A gyári távirányító az autólopás melegágya

Nem egész tízezer forintos kütyüvel nyithatók nyom nélkül az autók

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A Las Vegas-i Defcon hekkerkonferencián mutatta be Samy Kamkar a 35 dollárból összerakott pénztárcányi szerkezetét, mellyel autók, garázsok is nyithatók.


A hagyományos távirányítók másolása, kódjainak elfogása, majd újragenerálása régóta nem nagy trükk - ezen az elven alapulnak az univerzális, tanítható távirányítók. A gyártók és a vásárlók sokáig azt gondolták, hogy az ugrókódos rendszerek jelentősen komolyabb védelmet adnak. Ennek cáfolataként Samy Kamkar etikus hekker a múlt héten mutatta be a Las Vegas-i Defcon hekkerkonferencián a mindössze 35 dollárból (nem egész tízezer forintból) összerakott kütyüjét, amely az ugrókódos autó-, illetve garázszár rendszerek kijátszására képes.
Az elv majdnem ugyanaz, mint a blokkolóknál, illetve a szimpla jelolvasóknál. A hagyományos blokkolók ugyebár semmi egyébre nem jók, mint a zárak reteszelését nem ellenőrző autósok kijátszására, a sofőr hiába nyomja meg a zárógombot, az ajtók nem reteszelődnek, a tolvajok pedig gond nélkül jutnak az autóba. Egyel magasabb szint a blokkoláson túl jelet is őrző jammerek, amelyek a nem ugrókódos rendszerek kijátszására, utólagos nyitására képesek. Míg utóbbiak simán blokkolják és elnyelik, valamint megőrzik a nyitókódot (amit később felhasználnak a tolvajok), Samy Kamkar RollJam névre keresztelt berendezése kétszeri gombnyomásra, kétszeri jelet olvas be, de az elsőt továbbítja is az autó felé, amire az nyílik, ám a megőrzött első kód utólag "felhasználható" marad, ugyanis ahhoz nincs érvényességi idő rendelve.
Hirdetés

A hekker szerint berendezésével a Daewoo, a Fiat, a Honda, a Toyota, a Volvo és a Volkswagen modelljei egyaránt nyom, illetve roncsolás nélkül, egyetlen másodperc alatt nyithatók ki a jelolvasását követően. A gyártók nyilván reagálni fognak a felfedett biztonsági hibára, ám addig is, illetve a már futó modelleknél örök érvényű tanács, hogy érdemes a komoly másodlagos, akár harmadlagos, utólagos elektronikai védelemre költeni. Bármilyen utólagos megszakítás fejtörést okozhat a tolvajnak, amivel elérhetjük azt, hogy hagyja a "portékát".
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 14:21
    Permalink

    Kicsit pontosítanék, mert ez így értelmetlen. A kütyü blokkolja és tárolja az első próbálkozást, majd mivel a felhasználó látja (jó esetben) hogy nem záródott/nyitódott az autó, megnyomja mégegyszer a távirányítóját, melynek jelét szintén blokkolja az eszköz, ezzel egyidőben viszont az első elkapott kódot továbbítja az autó felé, ami kinyílik/bezáródik és a tulaj boldog hogy minden ok. Eszébe sem jut az (ami valljuk be senkinek), hogy két gombnyomásából az egyik nem véletlenül veszett el az éterben és egyszer még felhasználásra kerülhet.
    Ez ellen egyszerű védelem az időbélyegzős kódok használata lenne ami megnehezítené ezt az egész procedúrát. Nem tudom az újabb autókban van-e már ilyen, egy tesztet megérne.

Vélemény, hozzászólás?