Ezért kell indiai nőket hívni kamionosnak Magyarországra

Eláruljuk, miért keresnek a világ másik végén embereket a magyar kamionsofőrök helyett

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Sokkolta a hazai internetezőket a híráradat, miszerint indiai nőket keresnek Magyarországra kamionsofőrnek, még jogosítvánnyal sem kell rendelkezniük, mert a képzést is fizetik, ráadásul még a fizetés is magasnak hangzik. Mutatjuk a magyarázatot!

Információink szerint először az index.hu vette észre, hogy indiai nőket keres kamionsofőrnek Európába egy magyar cég, a dán Baton Transport hazai leányvállalata, a Baton Transport Hungary. A német Trans.info szaklap szerint első körben 25 indiai nőt keresnek, amolyan próbajelleggel, de amennyiben sikerrel járnak, a cég a következő 5 évben akár 800 indiai nőt is felvehet. A jogosítványszerzést is a munkaadó fizeti, aztán pedig napi kétszer 4,5 óra vezetésért a hó végén 1800 euró, tehát nagyjából 680 ezer forint járna az erre vállalkozó indiai nőknek.
Hirdetés
A különböző hírportálok kommentmezejéből azonban kiderül, hogy rengeteg kérdés merül fel a fent olvasható információkkal kapcsolatban az átlagos magyar olvasó fejében. Ezekre próbálunk most választ adni, a saját tapasztalataink mellett valódi, magyar kamionosokat is kérdezve a témában. Először is a fizetés, amit az indiai nőknek kínálnak teljesen reális, sőt, talán még kicsit alacsony is ahhoz képest, amit egy magyar kamionsofőr kapna ezért a munkáért, ráadásul az ő jogosítványát is lenne cég, aki kifizeti, ha előre aláírnak néhány évet a cégnél. A legfontosabb kérdés viszont, hogy erre az egészre miért van szükség, a válasz pedig még az eddigieknél is egyszerűbb.

Azért, mert sem Magyarországon, sem pedig Európában nincs elég kamionsofőr.

Ahogy az egyik, általunk megkérdezett sofőr fogalmazott: "10 évvel ezelőtt az volt a mondás, ha egy kamionos cég feldob egy slusszkulcsot, 10 sofőr ugrik alá. Ma már inkább úgy hangzik: ha felmutatsz egy kamionos jogosítványt, 10 munkáltató tépi egymást, hogy náluk dolgozz." Információink szerint több olyan, nagyobb szállítmányozó cég is akad Európában, ahol az autók legalább 10 százaléka áll sofőrhiány miatt, miközben folyamatosan embert keresnek a feladatra. Ha kíváncsi vagy a kamionosok életére valamivel közelebbről, akkor ajánljuk figyelmedbe az ide kattintva elérhető, a kamionosokkal részletesebben foglalkozó cikkünket.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2023.03.07. at 18:40
    Permalink

    “Ezért kell indiai nőket hívni kamionosnak Magyarországra”
    Ó nem!
    Magyarországon meg kell fizetni a magyar embert, mert ez Magyarország! (úgy tudom)
    Lesz sofőr!

  • 2023.03.30. at 16:23
    Permalink

    A múlt héten egy Waberer”s kamion hozott árút.20 percen keresztül próbálkozott ráállni az üres kapura.Mikor végre sikerült neki,megtapsoltuk.És sikernek élte meg a mellközépig érő szakállal büszkélkedő pakisztáni!!!
    Szégyen ez az ország!

Vélemény, hozzászólás?