FIAT LINEA

FIAT LINEA

(2007 - 2013)

Pozitív


Reális ár, jó felszereltség, a kis lépcsőshátúak között jónak számító forma, hátul is sok hely, nagy csomagtér, jó elnyelőképességű, rossz út tűrő rugózás. Gazdaságos üzem.

Negatív


Kissé egyszerű kidolgozás, nem túl pontosan kapcsolható váltó, az alapot adó Grande Puntóénál sematikusabb berendezésű utastér. Kis fordulaton erőtlen 1,3 Multijet.

Méret, kényelem, kidolgozás

A műszerfal formavilága a Grande Punto öröksége, de az anyagok és a kidolgozás is rosszabb a Lineában. Magas az üléspozíció, a kilátást viszont rontja a vaskos A-oszlop és a magas far. Széles a középkonzol. Négy irányban állítható a jó fogású kormánykerék. Rontja az összképet a hanyag kidolgozás és a sok vakkapcsoló. Karosszériája hosszú és viszonylag keskeny, ezért inkább négy, mint öt személy szállítására alkalmas. Hátul hatalmas a lábtér, a fejtér viszont csak átlagos a kupés esésű tetővonal miatt. Óriási az 500 literes csomagtartó, már az alapmodellben is osztott hátsó ülésekkel bővíthető 1175 literesre. Nyílása kicsi, de legalább a zsanérok nem lógnak bele. Elegendő számú rakodóhely várja a kisebb-nagyobb holmikat.

Különleges felszereltség

Szépek a plüss kárpitok, a műanyagok viszont rosszabbak a Grande Punto-hoz képest. Már az alapfelszereltség, az Active csomag is tartalmazza a két elektromos ablakemelőt, a központi zárat, a fedélzeti számítógépet, az osztott hátsó padot és a két fokozatban állítható elektromos szervokormányt. A 250 ezerrel drágább Dynamicnak a legjobb az ár-érték aránya, mert ebben már benne van a manuális klíma, az ülésmagasság-állítás, az elektromos tükörállítás, az mp3-as hifi, és a ködlámpa is. Az igényesebbek bőrkárpitot, USB-csatlakozót és bluetooth kihangosítót, tempomatot, automata légkondit és fényszórót is rendelhetnek, az extrák ára baráti.

Ajánlott motor

A kínálat a kissé elavult, az 1.4-es, mindössze nyolcszelepes benzinessel indul, mely csak városban kínál elegendő dinamikát. A 90 lóerős 1,3-as Multijet dízelnek óriási a turbólyuka, 2000-es fordulat alatt alig húz. A legdinamikusabb a 120 lóerős T-Jet turbómotorral, de ez sokat fogyaszt, városban 9-10 litert. Nem véletlenül a legdrágább az 1,6-os, 105 lóerős dízel: ez egyszerre dinamikus és takarékos.

Fenntartási költség

A Lineánál főleg elektronikai problémák fordulhatnak elő, de ezek nagy része csak bosszantó hiba. A Puntóban gyakori hibaforrás az elektromos kormányszervó, itt szerencsére hidraulikus van. Gyakori tünet a sztrájkoló távirányítós zár és a cserére szoruló toronycsapágy. Összeszerelése nem olyan gondos, mint a japán autóknak, rossz úton zöröghetnek a beltéri elemek. A garancia két év, de némi felárért meghosszabbítható. Viszonylag olcsók az alkatrészek és a szervizelés.

Biztonság

Alapfelszereltsége két légzsákot, ISOFIX rögzítési pontokat és blokkolásgátlót tartalmaz. Viszonylag olcsón kapható hozzá oldal- és függönylégzsák, és menetstabilizáló is. Viszont hiányzik az extralistáról a Puntóból ismert ostorcsapás ellen védő fejtámla és a térdlégzsák. Nem volt hivatalos Euro NCAP töréstesztje.