Bemutatkozott az új Opel Astra, a Peugeot 308 német tesója!

Megérkezett az Opel Astra L: az utolsó generáció, ami még benzinnel megy

A németesen egyszerű és szögletes formák alatt francia technológia lapul: bizony, az új Opel Astra már a Stellantis keze alatt született meg. Méretben nem nőtt sokat, de azt legalább praktikusan tette, stílusával igazán nagyot szakíthat.

Az Opel Astrát Magyarországon valószínűleg senkinek sem kell bemutatni, mind találkoztunk már vele. Ennek ellenére sokan lesznek, akik nem fogják felismerni az újat az utcán, elérkezett ugyanis a német kompakt legradikálisabb generációváltása. És itt most nem csak a vizoros, modern orráról van szó, ez műszakilag is teljesen más: a modell történetében először francia a technológia. Rüsselheimben, az Opel otthonában szerelik majd össze, ahonnan valószínűleg igen sikeres offenzívába kezd majd, hogy elhódítsa a Golfok, Focusok, Megane-ok és Octaviák vásárlóit. Mindemellett persze a francia tesóval is versengenie kell, éppen ezért a stílussal és a hangolással is igyekeztek a lehető legjobban elrejteni a tényt, hogy a Peugeot 308-asával osztozik az EMP2 platformon és a Stellantis motorjain.
Hirdetés
Hosszúság terén csak 4 milliméterrel nőtt, de a tágasabb utastér érdekében 51 milliméterrel lett szélesebb, 13 milliméterrel hosszabb tengelytávja pedig egy hajszálnyival kisebb túlnyúlásokat eredményez. Ez most egy ilyen korszak a gyártó életében, az autóik a jelen generációváltásokkal nem feltétlenül nőnek, hiszen nem a saját platformjaikat fejlesztik tovább Rüsselheimben, hanem átkonvertálják autóikat a már létező Peugeot-alapokra. Éppen ezért már az is örömhír, hogy az Astra egyáltalán nőhetett, figyelembe véve, hogy az új Mokka például egyenesen kisebb lett. Jelenleg ötajtósként láthatjuk, de a francia padlólemezének és a háromajtós, "kupés" ferdehátúak keresletcsökkenésének okán nem valószínű, hogy lesz belőle GTC változat. Az ötajtós egyébként is praktikusabb, ezt jól kiegészíti a könnyen kombinálható, alapesetben is 422 literes csomagtartó. Ami viszont biztosan lesz, az a kombi, ami valószínűleg szintén hamarosan bemutatkozik. A beltérben sem kell a korábbi, "K" kódnevű Astra ismertetőjegyeit keresni, a kompakt kategóriába is elérkezett a kétképernyős minimalista Opel dizájn. Néhány gomb azért maradt, de ettől még szinte mindent a 10 colos központi kijelzőről kell vezérelni. Ez is a technológiai fejlődés jelen irányához tartozik, és bár nekem nem a kedvencem a funkciók képernyőbe központosítása, meg tudom bocsátani, ha olyan kütyük járnak mellé, mint az Astránál. Ilyen például az Opel Mátrix-LED fényszórója a Vizor két szélén, a head-up display, a 360 fokos kamera és persze a sávtartós, távolságtartós, és megállás után automatikusan továbbindulni is képes tempomat is.
Hirdetés
Bár ősztől már rendelhető lesz az Astra L, 2022 elejétől pedig már kézhez is kaphatják a németesebb franciára vágyók, a motorok teljes listájára még várniuk kell, ahogyan az árára is. Annyi biztos, hogy a benzines mellett a modell történetében először konnektoros hibrid is lesz belőle és a dízel is visszatér még, erőben pedig 110 és 225 lóerő közt terjed majd a skála, utóbbi a plug-in hybrid csúcsverzió teljesítménye. Egyes opciókhoz a kéziváltó is megmarad, de a nyolcsebességes automata kerül már inkább előtérbe a tervek szerint. Ha pedig már a terveknél tartunk, érdemes szót ejteni arról is, hogy elméletileg ez lesz az utolsó belsőégésű motoros Astra Európában, az Opel ugyanis már 2028-ra teljesen elektromos modellpalettát ígért a kontinensünkön. Ha teljesen elektromos változat is érkezne belőle, akkor lehetne igazán színes a választék, hiszen kevés típust lehet a dízeltől a kizárólag akkucsomagosig bármivel kérni. Erről még egyelőre nincs hír, de esély akad bőven, ha a cég tényleg a teljes elektrifikációt célozza hét év múlva.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2021.07.13. at 12:43
    Permalink

    Nagyon nagyon előnyére változott kívül- s belül! Mondjuk a méretnövekedés inkább feketepont, ez az új Stellantis platformnak valami furcsa rákfenéje. Kisebb baj, hogy a homlokfelülete – s így a fogyasztása – is nagyobb lesz, de az 5 centivel szélesebb autó arányosan több anyagszükséglettel is rendelkezik, amit nem hiszem, hogy az egyik legolcsóbbnak szánt kompakt esetében meg akarnak majd fizetni a vevők – főleg a flottakezelők. Avagy: hogyan passzoljunk át vevőket a koreai konkurenciának?

  • 2021.07.14. at 09:55
    Permalink

    nagyon vagec lett kivül-belül, pláne ez a felni. Persze ez a kicicomázott változat, nem mezei.
    Mondjuk profilból meg hátulról sztem látunk benne egy kis Golfot:D

Vélemény, hozzászólás?