Melyik BMW modell tartja a legjobban az árát?

Megmutatjuk, milyen a BMW modellek értékállósága!

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Utánajárt a carVertical, hogy mely BMW modellek őrzik meg legtovább az értéküket, és melyek amortizálódnak leghamarabb. Mutatjuk az eredményt!

-autók divatosak és még az árukat is jól tartják Elképesztően népszerűek a BMW termékei, már évek óta a világ legkeresettebb autómárkái közé tartozik, és nagy valószínűséggel ez egyhamar nem is fog változni. A márka a használtautó-piacon is erős, még azokban az országokban is, ahol a kisebb, gazdaságosabb autókat részesítik előnyben. De vajon értékállók-e a BMW-k, és összehasonlíthatók-e az egyes modellek?
Hirdetés
Az elmúlt évtizedben rendkívül divatossá váltak a szabadidő-autók, és ez alól a BMW palettája sem kivétel. Az összes BMW típus közül az X sorozat a legértékállóbb – megelőzi az olyan jól ismert modelleket is, mint a 3-as vagy az 5-ös sorozatok. Egy 3 éves BMW X1 maradványértéke 62,4%, azaz a kiskereskedelmi árának közel 38%-át veszíti el ennyi idő alatt. 5 év után az értéke 48,8%-ra, 10 év múlva pedig 24,5%-ra csökken. Az összes autókorcsoportot tekintve a BMW SUV-ok őrzik meg leginkább értéküket: egy 3 éves X3 maradványértéke 49,8%, az X5-é 66,6%, az X6-é pedig 73,3%. Ezek nagyszerű adatok a nem SUV BMW-khez képest.
Hirdetés
Természetesen az X modellek sem halhatatlanok – hosszabb távon az értékük jelentősen csökkenhet. Egy 10 éves X6-os modell értéke mindössze 21,7%, és a számok máshol is hasonlóak: az X1-nek csak 24,5%, az X3-nak 28,4%, az X5-nek pedig 20,3%. Más szóval, míg az X6 az egyik legdrágább szabadidőautó a piacon, 10 év után veszít az értékének nagy részéből. Egyes modellek 3 év alatt az értékük több mint felét elveszítik. A 7-es széria az egyik legdrágább modell a BMW kínálatában. A márkakereskedés elhagyása után azonban az értéke nagyon gyorsan csökken. Egy 3 éves 7-es maradványértéke 40,5%, ami egészen 14,4%-ra csökken, miután a modell eléri a 10 éves kort. A bonyolult és költséges karbantartás miatt nem is annyira kelendő a használtautó-piacon. Aki használt járművet keres, általában a lehető legkevesebbet szeretne szervizre költeni. Egy régi BMW 7 ebből a szempontból tehát nem a legjobb választás.
Hirdetés
A SUV-ok népszerűségének megugrása jócskán érintette a hagyományos autók iránti keresletet, ami azok értéktartásán is meglátszik. A BMW 3-as és 5-ös széria az első 3 év után az értékének mintegy felét elveszíti. 10 év elteltével a 3-as modellek maradványértéke 18%, míg az 5-ösé 19,3%, ami kevesebb, mint bármelyik X-szériás autóé. A sportkupék is jó befektetésnek tűnnek, de lehetnek bökkenők. Míg egyes exkluzív modellek, például a 6-os széria autói, 3 évig remekül tartják az értéküket (90,9%), ezt követően ez a szám gyorsan csökkenni kezd. 5 év után az értékének már csak 56,2%-a marad meg, ami mindössze 2 év alatt komoly visszaesést jelent. 5 év után lejár a garancia, ami a 6-os sorozat karbantartási költségeit is jelentősen megnöveli. Az M2, M3 vagy M5 modellek viszont több év elteltével is kiválóan őrzik az értéküket. Egyes régebbi generációs M autók akár drágábbak is lehetnek, mint 10-20 évvel ezelőtt, amikor elhagyták az összeszerelő üzemet. Ez az értéknövekedés azonban nemigen hozható összefüggésbe a mindennapi megfontolásokkal, hiszen többnyire a gyűjtők és rajongók által keresett autókról van szó.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2023.08.09. at 20:22
    Permalink

    Azt nem teljesen értem, hogy ezeknek a számításoknak mi volt a módszertana. Hiszen jelenleg egy 3 éves autó drágább, mint amennyiért 2019-ben vagy 2020-ban megvették. Gyorsan néztem egy példát. A BMW X1sDrive18i M Sport DKG 2019-ben jelent meg, akkor 11,7 millió volt az induló ára. Ma ebből a típusból egy 3 éves legalább ugyanennyibe kerül, de inkább többe. Van amelyiket 15 millió Ft körül kínálják.

  • 2023.08.09. at 23:28
    Permalink

    Igen, egyrészt az infláció, másrészt az ezen felüli drágulás. Ha a cikk által közöltek igazak lennének, akkor egy X1 a 2019-es 11,7 millió helyett 7,3 millió körül lenne. De nagyon nem így van. Lehet, hogy átvettek egy cikket, amiben az árak Euroban szerepelnek, de nagyon nem forintban.

Vélemény, hozzászólás?