RENAULT THALIA

RENAULT THALIA

(2001 - 2013)

Pozitív


Kedvező vételár, dinamikus és takarékos motorok, óriási csomagtartó, kényelmes rugózás, olcsó fenntartás, megbízható működés.

Negatív


1998-as konstrukció a sokadik modellfrissítés után, és ez érződik is rajta. Bizonytalan úttartás, szűkös utastér, pontatlan váltó, a frissítés után sem vonzó dizájn.

Méret, kényelem, kidolgozás

Az alapváltozatban nem állítható a kormány, és a drágábbakban is csak magasságban. Ez nem segít azon, hogy nagyon lapos szögben áll. Továbbra is rövid az ülések ülőlapja, és a tömésük túlontúl puha, hosszú távon nem kényelmesek. Magasságállítás az alapváltozathoz nem jár. Szebbek lettek a műszerek, de alapvetően változatlan a műszerfal kialakítása. Vicces a 250-ig skálázott sebességmérő. A Thaliát dicséret illeti a középkategóriás autókat megszégyenítő, 506 literes csomagtartóért, ami talán a legnagyobb érv a vásárlása mellett. Viszonylag alacsony a rakodóperem, de szűk a nyílása. Bővítéskor a hátsó üléstámla csak egyben dönthető, így ekkor kétszemélyessé válik az autó. Kevés tárolóhely áll rendelkezésre, de legalább a kesztyűtartó zárható.

Különleges felszereltség

Nagyon szegényes az alap Autenthique felszereltség, de ez a kedvező árért cserébe megbocsátható. Csak fényezett lökhárítókat tartalmaz a biztonsági extrák mellett. Nem sokkal drágább az Expression, de ebben már szervosított a kormányzás, elektromosak az első ablakok, van távirányítós központi zár, és fedélzeti számítógép is. A legjobb Privilege csomag már légkondis, és ebből a bőrborítású kormány és váltó, az mp3-as hifi, és a ködfényszóró sem hiányzik.

Ajánlott motor

Már a 75 lóerős 1,2-es benzines is jól mozgatja a mindössze 904 kilogrammos autót, és nem is fogyaszt hat-hét liternél többet. Autópályán azért jól jöhet az 1,4-es motor 98 lóereje, de ez is csak kipörgetve, magas fordulatszámnál mutatja meg erejét. 2010-ig kínálták 1,5-ös, alul is nyomatékos, 65 és 85 lóerős dízelekkel is, mindkettő 4-5 liter gázolajjal is megelégszik 100 km-en.

Fenntartási költség

A Thalia olyan régi konstrukció, hogy mára már tökéletesen kiforrott modellnek számít. Nincs benne semmi érzékeny csúcstechnika, ami elromolhatna. Azt azért észben kell tartani, hogy a dízelmotorok karbantartása 100 ezer kilométer után megdrágulhat a magasnyomású befecskendezők és a turbófeltöltő miatt.

Biztonság

Régi konstrukció, alapja a második generációs Clio. Csak két légzsák és blokkolásgátló fért bele az alapmodellbe, oldallégzsákokat felárért adtak hozzá. Függönylégzsákról, elektronikus menetstabilizálóról ne is álmodjunk. Legalább van öt fejtámla, hátul középen is hárompontos az öv és ISOFIX-rögzítés is.

Típustörténet

Modellváltás

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre