Top 5 autó friss jogsisoknak

Vajon milyen modellt érdemes első autónak választani? Itt van néhány tipp!

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Hogy milyen a legjobb autó egy friss jogsis számára? Kicsi és olcsó. Higgyétek el, hogy ráér akkor nagyobbra és erősebbre váltani, amikor már gyarapodott a rutin.

Talán nem is olyan nagy újdonság a megállapítás, hogy egy friss jogsisnak kicsi és olcsó autó a legjobb, ami persze nem fogyaszt sokat. Ám annak érdekében, hogy ne csupán egyetlen ember véleményén alapuljon ez a kis toplista átnyálaztuk a világsajtót és a földgolyó szinte minden pontján hasonlóan gondolkodnak, nagyjából ugyanazokat a modelleket ajánlják első autónak. Ezek mini, vagy kisautók, amelyeket újonnan megvásárolva is nyugodt szívvel ajánlanak, mi meglestük a használtpiacot is, illetve néhány kopó alkatrész árát, amit mindenképp cserélni kell majd. Egyikük kakukktojásnak tűnhet, de egy olyan alkatrészről van szó, amire bár sokan nem számítanak, de általában mégis váratlanul kapitulál: ez a gyújtótrafó.
Hirdetés
Korábban összegyűjtöttük a hazai piac legolcsóbb új modelljeit. Ezt most újra elő lehet venni, hiszen ezek az autók tökéletesek első autónak is. Ha van rá keret akár újonnan is, ha kevésbé, akkor használtan is. Mitsubishi Space Star
A legolcsóbb új autó itthon jelenleg a Mitsubishi Space Star, amelynek nevéről egyeseknek az egykori egyterű juthat eszébe, ám most már egy miniautót takar a név. 3,5 millió forintról indul újonnan az ára. Csak az 1,2 literes, 71 lovas benzinmotorral, ötfokozatú manuális sebességváltóval forgalmazzák. Az alapfelszereltség nem túl szegényes. Hat légzsák, visszagurulás-gátló, illetve vészfékezésre figyelmeztető jelzés, manuális légkondi is jár alapból, azonban érintőképernyős infotainment nem. Elöl elektromos az ablakemelés, alap még az automatikus fényszórókapcsolás és az elektromosan állítható külső tükrök is. Használtan 2013-tól érdemes keresni, de közel 10 évesen is elkérnek értük körülbelül 1,5 millió forintot. Alkatrészek közül hármat választottunk, persze ennél jóval több azoknak a száma, amelyek biztosan cserések lesznek, lévén forgó-kopó alkatrészek. A legsűrűbben az olajszűrőt kell majd megvásárolni az olajcserék alkalmával, amit érdemes évente megtenni. Emellett tapasztalataink szerint szinte minden autóban megadja magát előbb-utóbb a gyújtótrafó, valamint elég drága, de elkerülhetetlen a kuplungcsere. Természetesen ott vannak még a fékek, a lengéscsillapítók, a rugók, a stabilizátorok és még sorolhatnánk, amik garantálhatóan kiadást jelentenek majd. De most csak úgy belekóstolás gyanánt választottuk az említett három alkatrészt. Ehhez az egyik legismertebb alkatrészkereskedés „raktárában” néztünk körül. Egy 2013-as Space Starhoz olajszűrő már 1775 forinttól kapható, komplett kuplungszett legolcsóbban viszont 170 ezer forint környékén, a gyújtótrafó pedig szintén borsos áron, 70 ezer forint felett kapható.
Hirdetés
Hyundai i10
A Hyundai miniautójával szintén nagyon könnyű parkolni, könnyű érezni és kezelni az autót. Persze ezek városban vannak igazán elemükben, a pici motorokkal nem túl kellemes autópályázni. Az i10 már 3 599 000 forinttól hazavihető újonnan a háromhengeres, 66 lóerős benzinmotorral, ötfokozatú, manuális sebességváltóval. Az alapfelszereltségben megtalálható a sávtartó, de van még vészfékezésre figyelmeztető rendszer és távfény asszisztens is. Használtan természetesen a korábbi generációk is jó választásnak tűnnek. 2008-as évjárattól érdemes keresgélni, és tényleg jól látszik, hogy mennyire megdrágultak a használt autók is. A 14 éves i10-eseket is egymillió forint környékén kínálják. Az 1,1 literes, 65 lóerős motorhoz néztünk alkatrészeket. Gyújtótrafót 12 500 forinttól lehet kapni, kuplungszett 44 ezer forinttól kapható, az olajszűrő pedig itt is filléres a többiekhez képest: 1664 forinttól választható. Kia Picanto
A Hyundai i10 konszerntestvére, a Picanto újonnan kicsit drágább, épphogy befér négymillió forint alá (3 999 000 forint). Ezért háromhengeres, egyliteres benzinmotor jár, 67 lóerővel és ötfokozatú manuális sebességváltóval. Alapfelszereltsége nagyon hasonló a Hyundai i10-eshez, de van visszagurulás-gátlója is, illetve a manuális légkondit sem kell külön csomagban kérni. Használtan már 2004-től lehet keresgélni, igaz, az még egy merőben más kinézetű generáció, még nem annyira a Kia kifinomult korszakából, de első autónak kiválóan megteszik ezek is az 1,1 literes, 65 lóerős motorral. Már 600 ezer forinttól kínálnak használható példányokat. Gyújtótrafó már 13 ezer forinttól kapható hozzá, kuplungszett ugyanannyiért, mint a Hyundaihoz, tehát 44 ezer forinttól, míg olajszűrő szintén 1664 forinttól.
Hirdetés
Toyota Aygo
A Toyota miniautója érdekes szerzet. Újonnan most már csak a szabadidő-autós Aygo X vásárolható meg, amelynek alapára 4 590 000 forint. Ebben egyliteres, háromhengeres benzinmotor dolgozik 72 lóerővel. Alapfelszereltségben többek között megtalálható a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer kormányrásegítéssel, a sávkövető asszisztens, gyalogos-és kerékpárosfelismeréssel felvértezett vészfék, táblafelismerő, visszagurulásgátló, fáradtságérzékelő, na meg már okostelefonokkal kompatibilis infotainmentet is kap, 7 colos érintőképernyővel, illetve manuális légkondit. Szóval érezni, hogy ez egy nagyon friss modell. Elődjei viszont az PSA-konszernnel közösen gyártott modellek. 2006-tól érdemes nézelődni, de ezek a miniautók is egymillió forint környékéről indulnak. Gyújtótrafó körülbelül 13 ezer forinttól kapható hozzá, kuplungszett 48 ezer forinttól, míg olajszűrő 2050 forinttól. Ford Fiesta
Ugorjunk egy kicsit feljebb a miniautókról. Persze nem nagy ugrásra gondolunk, hűen az elején említett filozófiához. Első autónak jó a kicsi, és a Ford Fiesta is még bőven az a méret, amit könnyű vezetni, ráadásul nagy a kínálat belőle a használtpiacon. Újonnan nem olcsó mulatság, nemrég frissült a Fiesta is. Jelenleg 5 560 000 forintról indul az ára. Egy szívó benzinmotorral. Bizony, a háromhengeres 1,1 literes egységen nincs turbófeltöltő, 75 lóerőt tud így. Alapfelszereltsége is gazdag, sávtartóval, visszagurulás-gátlóval, tempomattal, 8 colos érintőképernyővel, amin a SYNC 2.5 infotainment fut, és a manuális légkondi is magától értetődik már ebben az árkategóriában. A használtpiacon viszont rengeteg Fiesta közül lehet válogatni. Még 1982-est is hirdetnek, így már 200 ezer forintért is akadnak működő példányok, de inkább a 300 ezer forinttól induló, ezredforduló környéki modellektől érdemes nézelődni a fiatalabbak felé, attól függően, mit enged a pénztárca. Az érdekesség kedvéért most a 4. generációhoz nézünk alkatrészárakat, persze érdemesebb az ötödik generációval is szemezni, de akkor már 700 ezer forintot érdemes félretenni. Szóval nézzünk mondjuk a 2000-es évjáratú, 1,3 literes motorral felvértezett Fiesta alkatrészárait. Gyújtótrafó 12 ezer forint alatt kapható, kuplungszett 38 ezer forinttól, míg olajszűrő 1460 forinttól. Természetesen az alkatrészárak eltérőek lehetnek, akadhat még olcsóbb, vagy még drágább is a különböző alkatrészüzletekben, de egy megközelítő képet azért ad arról, hogy melyik autóra mennyit kell a későbbiekben költeni. Továbbá a felsorolt modelleken kívül még rengeteg lehetőség van friss jogsisoknak első autót választani. Szerepelhetne akár a Skoda Fabia is, a Volkswagen up!, vagy épp a SEAT Ibiza, ha már szóba jött a VW konszern, de a teljesség igénye nélkül az Opel kisautói, vagy épp a francia minik is a listán lehetnének, és még hosszú-hosszú oldalakon keresztül sorolhatnánk, de biztosan szentelünk majd még néhány bekezdést a többi szóba jöhető autónak is!
Alkatrészárak
Mitsubishi Space Star (2013, 1.0 benzin) Hyundai i10 (2007, 1.1 benzin) Kia Picanto (2005, 1.1 benzin) Toyota Aygo (2005, 1.0 benzin) Ford Fiesta (2000, 1.0 benzin)
Gyújtótrafó 76 190 Ft-tól 12 590 Ft-tól 13 218 Ft-tól 12 776 Ft-tól 11 765 Ft-tól
Kuplungszett 173 985 Ft-tól 43 989 Ft-tól 43 989 Ft-tól 47 847 Ft-tól 37 989 Ft-tól
Olajszűrő 1775 Ft-tól 1664 Ft-tól 1664 Ft-tól 2050 Ft-tól 1460 Ft-tól
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?