NISSAN X-TRAIL

NISSAN X-TRAIL

(2001 - 2009)

Pozitív


Régi vágású terepjáró forma, autópályán és könnyebb terepen is jól boldogul, elöl fejedelmi helykínálat, jó kilátás, hatalmas, praktikus és jól variálható csomagtartó.

Negatív


Billegős-dülöngélős karosszéria, lassú automataváltó, hangos Renault dízelmotor, a hátsó lábtér egy hajszálnyival lehetne tágasabb.

Méret, kényelem, kidolgozás

A volán mögött és az anyósülésen már-már pazarlóan nagy tér kényeztet. Éppen ezért meglepő lehet, hogy hátul, a szűkösebb lábrész miatt egyesek - joggal - panaszkodhatnak a helykínálatra. Ráadásul a hátsó ülések nem tologathatók, így a lábtér mérete sem növelhető. Ám ha négy-öt pénzbehajtó nem is, az átlagos testalkatúak és a gyermekek minden bizonnyal itt hátul is komfortosan fogják érezni magukat. Az X-Trail leginkább a családos emberek körében népszerű - nem véletlenül. Sokoldalúságával, tágas utasterével és élhetőségével valóban ideális társ a mindennapokban. Számos tárolóhelyet találunk a különféle kacatoknak, és szép számban sorakoznak a pohártartók is. A már alapesetben hatalmas (603 literes) csomagtér az ülések ledöntésével 1773 literesre bővíthető, és a különböző rekeszek, fiókok a praktikus, szisztematikus tárolást is lehetővé teszik.

Különleges felszereltség

Ellentétben az X-Trail első generációjának középre helyezett műszereivel, itt a mérőegységeket már a szokott helyen, a kormány mögött találjuk. Ezáltal sokkal emészthetőbb lett az autó berendezése, amely ugyan túlságosan egyszerűre sikerült, cserébe viszont könnyen áttekinthető. Már a legalacsonyabb (XE) felszereltségnek is része többek között az automata klíma, a multikormány, bluetooth kihangosítós CD-s rádió, a tempomat és a négy elektromos ablak.

Ajánlott motor

A motorkínálatban egy kétliteres (141 LE) és egy 2,5 literes (169 LE) benzines illetve kétféle teljesítményű (150 vagy 173 LE) dízel erőforrás szerepel. A dízelek hangos járásuk és alapjárati gyengeségük ellenére jobban passzolnak az X-Trail karakteréhez. Valamennyi erőforráshoz hatfokozatú manuális váltó jár, de a 150 lovas gázolajas variánshoz ugyancsak hat gangot számláló automata is választható.

Fenntartási költség

A gyári adatok az összes erőforrással kilenc liter alatti fogyasztást ígérnek vegyes üzemmódban. Ne dőljünk be nekik! Ez az érték normál használat mellett legfeljebb a kisebbik dízellel és kézi váltóval tartható. Az 1700 kilogrammos karosszéria mozgatásához inkább 10 literes átlagfogyasztással kalkuláljunk - a dízelek esetén. Szerencsére az X-Trail nem tartozik a túlságosan szervizigényes autókhoz, így várhatóan marad pénz a tankolásra.

Biztonság

A kocsiban ülve masszívnak és robosztusnak érezzük a kasztnit. Nem is gondolnánk, hogy az Euro NCAP töréspróbáján az X-Trail "csupán" négy csillagot szerzett. Pedig az autó biztonságossá tételéről még az alapfelszereltségnél sem feledkeztek meg: van 6 lufi (vezető- és utasoldali, első oldallégzsákok, függönylégzsákok), blokkolásgátló rendszer (ABS); elektronikus fékerőelosztó (EBD); fékasszisztens (BA) stb.

Típustörténet

Bemutatkozik az X-Trail

Modellváltás

Modellfrissítés