Elmenekülnél a világ elől? Ezzel az autóval megteheted!
Vezettük a Nissan X-Trail vadonatúj, 4. generációját,
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Sok mindennel felszerelhető az új Nissan X-Trail, lehet hibrid és összkerékhajtású is, kuplung viszont egyik verziójába sem kerülhet. Kipróbáltuk, már az árát is tudjuk, el is áruljuk!
Nagy arcot kapott az X-Trail is, de van is mire büszkének lennie: csúcsverziója elöl-hátul villanymotorral hajt
e-4ORCE felirat jelöli a fizikai kapcsolat nélküli összkerékhajtást, e-POWER a hibridet
Már az X-Trail is elérhető elektromos hajtással, sőt, az összkerékhajtás csakis így érhető el hozzá.
De kezdjük az alapoknál! Az új X-Trail bár a Qashqai-jal és persze a Renault Australlal is közös CMF-C platformra épül, méreteivel nagyon hasonlít elődjére: 4 centiméterrel lett hosszabb, 2 centiméterrel szélesebb, magassága mindössze 0,5 centivel nőtt, tengelytávja pedig változatlan. A köntös, azaz a dizájn viszont teljesen új, s bár hétülésességével az amúgy több mint 3 milliós, rekordeladást elérő harmadik generációt hozza a negyedik X-Trail nemzedék, vagányságával inkább a korábbiakat. A legfőbb újdonság az e-POWER hajtáslánc, de a bázisverzió benzines, 1,5 literes és turbós, valamint háromhengeres. Egyedi módon változó kompresszióviszonyú, amivel minden helyzetben a leginkább hatékony üzemet szolgálja. Hasonlóképp, mint az Xtronic CVT váltó. Ilyen, "hagyományos" hajtásláncú verzió azonban nem szerepelt a menetpróbán, csakis a e-POWER hibrid, annak is az e-4ORCE névre hallgató, összkerékhajtású csúcsverziója.Még a 20 colos felnik fölött is van tér bőven, így ezzel az autóval valóban lehet terepre is menni
Hosszúság [mm] | Szélesség [mm] | Magasság [mm] | Tengelytáv [mm] | Csomagtér [l] |
4680 | 1840 | 1725 | 2705 | 585 (7 üléses: 485) |
A távolságtartós tempomat és a LED fényszóró alapáras, az adatív mátrix LED fényrendszer a csúcs alatti Tekna szinttől jár
Terepen is kipróbálhattuk, meggyőzően szerepelt az adaptív, gyors összkerékhajtás
A csúcsverziót 7 másodperces 100-as sprinthez segíti a jobb tapadást adó, a kanyarjellemzőket is javító első-hátsó hajtás
1.5 VC-T Mild Hybrid Xtronic | e-Power 2WD | e-Power e-4ORCE | |
Emissziós norma | Euro 6d Full | ||
Hengerűrtartalom (cm3) | 1497 | ||
Hengerek/szelepek száma | 3/12 | ||
Váltófajta/-fokozat | CVT | ||
Teljesítmény [LE (1/min)] | 163 (4800) | 158 (4600) | |
Nyomaték [Nm (1/min)] | 300 | 250 | |
Villanymotor teljesítménye (első/hátsó) [kW] | - | 150/- | 150/100 |
Villanymotor nyomatéka (első/hátsó) [Nm] | - | 330/- | 330/195 |
Rendszerteljesítmény [LE] | 163 | 204 | 213 |
Végsebesség [km/h] | 200 | 170 | 180 |
Gyorsulás 0-100 km/h | 9,6 | 8 | 7 |
Kombinált fogyasztás [l/100 km] | 7,1-7,2 | 5,8-6,2 | 6,3-6,6 |
CO2-kibocsátás [g/km] | 161-164 | 131-141 | 143-150 |
Saját tömeg [kg] | 1589-1640 | 1725-1833 | 1833-1886 |
Megengedett össztömeg [kg] | 2100-2285 | 2245-2345 | 2345-2535 |
Vontatási kapacitás (fékezett/fékezetlen) [kg] | 2000/750 | 670/670 | 1650/750 |
Egy levegőben forgó, vagy akár három darab, laza talajon elforgó kerék sem hozza zavarba
A barna Nappa bőr kárpit a hibrid sajátja, ott is a csúcsverzióé, az új X-Trail beltere gusztusos és kényelmes lett
A leghátsó üléseket a Nissan is csak 1,6 méteres magasságig, leginkább gyerekeknek ajánlja
Jó grafikát tud az alapáras digitális műszerblokk, ami akár a navigációt is megjelenítheti. A WLTP fogyasztás is hozható akár, de az X-Trail nem a legtakarékosabb hibrid SUV, ellenben a leginkább kifinomult és az egyetlen hétüléses
Háromzónás légkondit is a csúcs alatti Tekna szinttől kapunk csak, de a hétülésesség mindenhol feláras: 350 ezer forintos tétel
Hét ülés mögött jelzésértékű a csomagtér, 5 ülés mögött 485, az eleve csak ötüléses verziókban 585 literes teret kapunk
Voltaképp hasonlóan megvan a kapcsolat a harmadik és a negyedik generáció között, mint az első és a második között
Visia | Acenta | N-Connecta | Tekna | Tekna+ | |
1.5 VC-T Mild-Hybrid Xtronic CVT | 13 799 000 | 14 699 000 | 15 699 000 | 16 899 000 | 18 099 000 |
e-Power 2WD - 204 LE | 15 899 000 | 16 799 000 | 17 799 000 | 18 999 000 | 20 199 000 |
e-Power e-4ORCE 4WD - 213 LE | 17 799 000 | 18 799 000 | 19 999 000 | 21 199 000 |
A vezetett, teljesen fullextrás verziók ára hétülésesen, kétszínű metálfényezéssel már a 22 millió forintot közelítette
Ennyiért inkább az Mazda CX60