SEAT IBIZA
(2017 - )
PozitÃv
Halk utaskabin, gazdaságos háromhengeres turbómotorok, sportos FR változat, szabvány kisautó méretek, dögös formavilág, variálhatóság.
NegatÃv
Alacsony fordulaton rezonáló, kulturálatlan háromhengeres benzinmotorok, egyszerű, olcsó műanyagok, néhol direkt elrontottnak tűnő részletek a Polóval szemben, nincs felső kapaszkodó, azaz majrévas.
TÃpustörténet
A 2017-es Genfi Autószalonon debütált elÅ‘ször nagyközönség elÅ‘tt az ötödik generációs SEAT Ibiza. Csakúgy, mint a Volkswagen Polo, a spanyolok szuperminije is ezzel a generációval váltott a VW-csoport új MQB padlólemezére, ami hosszabb tengelytávot, ezzel tágasabb utasteret enged a kisautónak. Háromhengeres, 1,0 literes TSI turbómotorokkal, valamint egy szÃvó benzinessel, hasonló köbcenti mellett vezették be az ötödik Ibizát. Az új fejlesztésű négyhengeres, 1,5 TSI Evo motor, Ãgy a sportos FR változat is csak késÅ‘bb csatlakozott a palettához. Dobták az elÅ‘d karcsú formavilágát és inkább az utastér kimaxolásán ügyködtek. Szögletes vonalai dögösek még alapmodellként is, praktikus kialakÃtású az utastér, bár a műanyagok olcsó érzetűek. Cserébe felszereltsége is olcsón bÅ‘vÃthetÅ‘. Csak a csúcsfelszereltség esetén szÃnezhetÅ‘ a műszerfal, az FR változat pedig felármentesen kap 20 colos felniket.