Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Utánajárt a carVertical, hogy mely BMW modellek őrzik meg legtovább az értéküket, és melyek amortizálódnak leghamarabb. Mutatjuk az eredményt!
-autók divatosak és még az árukat is jól tartják
A szabadidő
Elképesztően népszerűek a BMW termékei, már évek óta a világ legkeresettebb autómárkái közé tartozik, és nagy valószínűséggel ez egyhamar nem is fog változni. A márka a használtautó-piacon is erős, még azokban az országokban is, ahol a kisebb, gazdaságosabb autókat részesítik előnyben. De vajon értékállók-e a BMW-k, és összehasonlíthatók-e az egyes modellek?
Hirdetés
Az elmúlt évtizedben rendkívül divatossá váltak a szabadidő-autók, és ez alól a BMW palettája sem kivétel. Az összes BMW típus közül az X sorozat a legértékállóbb – megelőzi az olyan jól ismert modelleket is, mint a 3-as vagy az 5-ös sorozatok.
Egy 3 éves BMW X1 maradványértéke 62,4%, azaz a kiskereskedelmi árának közel 38%-át veszíti el ennyi idő alatt. 5 év után az értéke 48,8%-ra, 10 év múlva pedig 24,5%-ra csökken. Az összes autókorcsoportot tekintve a BMW SUV-ok őrzik meg leginkább értéküket: egy 3 éves X3 maradványértéke 49,8%, az X5-é 66,6%, az X6-é pedig 73,3%. Ezek nagyszerű adatok a nem SUV BMW-khez képest.
Hirdetés
Jól tartja az árát az X6
Természetesen az X modellek sem halhatatlanok – hosszabb távon az értékük jelentősen csökkenhet. Egy 10 éves X6-os modell értéke mindössze 21,7%, és a számok máshol is hasonlóak: az X1-nek csak 24,5%, az X3-nak 28,4%, az X5-nek pedig 20,3%. Más szóval, míg az X6 az egyik legdrágább szabadidőautó a piacon, 10 év után veszít az értékének nagy részéből.
Az új BMW-t vásárlók teljes körű luxusra és a legújabb innovációkra vágynak. Ez azonban kevésbé jellemző a használtautók piacára, ahol a vásárlók a kevésbé költséges karbantartású autókat részesítik előnyben
Egyes modellek 3 év alatt az értékük több mint felét elveszítik. A 7-es széria az egyik legdrágább modell a BMW kínálatában. A márkakereskedés elhagyása után azonban az értéke nagyon gyorsan csökken. Egy 3 éves 7-es maradványértéke 40,5%, ami egészen 14,4%-ra csökken, miután a modell eléri a 10 éves kort. A bonyolult és költséges karbantartás miatt nem is annyira kelendő a használtautó-piacon. Aki használt járművet keres, általában a lehető legkevesebbet szeretne szervizre költeni. Egy régi BMW 7 ebből a szempontból tehát nem a legjobb választás.
Hirdetés
A zászlóshajó sajnos gyorsan veszíti az értékét
A SUV-ok népszerűségének megugrása jócskán érintette a hagyományos autók iránti keresletet, ami azok értéktartásán is meglátszik. A BMW 3-as és 5-ös széria az első 3 év után az értékének mintegy felét elveszíti. 10 év elteltével a 3-as modellek maradványértéke 18%, míg az 5-ösé 19,3%, ami kevesebb, mint bármelyik X-szériás autóé.
A SUV-ok térhódításának levét a hagyományos autók isszák meg
A sportkupék is jó befektetésnek tűnnek, de lehetnek bökkenők. Míg egyes exkluzív modellek, például a 6-os széria autói, 3 évig remekül tartják az értéküket (90,9%), ezt követően ez a szám gyorsan csökkenni kezd. 5 év után az értékének már csak 56,2%-a marad meg, ami mindössze 2 év alatt komoly visszaesést jelent. 5 év után lejár a garancia, ami a 6-os sorozat karbantartási költségeit is jelentősen megnöveli.
A 6-os is gyorsan veszít az értékéből
Az M2, M3 vagy M5 modellek viszont több év elteltével is kiválóan őrzik az értéküket. Egyes régebbi generációs M autók akár drágábbak is lehetnek, mint 10-20 évvel ezelőtt, amikor elhagyták az összeszerelő üzemet. Ez az értéknövekedés azonban nemigen hozható összefüggésbe a mindennapi megfontolásokkal, hiszen többnyire a gyűjtők és rajongók által keresett autókról van szó.
Azt nem teljesen értem, hogy ezeknek a számításoknak mi volt a módszertana. Hiszen jelenleg egy 3 éves autó drágább, mint amennyiért 2019-ben vagy 2020-ban megvették. Gyorsan néztem egy példát. A BMW X1sDrive18i M Sport DKG 2019-ben jelent meg, akkor 11,7 millió volt az induló ára. Ma ebből a típusból egy 3 éves legalább ugyanennyibe kerül, de inkább többe. Van amelyiket 15 millió Ft körül kínálják.
Igen, egyrészt az infláció, másrészt az ezen felüli drágulás. Ha a cikk által közöltek igazak lennének, akkor egy X1 a 2019-es 11,7 millió helyett 7,3 millió körül lenne. De nagyon nem így van. Lehet, hogy átvettek egy cikket, amiben az árak Euroban szerepelnek, de nagyon nem forintban.
Azt nem teljesen értem, hogy ezeknek a számításoknak mi volt a módszertana. Hiszen jelenleg egy 3 éves autó drágább, mint amennyiért 2019-ben vagy 2020-ban megvették. Gyorsan néztem egy példát. A BMW X1sDrive18i M Sport DKG 2019-ben jelent meg, akkor 11,7 millió volt az induló ára. Ma ebből a típusból egy 3 éves legalább ugyanennyibe kerül, de inkább többe. Van amelyiket 15 millió Ft körül kínálják.
Úgy hívják hogy infláció. (“pénzromlás”)
Igen, egyrészt az infláció, másrészt az ezen felüli drágulás. Ha a cikk által közöltek igazak lennének, akkor egy X1 a 2019-es 11,7 millió helyett 7,3 millió körül lenne. De nagyon nem így van. Lehet, hogy átvettek egy cikket, amiben az árak Euroban szerepelnek, de nagyon nem forintban.