Cadillac Drive újratöltve
Wahorn András feltörte a Véredényt, miközben még mindig várja az ufókat
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Wahorn András újra a Cadillac Eldoradoba ült.
Wahorn és Kollmann a mezőszemerei művész ufós képeivel
Nagy sokadalom támadt, miután előkapta a termetes kulcscsomót...
Wahorn szerette volna tudni, vajon melyik Eldorado jött el. De biztosra ment...
„Nem tudtok ám átverni, megmondom én, hogy ez az igazi Véredény vagy sem!” – kiáltott fel, miután a BudapestV8-ra érkezett autók sűrűjében meglátta az 1975-ös ponyvatetős, meggypiros Cadillac mellett álló Áront és az autó jelenlegi tulajdonosát, Tamás Andrást. Nagy sokadalom támadt, miután előkapta a termetes kulcscsomót és próbálni kezdte a kulcsokat a zárban. A negyedik-ötödik próbánál kattant a fémnyelv, és igen! Ez az! Az egyik tökéletesen nyitotta a forgatás óta rendberakott, hamarosan OT-vizsgára induló országúti cirkálót! Ezután András és András hosszasan bogarászni kezdték az autót. Wahorn ezernyi emléket idézett fel, sok apró ismertetőjelet mutatott és azt is elárulta a hallgatóságnak, hogy az autó eredetileg fehér volt. Mexikói munkások fényezték át 200 dollárért pirosra, mert a produkció készítői szerint a piros egyszerűen jobban mutat a képernyőn, mint a fehér. A Cadillac Drive Los Angeles-i indulásakor meglehetősen rossz műszaki állapotban leledzett a kabrió, de az útközbeni folyamatos javítás jelentősen növelte a megbízhatóságát.
Az Andrások eléggé belemerültek a kocsi részleteibe
Hazai tulajdonosának a vásárlás során szerepet játszott a Cadillac filmes múltja is, s féltve őrzi egyik kedvenc sorozatának sok kalandot megélt hősét. Az autó 8.2 literes motorja egyébként az egyik legnagyobb szériában gyártott autómotor, amely több mint húsz litert fogyaszt száz kilométerenként.
Önarckép a Cadillac Drive forgatása során
András számára a legkellemesebb és egyben a legkellemetlenebb pillanat is a megérkezés volt
András kérésre dedikálta egykori autója, a Véredény eredeti rendszámát
A bulvársajtó annak idején azt írta, a két főszereplő összeveszett az út során, noha Wahorn és Fábry a mai napig jóban vannak, s szívesen emlékeznek a szorosan együtt töltött hónapokra. „A mostoha körülmények, a feszített tempó és az összezártság ugyan valóban gyakran próbára tették barátságunkat, de az nem szakadt meg” - árulta el a Bizottság alapítótagja.
Wahorn Andrásra, a képző- és életművészre egy ország figyelt fel, végtelen nyugalma, filozofikus értekezései és gondolatbukfencei Los Angelestől Budapestig valószínűleg azok figyelmét is felhívták a létezésére, akik addig nem hallottak róla – s valószínűleg azóta sem láttak olyan embert a kamerák, aki a kocsikerekek aszfaltra rajzolt absztrakt nyomairól értekezne vagy szánhúzó kutyák után akasztott volna egy Cadillacet.
Andrást nem csak a Cadillacek érintették meg...
András egyébként tavaly közhírré tétetett Guiness-rekord kísérletéről sem tett még le: „Ötven, matyó mennyecskét ufó maszkban, csavarintott kendővel egy nőheggyé halmozva őket egy 1972-es Cadillac Sedan de Ville karosszériájára kapaszkodva szeretnék elszállítani. Eközben a hatalmas leszállópályán huszárok, őshonos magyar háziállatok, népi táncosok vonulnak fel. Ez a példátlan vállalkozás a magyar nemzeti hagyományokat ötvözné nemzetközi és űrtudományos (galaktikus) látványosan szórakoztató és egyben kulturálisan is távolba mutató értékekkel, lényegében a matyók, mint népcsoport és az ufók közti lélegzetelállító összefüggésekre mutatna rá. A megvalósítás egyelőre még várat magára, több mennyecske és szponzor is jelentkezett, de a teljes költségvetés még nincs meg.” – zárta sorait a mezőszemerei művész.














































