5,2 milliárd forintból épül egy új akkumulátor-gyár hazánkban

Első európai gyárát Vácott építi a dél-koreai Nice LMS - elemes autókhoz fognak termelni

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Újabb zöldmezős beruházással tovább bővül a hazánkban előállított éves akkumulátor-gyártó kapacitás, ezzel hazánk a globális járműipari forradalom egyik éllovasává lépett elő.

Máris itt egy válasz arra, az összes gyártót, az összes autóipari szereplőt foglalkoztató kérdésre, hogy vajon lesz-e elegendő akkumulátor a 2035-re kitűzött teljes átállásra. Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter és Park Chang Sik, a Nice LMS Hungary Kft. vezérigazgatója ma jelentette be, hogy a dél-koreai akkumulátoripari beszállító cég zöldmezős beruházásában új üzemet és ezzel 60 munkahelyet hoz létre Vácon (a toborzás már részint meg is kezdődött). A projekt értéke 5,2 milliárd forint, ehhez a kormány 467 millió forintos támogatást nyújt. Szijjártó Péter leszögezte: a magyar autóipar termelési értéke 2010-ben 3600 milliárd forint volt, míg 2021-ben 9400 milliárd forint, és a lendület mindenfajta rossz hír és nehézség ellenére sem csökkent, ugyanis ez az idei év első négy hónapjában elérte a rekordnak számító 3500 milliárd forintot. Kiemelte, hogy az iparág napjainkban jelentős átalakuláson megy keresztül, és így aki az elektromos autóipari beruházásokat megnyeri, az a jövőt nyeri meg magának. "Magyarország az elmúlt időszakban nemcsak hogy tartani tudta a tempót, hanem ezen globális járműipari forradalom éllovasává léptünk elő" - fogalmazott. Szijjártó Péter ennek kapcsán rámutatott, hogy

Magyarország a világ harmadik legnagyobb elektromos akkumulátorgyártó kapacitásával rendelkezik, ráadásul ez a jelenlegi évi 50 gigawattóráról 2025-re 150 gigawattórára nő. Az elektromos akkumulátorok exportjában hazánk a világranglista ötödik helyén áll.


Hirdetés
Szijjártó szerint az elektromos autóipar "passzátszelét keletről fújják", a térség vállalatainak technológiai újításai így az európai gyártók körében is keresettek. Ennek megfelelően Magyarországra is zömében Ázsiából érkeznek elektromos autóipari vállalatok, amelyek már több mint húsz településen vannak jelen országszerte. A miniszter kitért arra is, hogy a legtöbb beruházás - 2019 és 2021 után - jó eséllyel idén is Dél-Koreából fog érkezni az országba. A kétoldalú kereskedelmi forgalom tavaly mintegy 4,8 milliárd dollárral "soha nem látott magasságba emelkedett", és az idei év első négy hónapjában is 22 százalékos volt a bővülés. A dél-koreai vállalatok mára a negyedik legnagyobb beruházói közösséget alkotják Magyarországon. A váci lesz az első európai gyára a Nice LMS-nek, amely Dél-Koreán kívül jelenleg csak Vietnámban és Kínában rendelkezik ilyen érdekeltségekkel. Forrás: MTI
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?