A szigorított vizsgálaton is átcsusszantak a Red Bullok
Szabályos a Red Bull és a McLaren szárnya!
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A Belga Nagydíj pénteki szabadedzése után az FIA a Red Bull és a McLaren első szárnyait is megvizsgálta, és mindkettőt szabályosnak találta.
Az FIA a szabadedzés után Mark Webber Red Bullját és Lewis Hamilton McLarenjét vizsgálta meg tüzetesen, és alkalmazta rajtuk a korábban bejelentett, 100 kg-os vizsgálatot.
Ezt követően az FIA technikai delegáltja, Jo Bauer jelentette be, hogy mindkét autó első szárnya megfelel az előírásoknak.
Vagyis a Red Bull a megnövelt terhelés alatt sem bukott le.
Korábban a McLaren és a Mercedes csapatok fejezték ki aggályukat a Red Bull és a Ferrari első szárnyának viselkedése miatt, amely menet közben sokkal közelebb kerül a talajhoz, mint ami a fent említett két csapat által szabályosnak vélt szárnyaktól elvárható.
Az FIA a Magyar Nagydíj után jelentette be, hogy a következő versenyen módosítja az első szárnyakra vonatkozó mérési módszerét. A szabályok szerint az első szárnyra helyezett 50 kg-os súly alatt az legfeljebb 10 mm-rel deformálódhat (kvázi ennyivel kerülhet közelebb a talajhoz). Ezt terjesztették ki most 100 kg-os súlyra, amely alatt 20 mm-t deformálódhatnak a szárnyak.
A Red Bull mellett a Ferrarit vádolták meg, hogy flexibilis szárnyakat használ, de az olasz csapat autóit egyelőre nem ellenőrizték. Az időmérő edzés után azonban várható, hogy a Ferrari szárnyaira is ráhelyezik a nagyobb súlyt.
Az FIA azt is bejelentette, hogy a következő, Olasz Nagydíjon az alvázak flexibilitását is vizsgálni fogja az autó orrára, a tengely fölé és egyéb helyre helyezett súlyokkal. Egyes vélemények szerint ugyanis a Red Bull az autó orrának magasságával operál.
Christian Horner, a Red Bull csapatvezetője szerint semmit nem változtattak autóik első szárnyán a Magyar Nagydíj óta.