A Goodyear léghajói évtizedeken keresztül határozták meg a sporteseményeket
1972 júniusában emelkedett fel a Goodyear Europa névre keresztelt léghajója. A Zeppelin NT típusú impozáns légi járműből a főként gumiabroncsairól híres gyártó ma is több darabos flottát tart fenn, melyek legtöbbike Amerikában állomásozik. Az Europa névre keresztelt 75 méter hosszú példány utoljára 10 évvel ezelőtt emelkedett fel, az aktív használatból pedig 1986-ban vonták ki. A Goodyear léghajói hatalmas sporteseményeken tűntek fel a hőskorban. A Nascar, baseball, vagy tenisz meccsek állandó résztvevői voltak, és pompás, madártávlati felvételekkel látták el a televíziós közvetítéseket. Az Europa részt vett az 1985-ös nürburgringi Forma-1-es futamon, a Roland Garros tenisz mérkőzésen és két brit királyi eseményen is, most pedig visszatér.
Az Europa utoljára 10 évvel ezelőtt repült, most visszatér
A Goodyear hatalmas és impozáns léghajója újra szolgálatba áll. Az Eurosporttal kötött új megállapodásuk nyomán 2020-as sportesemények, köztük autóversenyek résztvevője lesz, és eredeti feladataként légi felvételekre, valamint persze reklámcélokra fogják használni, emellett Németországban kereskedelmi célú utazásokat is fognak bonyolítani vele. A Goodyear és a Zeppelin együttműködése több mint 100 éves múltra tekint vissza, az Europát most is a német Deutsche Zeppelin-Reederei GmbH tartja kezelésben. A Goodyear hivatalos gumiabroncs beszállítóként vesz részt 2020-tól a Le Mans-i versenyszériában és a WEC LMP2 kategóriájában, valamint a Brit Túraautó Bajnokság (BTCC), a WTCR és az új, teljesen elektromos versenyautókból álló ETCR mezőnyének is ők szállítják az abroncsokat. Egyelőre nem tudni pontosan, mely rendezvényeken számíthatunk a léghajó megjelenésére, de ezeken a versenyeken már mindenképp készülhetünk a múltidéző és nem mindennapi látványra.
Amerikában több röpképes példány is van még, a Zeppelin NT szériájának 75 méteres tagja az Europa, melyet akár Magyarország felett is láthatunk majd