Megvannak az előző hónap legdurvább hazai gyorshajtói

Új idei sebességrekord született az M7-es autópályán

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Nyilvánosságra hozta február hó legcsúfosabb, a kocsmában a legtöbb sört érdemlő gyorshajtóinak listáját az ORFK Szóvivői Iroda.


Lehet mazsolázni az ORFK Szóvivői Irodájának jelentéséből, mely a legkomolyabb februári gyorshajtókat foglalja össze. Megdőlt egyrészt az idei közúti sebességrekord, míg januárban még 213 km/órás, egy Mercedes-Benz által felállított érték jelentette a csúcsot, februárban egy BMW már 226 km/órát is "tudott" az M7-es autópályán. Utóbbi csak tempójával csúcstartó, 96 km/órás sebességtúllépésével és 130 ezer forintos büntetésével egyáltalán nem az. Ugyanennyit kell fizessen az a gyorshajtó is, aki a 76-os főúton, lakott területen kívül, az ott engedélyezett 90 km/óra helyett 175 km/órás tempóval bukott le.
Az automatikusan kiszabott és az objektív felelősség elve alapján mindenképp be is hajtott bírság nyilván érvágás - még annak is, aki nem csak a szabályokra, a fogyasztásra és az üzemanyagárakra is fittyet hányva száguld, mégis megnyugtatóbb lenne, ha az alább olvasható, szemérmetlenül magas mértékű sebességtúllépéseket nem csak pénzbüntetéssel, hanem a vezetéstől való eltiltással is jutalmazná a Rendőrség.
Hirdetés
2012. február 13-án, Budapesten, lakott területen belül, 148 km/h-t mért a traffipax berendezés az alábbi gépjármű elhaladtával, míg a megengedett legnagyobb sebesség 50 km/h. 300.000 Ft a közigazgatási bírság összege, mivel 98 km/h-val lépte túl a megengedett sebességet.
2012. február 11-én, Pirtón, lakott területen belül, 145 km/h-t mért a traffipax berendezés az alábbi gépjármű elhaladtával, míg a megengedett legnagyobb sebesség 50 km/h. 300.000 Ft a közigazgatási bírság összege, mivel 95 km/h-val lépte túl a megengedett sebességet.
2012. február 27-én, M70-es számú autóúton, lakott területen kívül, 176 km/h-t mért a traffipax berendezés az alábbi gépjármű elhaladtával, míg a megengedett legnagyobb sebesség 80 km/h (csökkentett sebesség). 200.000 Ft a közigazgatási bírság összege, mivel 96 km/h-val lépte túl a megengedett sebességet.
2012. február 24-én, 76-os számú főúton, lakott területen kívül, 175 km/h-t mért a traffipax berendezés az alábbi gépjármű elhaladtával, míg a megengedett legnagyobb sebesség 90 km/h. 130.000 Ft a közigazgatási bírság összege, mivel 85 km/h-val lépte túl a megengedett sebességet.
2012. február 22-én, 55-ös számú főúton, lakott területen kívül, 172 km/h-t mért a traffipax berendezés az alábbi gépjármű elhaladtával, míg a megengedett legnagyobb sebesség 90 km/h. 130.000 Ft a közigazgatási bírság összege, mivel 82 km/h-val lépte túl a megengedett sebességet.
2012. február 21-én, M7-es autópálya, autópályán, 226 km/h-t mért a traffipax berendezés az alábbi gépjármű elhaladtával, míg a megengedett legnagyobb sebesség 130 km/h. 130.000 Ft a közigazgatási bírság összege, mivel 96 km/h-val lépte túl a megengedett sebességet.
2012. február 20-án, Budapesten, lakott területen belül, 155 km/h-t mért a traffipax berendezés az alábbi gépjármű elhaladtával, míg a megengedett legnagyobb sebesség 100 km/h (emelt sebesség). 60.000 Ft a közigazgatási bírság összege, mivel 55 km/h-val lépte túl a megengedett sebességet.
Forrás: ORFK Szóvivői Iroda
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.31. at 02:12
    Permalink

    gratulálok a randőrségnek szép teljesítmény volt!. ha ezt tudnák hozni a közbiztonság javításában is az zseniális lenne. jólenne ha leszálnának már a szerencsétlen autósokról

  • 2017.10.31. at 02:12
    Permalink

    Romániában, vajon, működik ez a rendszer? Azért kérdezem, mert van egy függőben lévő ügyem a román rendőrséggel. Nevezetesen, nem fizettem ki, egy jogtalan bírságot. Húsvétkor, készülök kimenni és jó lenne tudni, hogy mire számíthatok.

  • 2017.10.31. at 02:12
    Permalink

    Azt nem értem, hogy ezekhez a kocsikhoz miért nem vesznek lézerblokkolót. rengeteg helyen hirdetnek a neten. 200e-rt már olyat kapsz, ami frissíthető és teljesen leárnyékolja az autót.. Egyszeri kiadás és nem kell aggódni sem a gyorshajtás, sem a külföldi rendszám miatt – ugyanis ha utánad mennek és megállítanak, akkor végignéznek mindent. Mióta megvettem, többször is lett volna lehetőségem (ráadásul nem ilyen utazó 213 km/h-val), de mégsem lettem rendőrségi hírek 🙂

  • 2017.10.31. at 02:12
    Permalink

    Ótvar fos német ótós románok és egyéb parasztok. Egyszerűen csak pánikba estek, nyomták gyorsan a szerviz felé mert már égett a check engine.

  • 2017.10.31. at 02:12
    Permalink

    Megint itt tartunk… Németországban ahol nincs korlátozás ott van három sáv. Kívül teherautók, hogy középen a lassabb, míg a belsőben a gyorsabb autók mennek. Mesélj, itthon hol alkalmas erre az autópálya? És akkor a két ország közötti apró különbségről nem is beszéltünk, vezetési kultúra címén… Itthon életképtelen lenne.

  • 2017.10.31. at 02:12
    Permalink

    Mindenki a behajtásról hápog….de miért hogy a behajtott pénzt politikusaink eltékozolják??!!Máskülönben miért nem német példát utánozunk???Ott nincs korlátozás, itt az autópályán a belső sávban 80-100 kmh-val repesztőeket díjjazzák! Mi a gond egy komoly autóval 200-al menni, még a motor és szélzaj sem halható bennt és a fékekk is sokkal rövidebb távon lefékezik az autót mint pl. az átlag magyar 15-25 éves autókat. A törvényhozók szerint ezek a matuzsálemek jobbak mint az SK rendszános autók!!! Igen mert a csórótól csak a gatyájukat húzhatják le emezektől pedig busássan megélnek.

  • 2017.10.31. at 02:12
    Permalink

    Sajnos hetente halnak meg Dobogókő felé a motorosok, hol vadak, hol gyorshajtás. a falunkon nem egyszer 100- fölött közlekednek, Pilisszentkereszten a Cserfa utcából életveszélyes ráhajtani a dobogókői utcára, de nem csak a motorosok miatt. Kértünk tükröt az önkormányzattól, a válasz az volt, hogy azt úgy is megrongálják, most egy lassított építettetek oda, ez nem sok mindent oldott meg.

  • 2017.10.31. at 02:12
    Permalink

    Sajnos itt is látni a hatóságok töketlenségét Magyarországon.Pl :Ausztriában sok helyen működnek, nem traffipaxok hanem elfogó autók. Ha gyorshajtáson érnek akkor azonnal leállítanak és az okmányok ellenőrzése után azt magukhoz veszik és megkérnek arra hogy kövesd őket.Persze a gyorshajtás valóságát videóval is igazolják. Bekísérnek a legközelebbi őrsre ahol kapsz egy igazolás, hogy az autód forgalmi engedélyére az Osztrák kollégák vigyáznak.Ha határ mellett laksz akkor kapsz kb 1 órát arra,hogy a büntipénzt kihozd.Ha nem sajna maradnod kell míg valaki ki nem hozza a lét.Ott aztán lehet okosnak szépnek vagy erősnek lenni ha nincs lóvé marad a jármű,mindegy kinek a tulajdona.Aztán lehet háborogni meg jogorvoslatért kiáltani(de értelmetlen)Mivel a közlekedési szabályokat ott sértetted meg ott is döntik el milyen szankciót alkalmaznak.Véleményem szerint igen jó hatásfokkal.

  • 2017.10.31. at 02:12
    Permalink

    már megint az előítélet!!! a drága luxus kocsikkal talán nem lehet szálguldozni? bravoval 175-el lehet menni? annak nem kell 6-700 ezret kifizetni? tényleg ennyi irigy ember van? azért mert vkinek bmw-je van, akkor fizessen többet? a merci, porsche, bentley, maserati és még sorolhatnám, azok normál árú büntetést fizessen?
    Te Gabo elhiszed, h csak ennyi gyorshajtás van összesen? pár bömbi, meg a véletlenül gyorsabban menő babettás? lennétek picit nyitottabbak, és rögtön rájönnétek, h nem feltétlenül a bömbiseket kell csak herotozni, mert szerintem sokkal nagyobb baj, amikor egy fiat-os megmutatja, h megy a kocsija 180 at országúton. kiváncsi lennék, hogy az zavar e valakit? mert szerintem egy autópályán sokkal nagyobb esélye van egy “nagy teljestítményű” (és ezért rengeteg biztonsági védelemmel ellátott) autónak elkerűlni a bajt, mint az országúton, egy kissebb felszereltségű és/vagy kissebb kategoriájuautónak, ahol ne adj’ isten, egy kisöreg a kalapjával és ezer éves autójával “közlekedik”…

  • 2017.10.31. at 02:12
    Permalink

    azé az a 3as bömös tud többet is ám 🙂 lehet tiltásig nyomta (250), csak a sün movie 226-ról készült 🙂 Így, hogy nem állítják le rögtön az ilyen mértékben száguldozót, így ha van pénze, effektive legálisan nyomja a gépnek.AMi engem nem zavar igazándiból, addig amíg nem ártatlanok feje,keze terül szét az ütmellett méterekre egymástól miatta.Bár valószínű, az efféle gyorshajtásból van a legkevesebb baleset..sokkal több van, figyelmetlen, kreszt nem ismerő autósok, nameg kamionosok miatt.

  • 2017.10.31. at 02:12
    Permalink

    szép drága luxusautós száguldozók, szponzorálják csak a rendőrséget. Vajon miért csak ilyen nagyértékű-nagyteljesítményű kocsik a csúcstartók,..?!

  • 2017.10.31. at 02:12
    Permalink

    Semmi bankszámlaszám, ha a helyszínen nem tud egy komolyabb összeget kifizetni akkor irány a rendőrségi fogda, majd ha meg lesz a pénz mehet tovább velünk is csinálják külföldön és ezt kellene a pálya matrica hiánya miatt is nem a videó kontrol, Szlovéniában minden kontrolnál folyamatosan van 1-2 (ügyfelük) aki nem vesz matricát éjszaka az nálunk se fog venni.

  • 2017.10.31. at 02:12
    Permalink

    Valószínűleg nem lenne nehéz megoldani ha meg akarnák. Külföldi rendszámú gyorshajtó esetén a rendszámot külön regisztrálni, azonnal adatbázisba menteni amit a határátkelőnél egy rendszámfigyelő rendszer tud kezelni. Ha gyorshajtott (tilosban parkolt, nem fizetett parkolásért stb.), kilépéskor kezébe nyomni papíron egy azonosító számot, egy bankszámla számot és egy összeget. Legközelebbi belépéskor ellenőrizni hogy be van-e fizetve, ha nem, nem beengedni. Ha fél éve nem lépett ki a határon akkor bírság gyorshajtásért + az autó honosításának elmulasztásáért + kötelezni a hazai forgalomba helyezésre. Basszus, nem jó helyen dolgozok…

  • 2017.10.31. at 02:12
    Permalink

    Még egy fontos dolog (szerintem): Arányosítani kellene a bírságokat az autó értékéhez. Így drága bömössel 2x is meggondolná a tulaj, hogy mennyire száguldozik, hiszen ott azért már nagyobb a bírság is. 130 e nem biztos, hogy megrendíti, de 6-700 e Ft-on már azért elgondolkodna.

  • 2017.10.31. at 02:12
    Permalink

    Roppant egyszerű! Addig nem megy sehova amíg ki nem perkálja a büntetést. Nyugat Eu-ban így csinálják. Legalábbis Olasz.o-ban pár éve megállítottak mert kint felejtettem a radar detektort és ha nem tudom összeszedni az utastársaktól a pénzt akkor bizony elkísérnek a bankba, vagy ha ott sincs pénzmag akkor szépen megvárom náluk amíg vki otthonról kisegít. Nálunk is ezt kellene, na meg erőteljesebb jelenlét. Mindjárt másképp közlekednének a kamu és a valós külföldi rendszámosok is.

  • 2017.10.31. at 02:12
    Permalink

    megjött a jó idő a hétvégén. a motorosok mentek mint a meszes. mennyit fogtak meg belőlük a rendőrök ? szerintem egy babettást aki 36-al ment 30 helyett.Dobogókőn ott voltak a zsernyákok. Röhögtek rajtuk a motorosok. Elölről beazonosíthatatlan és a legtöbb hátulról is mert majd vízszintesen van a rendszámtáblája.inkább megbüntettek egy autóst aki kirándulni ment és a sorompó elé merészelt leállni.ha bárki nem hiszi el. Az menjen ki a hétvégeken Dobogókő felé.Meg kell pár motorosnak ott dögleni hogy észhez térjenek. Egy darabig.

  • 2017.10.31. at 02:12
    Permalink

    a külfölditől nem azé nem tudják behajtani, mert nem akarják, hanem mert a magyar joghatóság csak az államhatárokig terjed, végrehajthó vagyona a külföldinek meg többnyire nincs magyarországon.

    ez azt jelenti, hogy külföldön csak az ottani hatóság hajthat be bármit is, a magyar rendőrség hiába fordulna közvetlen pl. egy német bankhoz ,az kiröhögné őket (mint ahogy a magyar bankokhoz sem nyujthat be inkasszót az olasz végrehajtó).

    márpedig objektív felelősség csak magyarországon létezik, az európai jogállamokban az üzembentartó nem felel a kresz betartásáért,csak az ,aki a szabálysértést elkövette, azaz a sofőr.

    ennek köszönhetően a külföldi hatóság nem is működhet közre az üzembentartótól való behajtásban, utólag külföldről pedig lehetetlen bizonyítani, hogy ki vezette a kocsit.

  • 2017.10.31. at 02:12
    Permalink

    valszeg egyik sem magyar rendszámú, ezért is fosnak magasról a sebességmérőre.

    persze szerintem nem is rendszámbizniszező magyar a többség, hanem az országon német/osztrák/svájci rendszámmal átszáguldó szerb, török , koszovói vendégmunkások vezették ezeket a járgányokat , ezektől meg aztán soha egyetlen büdös fillért sem fognak behajtani.

Vélemény, hozzászólás?