Ha megszakadt, ezzel javÃthatod!
Termékteszt: Loctite MR 3863 fűtÅ‘száljavÃtó készlet
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Ritka idegesÃtÅ‘, amikor a hátsó ablak fűtÅ‘szálai közül az egyik nem működik. Ilyenkor nem kell feltétlenül cserélni, akár magunk is javÃthatjuk.
Ez, a mindössze 2 milliliternyi folyadék a javÃtás fÅ‘ eleme. Egy normál szakadás orvoslásához alig fogy belÅ‘le, szavatossági ideje viszont 24 hónap, Ãgy a munka után érdemes körbekérdezni az ismerÅ‘söket, hogy nem kell-e még valakinek belÅ‘le
Közel két éve vásároltuk Peugeot iOnunkat, ami a feleségem autója, én csak ritkábban vezetem. Ha naponta tenném, bizonyára hamarabb eljutottam volna a hátsó ablak fűtÅ‘szálának javÃtásához, Ãgy azonban kissé lassú volt. Idén Å‘sszel én is felismertem, hogy felülrÅ‘l a harmadik csÃk nem fűt, ami pont kellÅ‘en idegesÃtÅ‘ helyen van. Aztán december elején sikerült is beszereznem a KauffertÅ‘l az elég Ãgéretes Loctite MR 3863 fűtÅ‘száljavÃtó készletet, ami 3490 forintos árával semmiségnek tűnik a fűtÅ‘szál - ablakkal együttes - cseréjéhez mérten. Tartalma egy apró tégely 2 ml ezüstös, nyilván jó vezetÅ‘képességű folyadékkal, egy ecsettel és egy öntapadós maszkolópapÃrral.
Ecset és öntapadós maszkolópapÃr is van a készletben
A javÃtáshoz nem egész 1 órára (ez nekem a december végi szabadság alatt adódott) és a készleten kÃvül még két dologra van szükségünk: legalább 5-10 Celsius fokos hÅ‘mérsékletre és egy általános üvegtisztÃtóra, hiszen a felületet elÅ‘ször is zsÃrmentesÃteni kell. Persze még az elÅ‘tt lokalizálni kell a hiba, a fűtÅ‘szál megszakadásának helyét. Ez lehetséges, hogy nem is egyszerű. Ehhez nyilván az elsÅ‘ lépés, hogy felismerjük párásodáskor, melyik csÃk nem működik. A következÅ‘ lépés már az, hogy megtaláljuk a konkrét szakadási pontot. Ez jellemzÅ‘en szemmel felfedezhetÅ‘. Legalábbis ezt gondoltam én is, aztán elsÅ‘re nem találtam meg. A Loctite azt Ãrja, szükség esetén használjunk ohm-mérÅ‘t, én inkább még egyszer végignéztem a szálat, és végül kiszúrtam a hibát. Nem konkrét szakadás, mintha csak megnyomta volna valami épp a fűtÅ‘szál közepét.
Meglepett, hogy mindössze a középen látható hiányosság elég volt ahhoz, hogy az egyik fűtÅ‘szál ne párátlanÃtson
A zsÃrtalanÃtás egy sima ablakmosás, nyilván úgy, ahogyan fűtÅ‘szálas ablaknál kell: a törlést a szálakkal párhuzamosan, véletlenül se azokkal merÅ‘legesen végezzük. Utána a készletben lévÅ‘ maszkolópapÃrral körberagasztjuk a csÃkot, és következhet a javÃtás. Utóbbi nem más, mint a folyadék (felrázás utáni) ecsettel való felvitele - nem csupán a sérült, hanem az azt megelÅ‘zÅ‘ és követÅ‘ részre. A maszkolópapÃr jóval szélesebb helyet hagy, mint a fűtÅ‘szálé, de én úgy voltam vele, hogy talán nem véletlenül csinálták ilyen szélesre, Ãgy aztán egy nagyjából 1 centi hosszú és a maszkoló által adott 2 mm széles részt kentem le.
A fix távolságra állÃtott maszkolószalag jóval vastagabb helyet hagy, mint a fűtÅ‘szál, a javÃtásnál természetesen nem csak a szakadt pötty, az elÅ‘tte/utána lévÅ‘ felület/csÃk lekenése, összekötése is szükséges
Az elsÅ‘ réteg felvitele után 5 percet kell várni, majd jöhet egy újabb réteg, 1 perc várakozás, majd újabb réteg - utóbbi párost összesen háromszor kell végigjátszani, majd 30 perc után már vehetjük is le a maszkolást. A javÃtás után azonban 24 óra múlva szabad csak bekapcsolni a fűtÅ‘szálat. A javÃtókészlet leÃrása szerint az ezüstös szÃnű folyadék a fűtÅ‘szál szÃnét hozzá száradás után. Ez nem teljesen igaz, de tényleg sötétedik, tükörbÅ‘l nem nagyon fogjuk kiszúrni a szÃneltérést, ami persze kÃvülrÅ‘l sem látszik. A javÃtás jó eséllyel sikerül, nálam is Ãgy lett, ismét minden csÃk párátlanÃt, ami télen nem kicsit hasznos.
KözelrÅ‘l látható ugyan a javÃtás, de a visszapillantóból már nagyon keresni kell, a fűtÅ‘szál pedig teszi a dolgát: párátlanÃt