FIAT MULTIPLA

FIAT MULTIPLA

(1999 - 2007)

Pozitív


Zseniális térkihasználás. Igazi egyéniség, formabontó, mégis jól használható karosszéria. Elöl-hátul hárman ülhetnek egymás mellett.

Negatív


Az eredeti sokak szerint ronda, a modellfrissített viszont egyértelműen unalmas. Hamar lelakottnak érződő utastér.

Méret, kényelem, kidolgozás

Bőséges helykínálat, de keskeny ülések, három embernek passzentos. Kellemes, ám sérülékeny műanyagok - hamar jöhet a lelakottság-érzet. Két sorban három ülés, páratlan variálhatóság, meglepően nagy cuccokat is elvisz. Átgondolt és jól használható kialakítás, igaz, hat embernek kicsi a csomagtér.

Különleges felszereltség

Minden fontos dolgot tartalmazó, a modellfrissítés után igazán komplett alapfelszereltség.

Ajánlott motor

Nem túl erős és sokat is fogyaszt a benzines, de legalább sportos a hangja. A dízel erős, kulturált és takarékos - egyértelműen ő a nyerő.

Fenntartási költség

Ritkák a költségesebb, gyakoribbak a kisebb hibák. Szerencsére a szerkezetek egyszerűek, az alkatrészek nagyrészt olcsók.

Biztonság

Csak a modellfrissítés után gazdag a biztonsági felszereltség, egyébként átlagos védelem. De így is megvan az EuroNCAP 3 csillag (2001).

Típustörténet

Fiat Multipla bevezetése. Ötajtós karosszéria, két sorban elhelyezett, három-három ülés. Kétféle motor: 1,6/103 LE benzines és 1,9/105 LE közös-nyomócsöves dízel.

Minimális változtatások, fordulatszámmérő általános, kör alakú Fiat embléma. JTD teljesítményét 110 Lóerőre növelik. Gázüzemű változatok: Bipower és Blupower.

Enyhe modellfrissítés, bővített alap- és biztonsági felszereltség, szinezett lökhárítók. JTD már 115 Lóerővel.

Erőteljes modellfrissítés, teljesen áttervezett orrész.

A dízel már 120 lóerős