Tényleg elfogyhat az üzemanyag a kutakról?
Vajon érdemes tartani az üzemanyaghiánytól? Ha igen, mit tehetünk ellene?
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Rengetegszer volt már szó arról, hogy pengeélen táncolunk az üzemanyag-készletekkel, most ismét arról olvashatunk, hogy hamarosan "kiszáradnak" a kutak. Kisebb-nagyobb ellátási akadozások már voltak, de a valódi hiányt eddig megúsztuk: tartható ez így?
A Balaton környékén sokan találkozhattak komolyabb üzemanyaghiánnyal a közelmúltban, de nekem is elég volt ma Szegeden a legközelebbi kútig menni, hogy ez a tábla fogadjon. Vajon ez még nevezhető ideiglenes ellátás-akadozásnak, vagy ez már több annál?
érdemes a szavak mögött a tényeket és a számokat is megnézni, és úgy vonni le a következtetéseket.
Némi józan gondolkodás után arra juthatunk, hogy nem tökéletes a kormány érvelése, hiszen ha valóban minden rendben lenne, akkor nem kéne folyamatosan újabb és újabb korlátozásokat bevezetni, így egyre több tankolótól "elvenni" a hatósági árat. Ugyanilyen könnyen riogatásnak tekinthető viszont az üzemanyaghiányt harsogó hírportálok szava is, hiszen már hónapok óta újra és újra előkerül a téma, mégis eddig inkább csak akadozásokról beszélhettünk az ellátásban. Legrosszabb esetben is néhány töltőállomással, esetleg egy-két településsel arrébb, vagy valamivel drágábban, a prémium pisztolyt levéve, de üzemanyaghoz lehetett jutni, egyelőre jelenleg is ez a helyzet a legtöbb esetben.Megvan az esély rá, hogy hamarosan problémát jelentsen, ha kifogy a tank, ám azzal, ha pánikvásárlás-szerűen spájzolni kezdünk, csak rontunk a helyzeten
Nem bonyolult a matematika: ha megvan, hogy mennyi üzemanyag van, illetve mennyi érkezik és mennyi fogy naponta, akkor könnyedén kijön, hogy mikorra ér majd várhatóan mínuszba a végeredmény.
Lakat rögzíti a hatósági áras gázolaj pisztolyát, és ez nem egyedi eset: ha mindenképp 480-ért akarunk tankolni, akkor több hazai régióban is keresgélni kell
480 forintos hatósági árat hirdet a tábla, ám nem csak a normál dízel és a 95-ös, de még a prémium benzin is elfogyott: aki itt akar tankolni, az 750 forint felett fog fizetni literenként
Még mindig elég lehet egy-két plusz kilométert autózni a következő kútig, ám ahol minden üzemanyag elérhető, ott egyre komolyabb sorban állásra kell számítani
Ennél viszont van egy sokkal költséghatékonyabb megoldás, amivel kitolható, hogy mikor fogy el az üzemanyag: hatósági áron, önszántunkból kevesebbet tankolni.
Furcsán hangozhat, főleg egy autós portálon, de sajnos ez a helyzet: a jelenlegi számok alapján tényleg fenyeget az üzemanyaghiány, amelynek előszelét megannyi töltőállomáson érezhettük az utóbbi hetekben. A szakértők a jelenlegi számokból kiindulva arra számítanak, hogy a legkritikusabb időszak augusztus közepe lehet az üzemanyag-ellátás szempontjából. Éppen ezért azt is valószínűsítik, hogy ennek megelőzésére újabb korlátozásokat, szigorításokat várhatunk a közeljövőben, amelyekkel a kormány és a töltőállomás-üzemeltetők az ársapkás benzin elérhetőségét, a készletek kitartását garantálják majd.Szerintetek melyik a fontosabb: fenntartani az ársapkát és kockáztatni a hiányt, vagy piaci áron, a kereslet természetes csökkentésével elérni, hogy biztosan legyen üzemanyag, ha drágábban is?








Nem értem ezt a kontárkodást a hatósági árral: Ausztriában 1,77 € a benzin, ami pont 480 Ft.
Mármint 480 Ft a 2010-es árfolyamon. Kormányunk tudatosan értéktelenítette el a forintot, aminek eredményeként számunkra 1,77 € már nem 480 Ft, hanem 700 Ft.
Vagyis egyetlen dolgot kell eltörölni, a forint orbáni elértékelenítését és a 2010-es árfolyam visszaállításával semmi szükség a deformált ársapkákra, jelentős részben megoldódnak az energia- és élelmiszerárak is.
Nyilván, poén, NER uraságok csak rombolni és lopni tudnak, így jártunk.
Alig 1 éve még az összes magyar a briteken röhögött ahol kamionos hiány nem volt anyag a kutakon. Lám-lám, mi örülnének, ha csak kamionos nem lenne.
Saját tapasztalat augusztus 9-én: Óbudán a MOL és OMV kutakon nincs 95-ös benzin, a Shellnél még van.