Íme az új BMW 7-es sorozat

Gyári képeken, minden infóval az új 7-es BMW

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Bemutatkozott az eddigi legokosabb BMW, az új 7-es sorozat M Sport és konnektorból tölthető változatban is jön, 130 kilóval könnyebb elődjénél.


A konfigurátoros képkiszivárgás után hivatalosan is bemutatkozott a legújabb, hatodik generációs 7-es BMW, ami egy hajszálnyit elődjét is túlnövi - ahhoz hasonlóan természetesen hosszított, nyújtott tengelytávú kivitellel is jön, ám az i-sorozattól átvett karbonszálas, könnyűszerkezetes építésmódnak köszönhetően mintegy 130 kilogrammal lett könnyebb a korábbi generációhoz mérten.
Hirdetés
BMW 7-es sorozat, 2016 - méretek
Hosszúság [mm]Szélesség [mm]Magasság [mm]Tengelytáv [mm]Csomagtér [l]
Normál5098190214783070515
Hosszú5238190214853210515

A BMW csúcsmodelljének generációváltása természetesen egy csokornyi autóipari elsőséget hoz. Az új 7-es BMW az első olyan sorozatgyártású autó, amely kulcsáról távirányítással leparkolható, például annak érdekében, hogy ne a szűk helyen kelljen kikászálódni belőle. A sofőr közben persze valóságban is láthatja kívülről az autót, s az azt körülvevő akadályokat. Minderre virtuálisan is van módja madártávlatból, akár változtatható szögekből is a kamerarendszernek köszönhetően. Az alapáron légrugós 7-esben mutatkoznak be az oldaldőlést csökkentő elektromechanikus aktív kanyarstabilizátorok, a fényszórók alapáron ledesek, opcióként lézer-technológiásak, 600 méterre világító (természetesen automata) reflektorral. Opcióként nem csak az ülések, az ajtók kartámaszai és a középső könyöklők is fűthetők, miként a kormánykerék is. A hátsó kartámaszban kivehető tablet utazhat, az első utasülés háttámlájából lábtámasz hajtható ki, a levegőt ionizátor tisztíthatja és töltheti meg különféle aromákkal.
Az új 7-es persze nem csak komfortot, vezetési élményt is nagykanállal mér, az persze inkább kényelem és biztonság, hogy az új Audi Q7-hez hasonlóan sávkövetésre is képes benne a távolságtartós araszolófunkciós tempomat. Ugyancsak a Q7-hez hasonló, hogy akár aktív négykerékkormányzás is szerepelhet, hiába, a BMW 7-es most az autóipar csúcsszintjét képviseli. Motorpalettáján a belépőt a soros hathengeres, háromliteres (740i és 740Li) változat jelenti, kettős leömlésű (Twin-Scroll) turbóval, közvetlen benzinbefecskendezéssel és Valvetronic változó szelepvezérléssel, valamint kettős Vanos vezérműtengely-állítással. Ez a 326 lóerős, 450 Nm nyomatékú "alapgép" is 5,5 másodperces 100 km/órára gyorsításra képes, míg az ikerturbós, 4,4 literes V8-as 750i xDrive 4,4 másodperces 100-as sprintet tud.
BMW 7-es sorozat, 2016 - kezdeti kínálat
Motor740i750i xDrive730d
Emissziós normaEuro 6
Hengerűrtartalom [cm3]299843952993
Hengerek/szelepek száma6/248/326/24
Váltófajta/-fokozat8/automata
Teljesítmény [LE (1/min)]326 (5500-6500)450 (5500-6000)265 (4000)
Nyomaték [Nm (1/min)]450 (1380-5000)650 (1800-4500)620 (2000-2500)
Gyorsulás 0-100 km/h 5,54,46,1 (xDrive: 5,8)
Végsebesség [km/h]250250250
Fogyasztás - vegyes [l/100 km]6,68,14,5 (xDrive: 4,8)
CO2-kibocsátás [g/km]154189119 (xDrive: 127)
Saját tömeg [kg]172518701755 (xDrive: 1825)
Megengedett össztömeg [kg]240025752450 (xDrive: 2540)

Kezdetben az összkerékhajtással is társítható 730d (3,0 literes, soros hathengeres, változó geometriájú turbós) dízel a spórolásbajnok, a csaknem 1,8 tonnás limuzinban 4,5 l/100 km kombinált fogyasztási értékkel és 119 g/km CO2 emisszióval. Rövidesen viszont jön a hibrid, a négyhengeres, 2,0 literes, turbós benzinest (258 LE, 400 Nm) és 95 lóerős, 250 Nm nyomatékú villanymotort párosító, 326 lóerő rendszerteljesítményű 740e, ami hosszított 740Le, továbbá xDrive verziókkal is elérhető lesz. Tisztán elektromos üzemre (legfeljebb 120 km/órás tempóval) akár 40 kilométeren keresztül is képes lesz konnektorból (is) tölthető lítium-ion akkumulátorával, s 2,1 /100 km kombinált fogyasztást, 49 g/km CO2 emissziót ígér.

Az új 7-es már a kezdetektől kapható lesz M Sport csomaggal, továbbá a luxust fokozó Pure Excellence és Individual Design Compositon kivitelekkel is, 5. generációs iDrive rendszere "vezényléssel", hadonászással is vezérelhető, panorámateteje szabályozható árnyalatokban engedheti át a fényt, utastere pedig vezeték nélküli töltést is adhat a megfelelő okoskészülékeknek. Biztosan kijelenthető, az új 7-es nemcsak az eddigi legokosabb 7-es, hanem az eddigi legokosabb autó is.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 16:56
    Permalink

    A legjobb autó, amit valaha gyártottak! Remélem, lesz V12-tes =60as is, akkor be is ruháznék akár egyre 🙂
    Nagyon remélem, hogy a BMW folytatja ezt a színvonalat, és REMÉLEM, HOGY NEM LESZ ÖNJÁRÓ (se BMW-ből, se más autóból.)

  • 2017.10.28. at 16:56
    Permalink

    nem lesz 750d ???
    az első bangle 7-es tökéletes külsőre, méltóan brutális a megjelenése ( gyakorlatilag egy musclecar limuzin, pedig még ki sem jött a 2005-ös mustang ami újraélesztette a kategóriát) amivel jelzi hogy ő a legnagyobb a márkánál és nem esett abba a hibába mint az audi ami ugyan úgy néz ki a 3-astól a 8-asig …
    a cicaszemű 7-esek egyszerűen felvállalhatatlanok !

  • 2017.10.28. at 16:56
    Permalink

    Ha tényleg fogyott akkor gayanűs hogy nem tapsolták el sörre a fejlesztési pénzt. 🙂

    Az X5 is így lett leváltva. De inkább maradjon olyan mint az előző meg az összes aktuális BMW, minthogy olyan szörnyszülöttek szülessenek, mint a Bagle féle hetes…

  • 2017.10.28. at 16:56
    Permalink

    Jó nem vagyok egy nagy 7es bmw szakértő, de csak nekem tűnik szinte full ugyan olyannak külsőleg a mostani, és ez az új 7es bmw? És ez nem is facelift, hanem teljesen új nem? Csak azért fura mert pl az új corsánál minden újságíró sírt hogy az csak facelift, pedig ott nagyobb különbségek voltak szerintem.

  • 2017.10.28. at 16:56
    Permalink

    Ezek a luxus autók mindig is ezt az életpályát járták be. Nem véletlen, hogy alig van belőlük 20 évesen. Mivel 10 éves korukban a vételáruk már nagyon alacsony, az alkatrész áraik viszont brutálisan magasak, ezért azok, akik megveszik őket használtan, sokszor képtelenek már fenntartani őket. Ezáltal a lassú, de biztos pusztulás és az idő előtti bontás a végük, hogy használt alkatrészként az életben tartott példányokat szolgálják.
    Nem véletlen, hogy 1-1 épségben megőrzött példány akkora szenzáció. Viszont el kell fogadni, hogy egy 20 éves luxus autó fenntartása drágább, mint egy pár évesé. Kevesen számolnak ezzel.

  • 2017.10.28. at 16:56
    Permalink

    Jah így újonnan tényleg király a gép. Majd amikor 10 éves lesz és már itthon is többen megengedhetik maguknak, akkor lesz szívás a sok elektronika. Ezeket az autókat már nem lehet majd sufniba vinni csak szerviz ért hozzá. Persze szép kis alkatrész árai lehetnek 🙂

Vélemény, hozzászólás?