Ha megszakadt, ezzel javíthatod!

Termékteszt: Loctite MR 3863 fűtőszáljavító készlet

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Ritka idegesítő, amikor a hátsó ablak fűtőszálai közül az egyik nem működik. Ilyenkor nem kell feltétlenül cserélni, akár magunk is javíthatjuk.


Közel két éve vásároltuk Peugeot iOnunkat, ami a feleségem autója, én csak ritkábban vezetem. Ha naponta tenném, bizonyára hamarabb eljutottam volna a hátsó ablak fűtőszálának javításához, így azonban kissé lassú volt. Idén ősszel én is felismertem, hogy felülről a harmadik csík nem fűt, ami pont kellően idegesítő helyen van. Aztán december elején sikerült is beszereznem a Kauffertől az elég ígéretes Loctite MR 3863 fűtőszáljavító készletet, ami 3490 forintos árával semmiségnek tűnik a fűtőszál - ablakkal együttes - cseréjéhez mérten. Tartalma egy apró tégely 2 ml ezüstös, nyilván jó vezetőképességű folyadékkal, egy ecsettel és egy öntapadós maszkolópapírral.
A javításhoz nem egész 1 órára (ez nekem a december végi szabadság alatt adódott) és a készleten kívül még két dologra van szükségünk: legalább 5-10 Celsius fokos hőmérsékletre és egy általános üvegtisztítóra, hiszen a felületet először is zsírmentesíteni kell. Persze még az előtt lokalizálni kell a hiba, a fűtőszál megszakadásának helyét. Ez lehetséges, hogy nem is egyszerű. Ehhez nyilván az első lépés, hogy felismerjük párásodáskor, melyik csík nem működik. A következő lépés már az, hogy megtaláljuk a konkrét szakadási pontot. Ez jellemzően szemmel felfedezhető. Legalábbis ezt gondoltam én is, aztán elsőre nem találtam meg. A Loctite azt írja, szükség esetén használjunk ohm-mérőt, én inkább még egyszer végignéztem a szálat, és végül kiszúrtam a hibát. Nem konkrét szakadás, mintha csak megnyomta volna valami épp a fűtőszál közepét.
Hirdetés

A zsírtalanítás egy sima ablakmosás, nyilván úgy, ahogyan fűtőszálas ablaknál kell: a törlést a szálakkal párhuzamosan, véletlenül se azokkal merőlegesen végezzük. Utána a készletben lévő maszkolópapírral körberagasztjuk a csíkot, és következhet a javítás. Utóbbi nem más, mint a folyadék (felrázás utáni) ecsettel való felvitele - nem csupán a sérült, hanem az azt megelőző és követő részre. A maszkolópapír jóval szélesebb helyet hagy, mint a fűtőszálé, de én úgy voltam vele, hogy talán nem véletlenül csinálták ilyen szélesre, így aztán egy nagyjából 1 centi hosszú és a maszkoló által adott 2 mm széles részt kentem le.
Az első réteg felvitele után 5 percet kell várni, majd jöhet egy újabb réteg, 1 perc várakozás, majd újabb réteg - utóbbi párost összesen háromszor kell végigjátszani, majd 30 perc után már vehetjük is le a maszkolást. A javítás után azonban 24 óra múlva szabad csak bekapcsolni a fűtőszálat. A javítókészlet leírása szerint az ezüstös színű folyadék a fűtőszál színét hozzá száradás után. Ez nem teljesen igaz, de tényleg sötétedik, tükörből nem nagyon fogjuk kiszúrni a színeltérést, ami persze kívülről sem látszik. A javítás jó eséllyel sikerül, nálam is így lett, ismét minden csík párátlanít, ami télen nem kicsit hasznos.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?