Budakeszin készülnek a Peugeot új raliautói
208 lóerős 1,2-es turbómotort kapnak az Rally4-es Peugeot 208-ak Budakeszin
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A világ két pontján készülnek az új Rally4-es Peugeot versenyautók: Portugáliában és Magyarországon. Az autókba új motor is kerül, mely csak háromhengeres, de erősebb, mint az előző 1,6-os.
Homológ raliautó készült a Peugeot 208-ból, Budakeszin rakják össze őket
[BANNER type="1"] Átalakult kissé a rali versenyág, az FIA a korábbi R2-es mezőnyt Rally4-re keresztelte, így most is hasonló kaliberű autók készülnek a TRT műhelyében Budakeszin. Korábban is épültek itt 208-as versenyautók, most viszont teljes egészében átálltak az új autók felkészítésére. Az eredeti recept szerint a Rally4-es versenyautók is csak elsőkerékhajtásúak, az alapjaikat pedig az új 208-as adja. A friss CMP padlólemezre már akkor elkezdték fejleszteni az acél csővázas merevítésű versenyautót, amikor még az utcai autó is fejlesztés alatt állt, 2018 óta készülnek az új versenyautó fejlesztései.
A szabványnak megfelelő bukókeret, erősítések és alkatrészek kerülnek bele, háromhengeres felpiszkált turbómotort kap
Az új 208-as versenyautó homologizációját július 1-jén fogadták el, két autó már el is készült Budakeszin.
A világon csak két helyen készül hivatalos Peugeot 208 versenyautó, Portugáliában és Magyarországon, a TRT műhelyében. Az új autó debütálása a Castelo Branco Rallye aszfaltos szakaszán várható július 24-26 között, és várhatóan Magyarországon is láthatjuk majd élesben. Ugyanakkor a koronavírus-járvány számos területen halasztásokhoz vezetett, így jelenleg a raliversenyek világában sem lehet tudni semmi biztosat.A korábbi R2-es versenyág utódja a Rally4, ha minden jól megy, július végén debütál az új autó élesben







