Mégis működnek a sorozatos bírságolások? A rendőrség adatai szerint igen!

Az elmúlt hetekben többször is fokozott rendőri jelenlét volt az utakon, úgy tűnik, nem hiába

Pozitív irányba mozdultak a baleseti statisztikák, ugyanakkor még mindig akad olyan biztonsági berendezés, amit az autósok többsége nem akar használni, pedig életet menthet.

Kevesebb végzetes kimenetelű baleset történt az idei év első kilenc hónapjában, mint a múlt év azonos időszakában - derül ki az ORFK közleményéből. 2025-ben szeptember végéig 301 halálos baleset történt, amelyekben 332-en vesztették életüket. Ezzel szemben 2024-ben október elsejéig 331 ilyen ütközés volt, ezekben 335-en hunytak el. Szintén előrelépés történt a súlyos balesetek számában is, de még így is riasztóan sok, 3037 történt.   Ennél is aggasztóbb, amit a BRFK munkatársai tapasztaltak a múlt héten tartott ROADPOL akció keretében. Több mint 2700 gépjárművet ellenőríztek, ebből 1446 esetben szabtak ki a biztonsági öv használatának elmulasztása miatt bírságot. Mindez annak tükrében különösen érdekes, hogy éppen az elmúlt hónapokban szigorítottak, így (ismét) az üzembentartót és/vagy a sofőrt terheli a felelősség, ha az utasok nem csatolják be magukat. Emellett a kézben tartott mobiltelefon is visszatérő probléma: 734 esetben büntettek emiatt. Ami a budapesti statisztikákat illeti: idén szeptember végéig bezárólag 16-an vesztették életüket a főváros útjain. Ez 43 százalékos csökkenés a múlt év azonos időszakához képest, míg a súlyos balesetek száma 22 százalékkal mérséklődött. Az ütközések hátterében továbbra is a gyorshajtás, a figyelmetlenség, az elsőbbségadás elmulasztása, és az előzés szabályainak megszegése áll. Ugyanakkor a csökkenő tendencia mindenképpen bizakodásra ad okot.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?