Még egy kis piacozás: a villanyautóknál a Kia Niro és a VW vezet

Jól fogytak a Volkswagen villanyautói, de a Kia e-Niro még inkább

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A villanyautók szegmensében hazánkban tavaly márkaszinten a Volkswagen, a modellek körében a Kia e-Niro végzett az első helyen.

Tavaly minden eddiginél több, 3046 elektromos autó került forgalomba hazánkban. Egyértelműen jót tett az eladásoknak a júniusban egyetlen nap alatt kifutott, 5 milliárd forintos, majd további bő 800 millió forinttal kiegészített támogatási keret, melynek mondjuk sajnos nem minden odaítélt pályázatát használták ki az elnyertek. Magyarán számos olyan valós vásárlóhoz nem jutott el az akár 2,5 millió forintos támogatás, akik valóban éltek volna vele. A teljes piacnak azonban 2,4 százalékát tették már ki a villanyautók, vagyis a zsugorodó piacon ez a szegmens nőni is tudott.
Hirdetés
A legkedveltebb elektromos modell 374 példányos regisztrációval a Kia e-Niro volt, mondhatnám, hogy nem lep meg, mert az Év Magyar Autója zsűrivel mi is ezt a modellt választottuk az Év Zöldautójának, mind a 39,2 kWh-s akkus verzió 289, mind a 64 kWh-s 455 kilométeres hatótávja nagyon tisztességes és nem mellesleg valóban hozható is. Már az e-Niro is jól mutatja, hogy a koreaiak nem veszik félvállról a villanyautók kérdését, de idén egy újabb tisztán elektromos modellt is hoznak, 2025-re pedig már 11 villanyautós kínálatot ígérnek. Márkaszinten a villanyautós elsőség a Volkswagené, ők 547 tisztán elektromos modellt adtak át, amivel a villanyautó-piacon 18 százalékos piacrészt értek el (csak az e-Niro is a piac 12,2%-át vitte!). A legkedveltebb elektromos Volkswagen logikusan a legolcsóbb volt, amiből nyilván sokkal több is értékesíthető lett volna, ez nem más, mint a 274 példányban érkezett e-up!. A kifutó e-Golfból és az ősszel érkezett új generációs ID.3-ból egyaránt 185 példány talált gazdára, de mellettük még 25 e-Crafter is rendszámot kapott. A Volkswagentől már idén érkezik (Zwickauból) az ID.4, 2025-ig pedig az ID.3-nak is bázist adó MEB platformon csak a Volkswagennél 20 elektromos modellt ígérnek. Az MEB építőkészlet ráadásul nem csak a konszernen belül, akár azon kívül is alapot adhat majd számos villanyautónak - a villanyautókat célzó Transform 2025+ stratégiát a Volkswagennél sem húzta át a koronavírus és annak következményei.
Hirdetés
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?