Ennyibe kerül a villanymotoros Suzuki eVitara!

Elindult itthon a Suzuki eVitara forgalmazása

Már teljesen villanyhajtású Suzukit is lehet itthon vásárolni. Az eVitara olyasmit is kínál, ami a kategóriájában kevés modell tud: ez pedig az összkerékhajtás. Kipróbáltuk mit tud, mutatjuk azt is ,hogy mennyibe kerül.

Továbbra is jól fogynak itthon a Suzuki slágermodelljei, az S-Cross és a Vitara, de Európa nagy villanyosítási tervei miatt nem húzhatták tovább egy teljesen elektromos hajtású modell piaci bevezetését. Ehhez pedig egy jól bejáratott nevet választottak, ám ne tévesszen meg senkit a névrokonság. az eVitara teljesen más autó, mint az Esztergomban gyártott "sima" Vitara. A villany-Vitarát ugyanis a Toyotával közösen fejlesztették, globális modellnek szánják és Indiában gyártják. A másik japán gyártóval közös alapok azonban nem jelentik azt, hogy ne lenne saját karaktere az eVitarának. Formailag jól elkülönül mind a házon belüli névrokontól, mind a Toyota-testvértől. A Suzuki házon belül "fém fenevad" névvel illeti a formanyelvet, amely alapján az eVitarát megrajzolták és való igaz, hogy egy masszív terepjáró benyomását kelti a sárvédő szélesítésekkel, a rövid túlnyúlásokkal, de valójában egy klasszikus városi terepjáróval van dolgunk, ami persze nem ilyed meg a könnyebb tereptől. Kompakt SUV-ként jellemzi a Suzuki, ami lényegében igaz is, hiszen 4,2 méter hosszú, továbbá 1,8 méter széles és 1,6 méter magas, miközben a tengelytávolsága 2,7 méter. Szóval nagyobb, mint egy Vitara, és ez természetesen bent is érződik. Nem csak a térkínálaton, hiszen a technika jóval frissebb. A vezető előtt 10,25 colos digitális műszeregység kapott helyet, míg az infotainment érintőképernyője 10,1 colos. Kardánalagút helyett lebegő középkonzol foglalja el az első két utas közötti teret, amelyen az irányváltó tekerőgombja és még néhány fizikai gomb kapott helyet, alatta pedig tárolórekesz található, illetve az USB portok. A kor követelményeinek megfelelően vezeték nélküli telefontöltő is jár, illetve az okostelefonos alkalmazások vezeték nélkül társíthatók. Nem feledkeztek meg a saját alkalmazásról sem, így a tulajdonosok távolról is kaphatnak információt az autójukról. Akik szeretik a magas üléspozíciót, biztosan elégedettek lesznek az eVitara kényelmével, bár elöl az ülőlapok lehetnének hosszabbak, ám ennek ellenére az ülések párnázottsága jó, az anyaghasználat a kategóriának megfelelő. Ahol sűrűbben matatunk ott kellemesebb tapintásúak az anyagok, ahol kevesebbet, ott érezhetően olcsóbb hatásúak a műanyagok. A menetpróbán kipróbált modellben a barna műszerfalbetét nagyon jól mutatott, a kormánykerék kialakítása is jó, megfelelő a karima vastagsága és a multifunkciós gombok is egyértelműek. Hátul számomra kellemes meglepetés volt a lábtér mérete, felnőtteknek sem nyűg itt utazni, a csomagtér pedig alapból 310 literes, de a hátsó ülésor tologatható, tehát ez akár 562 liter is lehet, míg a hátsó üléstámlákat lehajtva 1052 literesre bővíthető. A HEARTECT-e platformra épülő modell egyik ütőkártyája a az összkerékhajtás lehet. Nem mindegyik eVitara kapja meg az AllGrip hajtást, de, aki hajlandó mélyebben a zsebébe nyúlni, rendelheti így is. De kizárólag a nagyobb, 61 kilowattórás akkumulátorral társítható. Ebben két villanymotor dolgozik, így a maximális hatótávolsága 395 km. Ugyanezzel az akkumulátorral, de fronthajtással a hatótáv 428 kilométer is lehet, míg a kisebb aksi, a 49 kilowattórás csak fronthajtással rendelhető és 344 km hatótávot tud. Persze erőben sem ugyanazt nyújtják. A kétmotoros verzió maximális teljesítménye 181 lóerő, a fronthajtású nagy aksis 171 lóerőt tud, a kisebbik akkumulátoros pedig 142 lóerős. Mivel a fronthajtásúak 193 Nm és az összkerekes 307 Nm nyomatéka azonnal érkezik, ezért bármelyik tökéletesen elegendő a mindennapi közlekedéshez. A menetpróbán az összkerekes, erős változatot vallattuk és autópályán, országúton, de a terepen is megfelelő erőtartalékot nyújtott. Autópályán a fogyasztása eléggé megugrott, de esőben és nagy szélben haladtunk, ami mind-mind nagy hatással van a villanyautókra, úgyhogy ezt majd a későbbiekben is megmérjük egy hosszabb teszt során és nem csak a fedélzeti rendszer infójára hagyatkozva. Vezetni egyébként kellemes az eVitarát. Mindenben hozza a jellegzetes villanyautós vonásokat, viszont  futómét igazán jól hangolták. Szépen tartja a tempós íveket is, bár ebben az összkerékhajtásnak is nagy szerepe van. Igaz ez nem állandó 50-50/-os elosztású, hanem a körülményeknek megfelelően variál a nyomatékelosztással a rendszer, így jól érezhető, mikor küld hátra többet. Mivel villanyautók között a könnyebbek közé tartozik az összkerekes üresen 1,9 tonnás tömege ugyancsak kiszámíthatóbb kanyartulajdonságokat eredményez, tehát jóval komfortosabb az eVitara vezetése, mint a nehezebb SUV-oké. Kicsit dagonyáztunk is a menetpróbán, amelynek tapasztalatai alapján az összkerekes változattal bátran lehet még akár mélyebb sárba is bemerészkedni, mert a full utcai gumikkal is kiverekedte magát a kényes helyzetekből. A biztonsági felszereltég is hozza az elvárt szintet: többek között a kombinált érzékelős vészfékasszisztens (DSBS II), a sávelhagyást megelőző (LDP) és sávtartó asszisztens (LKA), a másodlagos ütközést elkerülő rendszer, az adaptív tempomat (ACC), a forgalmi jelzéseket felismerő (TSR), a holttérfigyelő (BSM) és a hátsó keresztirányú forgalomra figyelmeztető funkció (RCTA) is rendelkezésre áll. Az eCall és a vezetőfigyelő (DMS) is növeli a biztonságot, miközben az új Adaptív Távolsági Fényszóró Asszisztens (AHS) automatikusan igazítja a világítást az aktuális forgalmi viszonyokhoz. Már csak az a kérdés, hogy mennyiért? A felszereltségi szintek a Suzukitól már megszokott GL, GL+ és GLX elnevezést kapták, a belépő pedig kedvezményesen 12 890 000 forint a villany-Suzukik világába. Viszont a nagyobb akkumulátorral már 14 190 000 forintot kérnek az eVitaráért, az összkeréhajtás pedig 15 040 000 forinttól indul.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre