Musk boldogan bütyköli 1978-as 320-as BMW-jét 1995-ben, tolvajok törték be az ablakot és lopták el a rádiót (Forrás: Maye Musk, Twitter)
A
Tesla Cybertruck balul elsült (vagy szándékosan Ãgy rendezett) bemutatója után került ki Elon Musk édesanyjának Twitterére egy fotó, amelyen 24 éves fia éppen autót szerel.
A Tesla vezér első autója egy 1978-as BMW 320i volt,
aminek éppen az ablakát cseréli, az édesanyja humorosan meg is jegyzi, hogy a fiának már korábban is volt dolga betört ablakkal. A fiatal Musk 1993-ban tett szert az elsÅ‘ generációs hármas BMW-re, mai áron számolva 750 ezer forintért, és ahogy az lenni szokott a fiatal autótulajdonosoknál, nem sok anyagi forrás állt rendelkezésre a négykerekű életben tartására. A szűkös költségvetés miatt a javÃtásokat a Tesla elsÅ‘ embere saját kezűleg végezte, az alkatrészek többségét pedig a bontóból szerezte be. A négysebességes automataváltó elromlásakor például ötsebességes manuálisra cserélte az erÅ‘ átviteléért felelÅ‘s egységet, mivel ezt találta a bontóban. Az ablak betöréséért nem egy próbaképpen hozzávágott acélgolyó felelt, hanem a tolvajok ilyen módon jutottak be az utastérbe, ahonnan a rádióval távoztak.
Elon Musk első autója egy E21-es BMW volt, a szűkös anyagi lehetőségek miatt a bontóból szerzete be a legtöbb alkatrészt, a szerelést maga végezte
Néhány évvel később nagyot lépett előre Musk, a PayPal-ból szerzett vagyonából vásárolt egy
McLaren F1-et. A V12-es motorral szerelt 627 lovas brit sportkocsit évekig használta napi járós autóként. A végzetes napon Peter Thiellel, a PayPal másik alapÃtójával igyekeztek egy találkozóra, amikor Musk az autó képességeit akarta prezentálni, ám a kipörgésgátló hiánya és a nagy teljesÃtmény kombinációja megpördülést és jelentÅ‘s anyagi kárt eredményezett, az már csak hab a tortán, hogy nem volt biztosÃtás a sportkocsin.
Csúnyán összetört a McLaren, szerencsére a bent ülőknek nem esett bajuk
A cégvezér azóta sem tudott elszakadni a benzintÅ‘l, két kÅ‘olajszármazékkal üzemelÅ‘ autót is tart otthon, egy Ford T-modell mellet egy Jaguar E-Type is áll a garázsban. Az angol sportkocsi iránti kötÅ‘dés 17 éves korában alakult ki, akkor kapott ugyanis egy klasszikus kabriókról szóló könyvet, ám a modell korlátozott megbÃzhatósága miatt egy rossz barátnÅ‘höz hasonlÃtotta a legendás tÃpust.
Igazi klasszikus a Jaguar E-Type, a különleges modell most is Musk garázsában áll
A Tesla Cybertruck formája sokak szerint Lotus Esprit ihletésű, ami elképzelhetÅ‘, mivel Musk is birtokol egyet az angol sportkocsiból. Nem is akármilyen példány gazdagÃtja gyűjteményét, hanem
A kém, aki szeretett engem cÃmű James Bond filmben szereplÅ‘ tengeralattjáróvá alakÃtott Esprit tulajdonosa, amit közel 300 millió forintért vásárolt egy aukción.
A James Bond film kedvvért alakÃtották át a Lotust tengeralattjáróvá, Musk közel 300 millió forintot fizetett érte (Forrás: autogaleria.hu)
Hétköznapibb modellek is megfordultak a kreatÃv üzletember autóparkjában, 2012-ben egy
Audi Q7-et is használt Musk, aminek a hibái segÃtettek a Tesla Model X tervezésében. A német SUV hátsó sorának megközelÃtéséhez hegymászónak kell lenni Musk szerint, de a harmadik üléssor megközelÃtése sem könnyű, ezért kapott felfelé nyÃló ajtókat a
Model X.
A német SUV hátsó részébe bejutni nehézkes Musk szerint, ezt kiküszöbölendÅ‘ kapott felfelé nyÃló ajtót a Tesla Model X
Évekkel az elsÅ‘ autója után a dél-afrikai származású üzletember újra a BMW mellett tette le a voksát. 2007-es szerzeménye egy BMW M5, abból is egy Hamann által tuningolt példány. Az optikai tuning mellett a Hamann-nál a végsebesség elektronikus korlátozásától is megszabadÃtják az izmos négyajtóst, Ãgy mára a gyári 510 lovas teljesÃtménnyel is 327km/h-ra nÅ‘ a végsebesség, de persze a 600 lóerÅ‘ fölé tuningolás sem akadály.
Az első autója után is volt BMW-je Musknak, a tuningolt M5 300 km/h fölötti végsebességre képes (Forrás: teslamagazin.sk)