LADA SAMARA

LADA SAMARA

(1987 - 2000)

Pozitív


Olcsó vételár és fenntartás. Gyatra utakon is jó rugózás, kiszámítható mozgás, viszonylag tágas utas- és csomagtér.

Negatív


Igazából a '80-as évek eleji "nyugati" autókkal összemérhető képességek jellemezték, mára e típus legtöbb példánya is az enyészeté, illetve a rozsdáé lett.

Méret, kényelem, kidolgozás

A méret rendben, a térérzet elöl kellemes - de ezek a műanyagok! Olcsó, sorjás, eltérő színű, deformálódott, meglazult, leesett plasztikok jellemzik. A kilencvenes években valamelyest javult a helyzet, kellemesebb szövetek érkeztek. Elsőre elég fura, mégis tűrhetően kényelmes vezetési helyzet. Alapigényekhez megfelel. Méretes a csomagtér, az üléstámla előredönthető, vannak rakodóhelyek meg polcok is. Minden kicsit durva, akadozós.

Különleges felszereltség

A mai értelemben vett felszereltségről a Samaránál (a korai '80-as évek kisautóihoz hasonlóan) nem beszélhetünk.

Ajánlott motor

Leggyakoribb az 1.3-as karburátoros motor, már ez is egész kulturált, egyenletesen húz, jól viszi a könnyű Samarát, az 1.5-ös egy fokkal erősebb, a befecskendezősök nem erősebbek, hanem tisztábbak -és problémásabbak lehetnek.

Fenntartási költség

Kisebb gondok gyakran előfordulhatnak, de az egyszerű szerkezetek javítása a filléres alkatrészekkel nem gond. A többet futott, kevésbé megkímélt darabok nagyobb felújítást, lakatosmunkát is igényelhetnek, ezek költsége már sok lehet az autók értékéhez mérten -és az injektoros daraboknál is lehetnek drágábban orvosolható problémák.

Biztonság

Nem végeztek NCAP tesztet, de ennek eredménye borítékolhatóan gyenge lenne. ABS? Légzsák? Ismeretlen kifejezések. Persze, az érem másik oldala, hogy biztonságtechnikája azért (orosz ütközési tesztek bizonysága szerint is) hozza korszaka színvonalát, és a hasonló áron megvásárolható, jellemzően még régebbi konstrukciójú (és gyakran rozsdásabb) autóknál azért több védelmet nyújt egy karambol esetén.

Típustörténet

Bematató. Az első, már nem Fiat alapú, hanem teljesen szovjet konstrukciójú Lada, Porsche közreműködéssel tervezett motor. Elsőkerékhajtás, 1,3-as motor, 65 lóerő.

Ötajtós karosszériával is gyártják, de Magyarországra a Merkúr csak az 1,3-as, háromajtóst importálja. További motorváltozatok: 1,1/55 LE és 1,5/75 LE

Cabrio változat: a belga importőr kisipari átalakítása

Négyajtós, lépcsőshátú változat: Lada Forma

Lada 110 bemutatója. Samara: 1,5-ös motor befecskendezővel, 70 LE

1,3-as motor is befecskendezős: 65 LE

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre