Hirdetés

Buszba is üzemanyagcellát pakol a Toyota

Az üzemanyagcella a távolsági buszokat is felvillanyozza?

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A 2020-as japán olimpiáig legalább 100 üzemanyagcellás busz forgalomba helyezésével számol Tokióban a Toyota. Csak ennyivel, mert kissé drága.

Hazánkban aligha ismert, hogy a Toyota egyáltalán buszokat gyárt. Pedig jövőre immár üzemanyagcellás kivitelben is kínál buszokat

Az üzemanyagcellás Mirai személyautó után 2017 elején üzemanyagcellás autóbuszát is piacra dobja a Toyota. Két példány már jövőre forgalomba áll és gyártója reméli, hogy a 2020-as Tokiói Olimpiai Játékokig legalább 100 üzemanyagcellás busz rója majd a japán főváros utcáit. Nyilván azért csak ennyi, mert egyetlen ilyen busz átszámítva bő 270 millió forintba kerül.

Összesen 600 liter hidrogént vihet magával a 306 lóerős, 670 newtonméter nyomatékú üzemanyagcellás Toyota busz. Ráadásul áramszünet esetén aggregátorként használható

Hirdetés

Bár az üzemanyagcella fejlesztésébe komoly energiát és pénzt fektet a Toyota, hidrogén töltőállomás-hálózat híján egyelőre nincs nagy keletje. Sok szempontból ígéretesnek tűnik a technológia, hiszen például e busz összesen 600 literes hidrogéntartályai is körülbelül 10 perc alatt megtankolhatók, ami jóval kevesebb, mint egy hasonló hatótávolságú elektromos autóbusz akkumulátorainak töltési ideje. Ugyanakkor ennyi üzemanyaggal is csupán 200 kilométer megtételére képes az új Toyota busz, így egyelőre úgy tűnik, hogy nem az üzemanyagcella jelenti a megoldást a nagy károsanyag-kibocsátású távolsági autóbuszok környezetbaráttá formálására.

Hirdetés

Hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?