Ez a Škoda is slágergyanús? Superb Combi árak és menetpróba!
Megnéztük, mit tud az ősellenségnek kikiáltott dízelmotorral a negyedik generációs Superb Combi
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Kombit ma már alig találni a piacon, hiszen a SUV-ok fokozatosan kiszorították őket. A Superb viszont kérlelhetetlenül tartja magát, és jobb mint valaha, ráadásul dízelmotorral is.
Ha tágas autó kell, akkor kombiban gondolkozz
Impozáns méretek: 5,20 méter hosszú, 1,80 méter széles, 1,72 méter magas, a tengelytávja pedig 3,30 méter, míg a saját tömege 1940 kilogramm.
A hivatalosan Superb 3000 OHV nevet viselő jármű hat- illetve nyolchengeres motorokkal készült, a képeken látható példány az előbbiek közé tartozik, ám már az erősebb, 3137 köbcentis motorral, amely újkorában 85 lóerős teljesítményre és 125 km/óra végsebességre volt képes
90 éve még így nézett ki egy Škoda embléma
Egymás mellett látványos csak igazán, mennyit változott az autógyártás 90 év alatt
4,90 méter hosszú az új kombi, a tengelytávja pedig 2,84 méter, kerek 4 centivel hosszabb, mint az előd
1,5 centivel keskenyebb, a magassága viszont 0,5 centiméterrel nőtt, így 1,85 méter széles és 1,48 méter magas
A saját tömege 1750 kilogramm
A lámpák megjelenése függ a feleszereltségi szinttől, a legdrágább csomagokban így mutatnak. Elöl akár a LED Matrix-technológia is elérhető, mint opció
A Superb továbbra is rengeteg „Simply Clever” megoldást kínál, ilyen a tanknyílás mellé rejtett jégkaparó is
Nem csak könnyen kezelhető, de nagyon vagány is lett a Supeb műszerfala
10 colos a digitális műszeregység, a multimédiás képernyő mérete pedig felszereltségi szinttől függően 10 vagy 13 col lehet
Az általunk kipróbált Laurin & Klement felszereltségi szinttel rendelkező autóban az anyaghasználat is kiemelkedő, és a fahatású anyag sem üt el az összképtől
A Smart Dials a Superb nagy erőssége, ráadásul a testvérmodell Passat nem is kapja meg, csak a Škoda privilégiuma
Nagyon nagy piros pont a Škodának, hogy a kormányon maradtak a valós fizikai gombok. A kiosztásuk logikus, könnyen megszokható
Elöl és hátul is remek a térkínálat, egy átlagos felnőtt kényelmesen elfér hátul
Ahogy a műszerfalon, a középkonzolon sincs sok fizikai gomb
Az új Superb is rengeteg Simply Clever megoldást tartalmaz. A hátsó fejtámlákból például olyan karok hajthatóak ki, amelyek megtartják az utas fejét, ha ülve szeretne aludni. Az első üléssorban ott a mini-kuka, és az elmaradhatatlan esernyők is megtalálhatóak az első ajtókban, immár újrahasznosított anyagokból
Sötétítő rolók az ajtókban
690 literes a csomagtér, ez 1920 literig bővíthető, kivétel a konnektoros hibrid, ugyanis az akkumulátor a csomagtartóból vesz el helyet
A csomagtér bal oldalán egy kis panelben tépőzáras rögzítőelemeket rejtettek el, amelyek segítségével rögzíthetők a poggyászok
1.5 TSI/110 kW ACT (A) | 2.0 TSI/195 kW 4×4 (A) | 1.5 TSI/150 kW PHEV (A) | 2.0 TDI/110 kW (A) | 2.0 TDI/142 kW 4×4 (A) | |
Emissziós norma | EU 6 EA | EU 6 EA | EU 6 EA | EU 6 EA | EU 6 EA |
Hengerűrtartalom | 1498 | 1984 | 1498 | 1968 | 1968 |
Hengerek/szelepek száma | 4/16 | 4/16 | 4/16 | 4/16 | 4/16 |
Váltófajta/fokozat | DSG/7 | DSG/7 | DSG/6 | DSG/7 | DSG/7 |
Teljesítmény [LE (1/min)] | 148 (5000–6000) | 262 (5000–6500) | 148 (5500–6000) | 148 (3000–4200) | 193 (3500–4200) |
Nyomaték [NM 1/min)] | 250 (1500–3500) | 400 (1650–4350) | 250 (1500–4000) | 360 (1600–2750) | 400 (1750–3250) |
Végsebesség [km/h] | 222 | 250 | 220 | 222 | 230 |
Gyorsulás 0-100 km/h | 9,3 | 5,7 | 8,1 | 9.3 | 7,6 |
kombinált fogyasztás [l/100 km] | 5,3–5,9 | - | - | 4,9–5,4 | 5.7–6.3 |
CO2-kibocsátás[g/km] | 121–134 | - | - | 130–143 | 150–164 |
Saját tömeg [kg] | 1575 | 1736 | 1853 | 1678 | 1750 |
Megengedett össztömeg [kg] | 2124 | 2320 | 2350 | 2241 | 2320 |
2024-et írunk, így egyre ritkább látvány egy új autóban: 2,0 literes, 4 hengeres TDI erőforrás a motortérben
A legmagasabb felszereltségi szinten már nagyon nehéz belekötni abba, amit a Superb kínál
A 4. generációs Superb minden aspektusból fejlődött az elődhöz képest
Az évtized hátralévő felének alapértelmezett taxija?
Az 1.5 TSI-k közül a PHEV változat a 270+ kg súlytöbblet ellenére 1,2 másodperccel hamarabb van 100-on. Akkor már érdemes lenne feltüntetni a kombinált lóerő és nyomaték adatokat is, nem?
„a műszerfalba süllyesztve pedig a 15 kilowattos telefontöltő pad is megtalálható.”
Inkább 15 wattos lesz az.