Új Tesla rekord: 729 kilométer egyetlen töltéssel

Rekord hatótáv a Teslától: dízeles szinten a villanyautó

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Simán tudná megállás és töltés nélkül a Budapest-München távot a Tesla Model S, hiszen a legújabb hatótávteszten annál többet teljesített.


Eddig talán csak azért nem merte senki sem bevállalni a Budapest-München távot egy Tesla Model S-sel, mert az eddigi fogyasztási, pontosabban fogalmazva hatótáv-rekord szerint a Model S maximális hatótávja 680 kilométer volt, a Budapest-Mönchen út pedig 4 kilométerrel hosszabb. Most viszont bizonyítást nyert, hogy megfontolt tempóval akár teljesíthető is lenne az a 684 kilométeres táv, mert az önmagának tíz kuncsaft verbuválásával egy ingyen Model X-et szerző Bjorn Nyland Dániából startolva egyetlen töltéssel 728,7 kilométert tett meg a 85 kWh-s akkumulátorral szerelt Model S P85D-vel.
A két személlyel teljesített rekordfelállítás során 39,4 km/órás átlagtempóval haladt a Tesla, s ennek megfelelően egy "lassú jármű" matricát is raktak az amúgy nemcsak a villanyautók körében rekorder hatótávjáról, hanem rekorder gyorsulásáról is ismert Model S-re.
Hirdetés
Az alábbi videóban látható út természetesen embert próbáló, 18 óra 40 perc hosszúságú volt. A villanyautók ellenzői számára viszont itt a legütősebb érv: kellően megfontolt vezetéssel a Model S nem csupán a németországi Münchenbe, Magyarország bármely pontjára képes eljutni egyetlen töltéssel Budapestről, de még országunk legtávolabbi pontjai között is bőven elegendő a hatótávja, még a Gyula-Hegyeshalom viszonylat 400 kilométeres távja sem jelentene gondot számára.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 13:42
    Permalink

    Látom nagy itt a vita,nézzük más szemmel a teslára:pl nem lakásban él a tesla tulaj,hanem van szép háza,garázzsal,fent a tetőn napelem biztosítja az áramellátást,este töltőre teszi a kocsit,reggelre teli az aksi,beleül és csak megy,méghozzá hogy megy,nincs széria diesel ami úgy megy!!beér a városközpotba ahol az irodája van,mivel a közelben van töltési lehetőség lerakja oda a kocsiját,és újra teli!!HA esetleg hosszabb távra akar utazni,láttam ausztriában töltőállomást autópálya mellett,míg a kocsi tölt,addig ő szépen kényelmesen megebédel a családjával,és azt amit a dieseles gázolajra költ,ő kérem ebédre.Hogy drága a tesla??Nézőpont kérdése,mennyibe is kerül az 550dM bmw??

  • 2017.10.28. at 13:42
    Permalink

    Tudomásul kell venni, hogy az új technika az ember oldaláról is megszokást és más gondolkodást igényel. Egy csomó ilyen zajlott le az elmúlt években és sokat észre sem vettünk. Pl. okostelefonokat naponta, max. 2 naponta töltjük, míg régebben hetente töltöttük. Óriási visszalépés, de kevés ember nem váltott és kevés nem alkalmazkodott. Régebben 12″-os monochrome monitoron gépeztünk, majd léptünk fel 20 év alatt 32″-ig, aztán vissza 4″-ra (mobil), e-paper monochromra, meg 16 színre (e-book olvasók). Nem kell nagy tehetség megjósolni, hogy Kb. öt év múlva a garázsárak is magasabbak lesznek különösen lakótelepeken. Az irodában 1millió Ft feletti 9 tűs mátrixnyomtató van, ami ha elkezd nyomtatni nem lehet telefonálni, mellette egy színes lézer, hálózatos, szortírozós, tűzös csoda, ami nem került annyiba.
    Szóval kompromisszummal és nyitottsággal sok minden áthidalható.

  • 2017.10.28. at 13:42
    Permalink

    Sok igazság van abban amit írsz. Véleményem szerint a villanyautókkal nincs is baj. Az, hogy drága, az egy dolog, lesz majd olcsóbb. Ami a probléma, az a hatótáv és a töltés ideje, valamint az infrastruktúra. A hatótávokat kezdik nyújtani, szóval ez fejlődik, igaz leginkább csak a Teslanal. A töltési idő és a töltési lehetőség a gond. Az otthoni lehetőségekről nagyon sokáig tart a töltés. Ez csak a kisebb probléma, a nagyobb, hogy ki tudja otthon tölteni. Budapest lakosságának legalább háromnegyede nem rendelkezik garázzsal és olyan társasházban – jellemzően lakótelepen – lakik, ahol nem tudja tölteni. A tizedikről kicsit hülyén nézne ki a kilógatott 40 méteres hosszabbító. Szóval töltőhálózatot kell kiépíteni. Ez egyelőre sehol nem tart, mert az a két hely, ami az Akadémia utcában van nem túl sok (gondolom van máshol is azért pár db.). Ráadásul ott is szinte mindig az egyik autószalon bemutatóautóját, egy felmatricázott BMW i3-ast töltenek. Szóval ha egyszer – pár évtized múlva – lesz töltőhálózat és 5-10 perc alatt fel lehet tölteni a kocsikat akkor lesz rendben a dolog. És aki tanult közgazdaságtant, az tudja, hogy ha elterjed a villanyautó, akkor előbb utóbb valahogy beszedik a tulajdonosoktól azt az összeget, amit beszednének a benzinből, különösen az ÁFÁ-ból és a jövedéki adóból.
    Szóval a villanyautónak akkor lesz értelme, ha megfizethető lesz és kényelmi szempontból nem lesz visszalépés. Pl. ha bemegyek a munkahelyemre, és nap közben felhív a testvérem vagy az édesapám, hogy munka után ugorjak el hozzájuk, akkor ne kelljen azt mondanom, hogy nem tudok, mert hazáig nem tart ki az akksi. SZóval az autó van – legyen! – értem és nem fordítva.

  • 2017.10.28. at 13:42
    Permalink

    Elvileg a Model S egy 3 lépcsős terv középső állomása, az első egy drága rétegmodell a valóban gazdagoknak, ez volt a Roadster, ennél olcsóbb de még mindig tehetőseknek szánt termék a Model S, s ez után jön a nagyobb közönség számára elérhető Model X. Valószínűleg mehet még lejjebb is árban a történet.

    A dízeleket elég régóta elég sok gyártó elég tetemes pénzmennyiséggel fejleszti, szummában sokkal több mérnökóra, fejlesztési pénz és valós tapasztalat (rövid és hosszútávú) van mögöttük. Csoda lenne ha pár év alatt egyetlen cég az egészet überelni tudna. De az irány (akár logikusnak tűnik akár nem) a benzin/dízel üzemű meghajtás lecserélése felé mutat. Sokat próbálkoznak többféle irányban. Nem fogok holnap Model S-t venni, de örülök hogy egyre több mindent próbálnak elérni… a dízelek sem tudták a mai paramétereiket piacra kerülésük utáni 1.-2. évtizedben. Oké a villanymotor sem új, de teljesértékű utcai személyautóban használva nem egy kiforrot téma. Plusz itt az egész rendszer vizsgázik, motor+akksi+kaszni egyebek.

    Az átlagsebesség szerintem nem azt jelenti, hogy ennyivel ment végig, ez csak az átlag volt, meglepő, hogy milyen kicsi átlagsebesség jön ki, ha kiszámoljuk egy munkahelyre be- vagy hazautazás sebességét (megtett km/ út hossza időben). Közben megyünk 90-el is meg állunk is…
    És igen, egy dízellel ilyen óvatos vezetéssel könnyen megvan az 1-1500km is. De lásd az előző bekezdéseket, ez még egy új fecske, majd lesz jobb is. A dízel viszont lassan eléri a maxot, ahonnan nincs tovább.

  • 2017.10.28. at 13:42
    Permalink

    Az a probléma hogy utána számolva 39.60326 Km/h volt az átlag sebessége … ami egy munkagép sebességének felel meg… vajon ki a rosseb fog vele így közlekedni ??? És persze se klíma se fűtés se rádió több mint 18 órán keresztül… 😀 hihihihi vicces kis hír .

  • 2017.10.28. at 13:42
    Permalink

    Égő 🙂 Menet közben kívülről nem tudnád megmondani, hogy dízel -e 🙂 Ugyanis nem füstöl 🙂

    Kannából tankolok? 🙂 Nem szoktam. De nekem legalább megvan rá a lehetőségem, veled ellentétben 🙂 Ja, bocs, már ha lenne egy teljesen elektromos üzemű autód 🙂

    Ha abból kifogy a töltés, akkor bizony szundi van, igen, akár 9,5 órára is 🙂

    Én pedig megtankolom kannából akár 5 perc alatt is, és megyek az utamra 🙂

    Az árakról. Konkrétan nem tudom a tesla s-nek mi a dízel megfelelője. De azt tudom, hogy egy prius 8.8 millióról indul, míg egy hyundai i30 kerül mondjuk 6,6 millióba dízellel, olyan felszereltséggel, hogy kiszívja a fingodat az ülésből, stb.

    🙂

  • 2017.10.28. at 13:42
    Permalink

    “Bármikor” biztosan nem tankolod tele 5 perc alatt, csak ha van üzemanyagtöltőállomás a közelben, ott nem kell várni és van üzemanyag is.” ….

    Hol élsz te s3000, ez nem a mad max bammeg

  • 2017.10.28. at 13:42
    Permalink

    Párszor meg kellett dörzsölnöm a szemem, hogy tényleg ekkora hülyeségeket írtál 🙂

    Nincs benzinkutam, de akár lehetne 20 literes kannám, amivel 5 perc alatt 400 km-es hatótávra “töltöm” az autómat 🙂 De legrosszabb esetben elmegyek az 5 percre levő kútra, 5 perc alatt tankolok, és 5 perc alatt haza is érek. Vagy útközben megtankolok, tudod, 5 perc alatt 🙂

    A priussal arra akartam célozni, hogy még annak a bélyegméretű akksinak is kell 1.5 óra. Ami még mindig nem 5 perc.

    Látom “nem ment át” a lényeg 🙂 OTTHON elérhető körülmények között 9,5 óra feltölteni. Nem is értem mi a vicceskedés tárgya, ugyanis a szomorú valóság, a szánalmas 9,5 óra megmarad 🙂

    Én sértődött vagyok, te pedig egy olyan ember, aki már nem tud semmi értelmeset mondani. De azért megpróbálja, és a végén ad a szarnak egy pofont 😉

  • 2017.10.28. at 13:42
    Permalink

    Akkor nincs mese, neked megmarad a szaros, elavult, végtelenül égő, ócska koromdízeled, amit oly “okosan” választottál magadnak – tulajdonképpen telitalálat volt a választás, hiszen pompásan illik hozzád! – 😉 Majd integetünk neked az ablakból amikor csendben elsuhanunk a fekete koromba burkolózó tragacsod mellett amit éppen egy büdös-dzsuvás kannából tankolsz az út szélén. LOL! 🙂

    [i]“Majd ha … és nem kerül 10-20-30 millióba (2×-3×-sokszor többe) mint egy hasonló hagyományos autó, na majd akkor!”[/i]

    Miért egy a Model S-hez hasonló kategóriájú, elavult, szennyező olajos trágya – ami persze meg sem képes közelíteni a Model S-t szinte semmilyen paraméterben sem – mennyibe kerül szerinted? És ezek közül melyiket lehet ingyen tankolni örökre?
    Ismét leülhetsz, ismét elégtelen alá!

  • 2017.10.28. at 13:42
    Permalink

    [i]“HAHA ja, bocs. Gondolom a te garázsodban is PONT ugyanilyen ipari árammal mükődő gyorstöltő van :)”[/i]

    HAHA, ja, bocs. Gondolom a te garázsodban meg benzinkút van. 🙂

    [i]“Elárulom, hogy egy szaros Prius plug-in hibrid a csoffadt akksijával másfél óra, mire feltölt otthoni hálózatról.”[/i]

    Elárulod? És mi köze ven ennek a Model S töltéséhez? Jaaa, hogy megint hülye vagy és megint nem érted, hogy mihez szóltál hozzá? Akkor lemegyek a te szintedre és elárulom, hogy a te elavult szaros koromdízeledet akár napokon keresztül is lehet egyfolytában tankolni, csak megfelelően vékony cső kell hozzá. 🙂

    [i]“Tesla model S-nél 240 Voltos hálózaton 9-10 óra egy akár* 480 kilométernyi tankolás. 110 Volton ez 52 óra :)”[/i]

    Aztaaa, de “okos” vagy, kb mint eddig! LOL! 🙂 És 10 Volton mennyi idő lenne, 1 hónap?

    Örülök, hogy te is csatlakoztál a sértődött, durcis, dagadtra vert elmebetegek igen népes táborához, akik elementális késztetést éreznek arra, hogy újból és újból hülyét csináljanak magukból. Rajta bohóc, produkáld még magad, hozom a popcorn-t! 🙂

  • 2017.10.28. at 13:42
    Permalink

    Mondja ezt a mindennel bebukott megaseggfej megafőidióta. Pofádat alapállásba helyezed és lekushadva elhúzol innen oda ahova való vagy a trágyadomb legaljára esztelen kempelen (meg a többi szánalmas fikanicked is, gyökér)!

  • 2017.10.28. at 13:42
    Permalink

    Egyébként nekem tényleg szimpatikus ez a villanyautós dolog, de amígy ennyire nem versenyképes, addig a pórnépnek maradnak a hagyományos autók.

    Majd ha 15 perc alatt fel lehet tölteni, elmehet vele az ember 500 kilométert, és nem kerül 10-20-30 millióba (2×-3×-sokszor többe) mint egy hasonló hagyományos autó, na majd akkor!

  • 2017.10.28. at 13:42
    Permalink

    “A 100%-ra töltés ideje a lehető legkevésbbé érdekes adat mivel a gyakorlatban igen ritkán fordul elő. Ami érdekes az legfeljebb a 80%-ra való töltés ideje lehet, ez a hírben szereplő rekorder autónál supercharger töltőpontnál maximum 40 perc.”

    Ami kb 270 km-re elég töltést jelent 🙂 Ja, és azt tegyük hozzá, hogy 10%-ról 80 %-ra tölti, nem üres akksiról 🙂

    HAHA ja, bocs. Gondolom a te garázsodban is PONT ugyanilyen ipari árammal mükődő gyorstöltő van 🙂

    Elárulom, hogy egy szaros Prius plug-in hibrid a csoffadt akksijával másfél óra, mire feltölt otthoni hálózatról.

    Tesla model S-nél 240 Voltos hálózaton 9-10 óra egy akár* 480 kilométernyi tankolás. 110 Volton ez 52 óra 🙂

    Képzeld, ZöldFülű, sosem várakozom a kutakon, ugyanis nem az auchan vagy metró kutakon szoktam tankolni 🙂

    Én 5 perces tankolással 1000 km-re biztosítva vagyok 🙂

  • 2017.10.28. at 13:42
    Permalink

    [i]“Ugye van a kis hülyeség, meg van a nagy hülyeség és messze-messze ezeken felül van az az elképesztő idiotizmus”[/i]

    Ebből neked folyamatosan, magas szinten sikerül a harmadikat hoznod. Kemény dolog ez ecsém. Amikor a hülyeség szorgalommal párosul, az vagy te.
    Seggfej.

  • 2017.10.28. at 13:42
    Permalink

    [i]“Azt kellene felfogni, hogy nem a hatótáv a lényeg, hanem a 100%-ra töltés ideje.”[/i]

    Ugye van a kis hülyeség, meg van a nagy hülyeség és messze-messze ezeken felül van az az elképesztő idiotizmus amiket Te adsz elő. Mindezt éveken keresztül, rendületlenül és betonstabilan pontosan ugyanúgy.

    A 100%-ra töltés ideje a lehető legkevésbbé érdekes adat mivel a gyakorlatban igen ritkán fordul elő. Ami érdekes az legfeljebb a 80%-ra való töltés ideje lehet, ez a hírben szereplő rekorder autónál supercharger töltőpontnál [b]maximum[/b] 40 perc.

    [i]“Az én kocsim is csak kb. 600-650 km-t tud (bár ezt nem óvatos, hanem normális vezetéssel), viszont 5 perc alatt bármikor teletankolom.”[/i]

    Na ez az ami biztosan ócska hazugság. “Bármikor” biztosan nem tankolod tele 5 perc alatt, csak ha van üzemanyagtöltőállomás a közelben, ott nem kell várni és van üzemanyag is.

    Persze elképzelhető, hogy vannak olyan elmebetegek akiknek tényleg nem a hatótáv a lényeg és elegendő lenne nekik mondjuk 5-10 km hatótáv is, mivel 5 perc alatt amúgy is meg tudnak tankolni és különben is imádnak állandóan büdös-szaros benzinkutakon lögybölni a naftát amit aztán 15-20%-os hatásfokkal elégetve halálra szennyezni a környezetet vele, de a normális emberek ennek pont az ellenkezőjét szeretik. 🙂

  • 2017.10.28. at 13:42
    Permalink

    Azt kellene felfogni, hogy nem a hatótáv a lényeg, hanem a 100%-ra töltés ideje. Nagyon sok kocsi nem tud 730 km-t menni egy tankolással (töltéssel). De nem is kell. Az én kocsim is csak kb. 600-650 km-t tud (bár ezt nem óvatos, hanem normális vezetéssel), viszont 5 perc alatt bármikor teletankolom.

Vélemény, hozzászólás?