek , mert itt nagyobb a lebukásuk veszélye , mivel felveheted a kapcsolatot az elöző tulajjal . Ehhez vedd a kezedbe a forgalmit és jegyezd fel az adatokat ( a jelenlegi tulajét ) és járj utána. Ha a kereskedő nem engedi , hagyd ott az autót mert tuti átvernek ! Természetessen a becsületes kereskedők , mert van ilyen is , kivételek .


Bevett szokás, hogy nem adják oda a forgalmit illetve nem adják meg az előző tulaj nevét. Van kb már 10 éve annak, hogy a kecskeméti Carlion-nál járva elakartam kérni egy Saxo tulajának a számát, adatvédelemre hivatkozva nem adták meg. Elképzelhető, hogy attól félnek, hogy a kiállított ár alá alkudik a vevő...

A válaszoláshoz belépés szükséges
Ati írta: 2011 március 15., kedd 19:41:16

Sziasztok !

Sajnos nálunk a km pörgetése , hozzátartozik a haszáltautópici üzletág nyereségorientált intézményéhez. A használtautó kereskedőkdötől vásárolt autók 80%-ban min: 40-60%-os órapörgetés van. Ha használtautót vesztek , és ha tehetitek csak első tulajost nézzetek , mert itt nagyobb a lebukásuk veszélye , mivel felveheted a kapcsolatot az elöző tulajjal . Ehhez vedd a kezedbe a forgalmit és jegyezd fel az adatokat ( a jelenlegi tulajét ) és járj utána. Ha a kereskedő nem engedi , hagyd ott az autót mert tuti átvernek ! Természetessen a becsületes kereskedők , mert van ilyen is , kivételek .

A válaszoláshoz belépés szükséges
Warwick írta: 2011 március 14., hétfő 15:15:13
kölyök írta: 3 éve

Egy ismerösöm, Veszprem környeken vett egy Rover 75 öst.Az elado közölte vele,hogy az auto jobb elsö ajtajat javitottak.Gondolta az belefer!!!

Maj elindult az autoval külföldre.

Kint az elsö szerviz közölte,az auto ball olda csunyan törve volt!

Az elsö legzsak hianyzik,es az ora sem azt mutatja ami a valos futas.

Persze ö hivta a kereskedöt akitöl a kocsit vette.

Ö azt mondta jeletse fel,van mar ilyen pere!

Igen egy ilyen központi adatbazis nagyon kellene!!!

Tovabbi jo munkat!


Előzmények megtekintése

Valószínüleg azért nevetett nagyot a kereskedő a pereskedés hallatán, mert van beépített (lefizetett) asztal mögötti embere, aki elsimítja neki az ügyet némi dohány fejében. Kb ezért nem szabad kereskedőtől autót venni, én is tanultam a leckéből.

A válaszoláshoz belépés szükséges
kölyök írta: 2011 március 14., hétfő 12:06:42

Egy ismerösöm, Veszprem környeken vett egy Rover 75 öst.Az elado közölte vele,hogy az auto jobb elsö ajtajat javitottak.Gondolta az belefer!!!
Maj elindult az autoval külföldre.
Kint az elsö szerviz közölte,az auto ball olda csunyan törve volt!
Az elsö legzsak hianyzik,es az ora sem azt mutatja ami a valos futas.
Persze ö hivta a kereskedöt akitöl a kocsit vette.
Ö azt mondta jeletse fel,van mar ilyen pere!
Igen egy ilyen központi adatbazis nagyon kellene!!!
Tovabbi jo munkat!

A válaszoláshoz belépés szükséges
Katona Mátyás írta: 2011 március 14., hétfő 09:59:58szerző
csab írta: 3 éve

Üdvözletem

A vw csoport autoinál lekérdezhető a kormányszervo szivattyújának összes működési ideje órában. Ebből visszaszámolható az átlagsebesség.

(a muttott km/szervo idő) A nagyon alacsony átlag elgondolkodtató lehet..

pl.: Adott egy 8 éves kocsi 80.000 km / 3500h =22km/h

ez nem igazán hihető..


Üdvözlet kedves Csaba!

Nyilván minden márkánál vannak kisebb-nagyobb trükkök, melyekkel megbecsülhető a futásteljesítmény, de korrektebb lenne, ha ez egyértelműen lekérdezhető lenne.

Üdvözlettel,
Katona Mátyás

A válaszoláshoz belépés szükséges
graffiti írta: 2011 március 14., hétfő 08:47:19

Egyszer megkérdeztem a Fiat Mo-t, hogy a kocsimon eddig elvégzett garanciális és nem garanciális javításokról tudnak-e egy összesítőt kiadni?
A válasz az volt-amit a cikk is ír - központilag ezt nem tartják nyilván, az elvégzett munkákról azok a szervizek tudnak információt adni, amelyek a javításokat elvégezték..
Addig nincs gond, amíg ezek a szervizek kb 20 km-es körzeten belül vannak.. de egy autó akár át is kerülhet mondjuk Nyíregyházáról Zalaegerszegre.. Ilyen esetben indokolt és kifejezetten jó lenne a központi nyilvántartás..
Én eddig szinte minden javítást márkaszervízben végeztettem,az utolsó olajcserét kivéve.. de az is szakszerviz, és pecsételtettem a karbantartást..

A válaszoláshoz belépés szükséges
csab írta: 2011 március 14., hétfő 08:26:31

Üdvözletem
A vw csoport autoinál lekérdezhető a kormányszervo szivattyújának összes működési ideje órában. Ebből visszaszámolható az átlagsebesség.
(a muttott km/szervo idő) A nagyon alacsony átlag elgondolkodtató lehet..
pl.: Adott egy 8 éves kocsi 80.000 km / 3500h =22km/h
ez nem igazán hihető..

A válaszoláshoz belépés szükséges
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1tYXpkYQ==

Friss tesztek

Peugeot 308 1.6 THP teszt

Más ház, más szokás - Peugeot 308 teszt

Jóllakni nem csak töltött káposztával lehet. A Peugeot 308-as jóllakat, és a csigától, kagylótól nem fogjuk elcsapni a gyomrunkat sem.


Audi A3 Limousine 1.4 TFSI COD S Tronic teszt

Magyar és menő. Audi A3 Limousine teszt Videó

Majdnem mindenestül nálunk készül, csinos, finom autó az Audi A3 Limousine. És persze drága. Hengerlekapcsolós 1.4 TFSI-ként teszteltük.


Ford Grand Tourneo Connect 1.6 TDCi teszt

Nagyra nőtt! Ford Grand Tourneo Connect teszt

Csúcsverziójával járt nálunk az új és hosszított Ford Grand Tourneo Connect. Nem csak méretével, tudásával is nagy.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1tYXpkYQ==
Hirdetés

MAZDA tesztek

Mazda CX-5 2.0 AWD Revolution teszt

Ilyen könnyű lenne? - Mazda CX-5 teszt

Napfénytetőt leszámítva minden finomsággal megtömött CX-5-öt kaptunk első tesztünkre, kétliteres benzinmotorral, összkerék-hajtással, totális Skyactiv-kezeléssel.


Mazda RX-8 Revolution teszt

Nem gyárt több porszívót a Mazda Videó

A Mazdánál komolyan hittek abban, hogy meg tudják oldani a Wankel-motor problémáit. Nem jött össze, így sajnos eljött a szomorú pillanat, hogy a Mazda RX-8 elbúcsúzzon tőlünk. Azért utoljára még tartogatott egy meglepetést.


Mazda5 1.6 CD115 TX teszt

Ülésenként egymillió - Mazda5 teszt

Két tolóajtó, hét ülés, nyolc szelep - a számok tükrében így fest a Mazda kompakt, 1,6-os dízelmotorral szerelt egyterűje, amely az 5-ös jelzést kapta.


Mazda2 1.3 TE Plus teszt

Mi változott? - Mazda2 teszt

Megújult a Mazda2, ezért az elsők között megnéztük, hogy mit változtattak a japánok, és mit nyújt az 1,3 literes motorral szerelt TE Plus csúcsmodell.


Mazda3 1.6 CD TX Plus teszt

Mazda és dízel – egy jó kombináció

A Mazda3-kínálat egyetlen dízelje az 1.6 CD, amely az árlista közepén helyezkedik el. A TX Plus csúcsmodellt próbáltuk.


Még több MAZDA teszt

Címlapon


Friss cikkek

Tankolási szokásaink: így hagyunk egy rakás pénzt a kutakon

Kit érdekel néhány forint?

14 órája – Sztori

Hetente többször is változhat az üzemanyagok ára, s ha nincs is csúcson, magas. Körbekérdeztünk, hogy ki, hol, mikor és mennyiért tankol.


A T2-es Transporter búcsúvideója

Megható videón az utolsó faros VW Videó

Tegnap – Sztori

Már tavaly befejezték a farmotoros Transporter gyártását, de a VW még egy kedves videóval megemlékezett legendás kisbuszáról.


Videón a Ford F-150 nyúzópróbája

Sófürdő, rázópad és csapatás rossz úton Videó

2 napja – Sztori

Az F-150-est mutató videók Amerika legnépszerűbb pickupján túl azért is érdekesek, mert megnézhetjük, miként tesztelnek az autógyártók.


Kapcsolódó tartalom


Cikk ajánló

Félig elfeledett, de szimbolikus buszt restaurál a BKK

A legöregebb Ikarus 260-ast újítja fel a BKK

Tavaly – Autósvilág hírei

Májusban hosszú idő után vadonatúj autóbuszok állnak szolgálatba Budapesten, ugyanakkor legidősebb Ikarus 260-asát is felújítja a BKK.


Utólagosan nehezített izzócsere

Maradandó sérülést okozott a riasztó szirénája

2 éve – Sztori

Izzót kellett cserélnem a Clióban. Ez állítólag alaphelyzetben sem kicsiny büntetés, esetemben pedig egy utólagos riasztó-sziréna is nehezítette a műveletet.


ZL1, a legerősebb Chevrolet Camaro

Videón a Corvette ZR1 házon belüli gyilkosa Videó

3 éve – Autósvilág hírei

Merész lépésre szánta rá magát a Chevrolet: a Camaro csúcsmodellje, a ZL1 alaposan keresztbe tehet a házi trónt elfoglaló Corvette ZR1-nek.


Használtautó.hu

MAZDA 323 F 2.0 DiTD Active

MAZDA 323 F 2.0 DiTD A...

Ár: 700.000 Ft

Évjárat: 2000 / 4

Kivitel: ferdehátú

Üzemanyag: Dízel

MAZDA B 2500 DK 4x4 TD Márkakereskedésből!

MAZDA B 2500 DK 4x4 TD...

Ár: 1.391.000 Ft

Évjárat: 2003 / 10

Kivitel: terepjáró

Üzemanyag: Dízel

MAZDA 323 F

MAZDA 323 F

Ár: 329.000 Ft

Évjárat: 1994

Kivitel: ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

Még több autó