PEUGEOT 206 (1998-2012)

Hamar megadják magukat a gömbfejek és a lengéscsillapítók
Szivároghat az olaj a 2001 előtti példányok kormányszervójából
Gyakran kiégnek a hátsó izzók
Elállítódó szelephézagok (1,1 és 1,4)
Hibás motorvezérlő-elektronika (1,9 D)
Rakoncátlankodó központi zár

Vigye az egeret a sárga jelölőkre!

Névjegy

Benzin:

4 fajta motor

60-178 LE

1124-1997 cm³

5 féle karosszériával

Dízel:

4 fajta motor

69-110 LE

1398-1997 cm³

5 féle karosszériával

Pozitív

Mutatós karosszéria, stabil, és kényelmes futómű, széles motorválaszték, kulturált erőforrások, praktikus kombi (SW) és kabrió (CC) is van belőle.

Negatív

Rossz vezetői üléshelyzet, problémás korai évjáratok, hátul csak átlagos helykínálat, megbízhatatlan elektronika, pontatlan sebességváltó.

Összértékelés

3,0

Mit kínál?

Méret, kényelem, kidolgozás

Rossz vezetői üléshelyzet: a kormány csak magasságban állítható, és túl messze van, emellett lapos szögben áll. Az ülések ülőlapja rövid, oldaltartásuk minimális. A tetőoszlopok nem takarnak ki sokat. Szokatlan helyre, az első ülések közé tették az ablakemelőket. Elöl nagyon jó a helykínálata, de hátul már nem ennyire tágas. A 245 literes csomagtartó átlagos, a kombié (SW) viszont tetőig pakolva 480 liternyi poggyászt képes elnyelni. Az SW-nek külön nyitható a hátsó ablaka. Tárolórekeszből nincs sok, de a kesztyűtartó hatalmas.

Különleges felszereltség

Olcsó anyagok az utastérben, a műszerfal anyaga kopogós műanyag. Léteztek nagyon fapados (Open) és szinte luxus (Premium, Sport, Roland Garros) felszereltségi csomagok, érdemesebb a jobban felszerelteket keresni, mert alig drágábbak használtan. 2000-től létezett automata váltóval is.


Hogy megy?

Ajánlott motor

A leggyakoribb az 1,1-es 60 lóerővel és az 1,4-es 75-tel, mindkettő elég fürge és takarékos. A legjobb választás a 16 szelepes 1,4-es 88 lóerővel 2003-tól. A sportos kétliteresek 135 és 177 lóerősek, de sokat fogyasztanak. Dízelből nagy a választék: eleinte az 1,9-es örvénykamrás is létezett, de 2000-től csak a közös-nyomócsöves HDI motorokkal kínálták. Már az 1,4-es is kellően dinamikus és nyomatékos, a kétliteres fölényesen mozgatja a 206-ot.

Vezethetőség, menetkomfort

Jó visszajelzést adó, precíz kormányzás. A kézi váltók nagyon pontatlanok és hosszú úton járnak, de legalább a futómű hangolása jól sikerült, kényelmes, és nem billeg túlzottan. A fékek erősek. Ülései nem túl kényelmesek, nagyon hiányzik a deréktámasz a vezetőülésből. Futóműve jól kiszűri az úthibákat, de a GTI és az RC rázós. Egyedül a régi 1,9-es dízel hangja zavaró, a többi motor csak autópályán hangos.


Hogy szolgál?

Fenntartási költség

Hatalmas választék van belőle. Ha tehetjük, inkább 2000 utániakat válasszunk, azon belül is a 2003-as modellfrissítés utániak a jobbak. Fogyasztása és alkatrészárai elfogadhatóak, a fenntartása nem túl drága. A 2000 előtti dízeleknél rakoncátlankodhat a motorvezérlő elektronika. A többi hiba nagy része is az elektronikával függ össze, főleg a központi zár és az indexkar romolhat el. A mechanika tartós, bár a futómű a magyar utakat nehezen bírja. Beázhat a CC-k teteje a hibás tömítés miatt.

Biztonság

Négycsillagos törésteszt, minden 206-osban legalább egy légzsák megtalálható, de az ABS eleinte nem volt széria. Az újabb, jobban felszerelt modellekben a négy vagy hat légzsák is lehet, az ESP azonban nagyon ritka.

PEUGEOT 206 (1998-2012)

Általános információk
Átlagos életkor
11 év
Átlag km
114.630 km
Adatlapok száma

Osztályzat (489 autós véleménye alapján)

Értékelés
Mennyire szerette
2,6 pont

Használói vélemények

Válasszon márkát!
  • Válasszon márkát!
  • ALFA ROMEO (843)
  • ASTON MARTIN (3)
  • AUDI (1447)
  • BMW (1724)
  • BARKAS (9)
  • BENTLEY (5)
  • CADILLAC (9)
  • CHEVROLET (434)
  • CHRYSLER (218)
  • CITROEN (1487)
  • DACIA (237)
  • DAEWOO (715)
  • DAIHATSU (88)
  • DODGE (19)
  • FERRARI (16)
  • FIAT (2546)
  • FORD (3307)
  • GAZ (3)
  • HONDA (1277)
  • HYUNDAI (403)
  • INFINITI (4)
  • ISUZU (4)
  • JAGUAR (52)
  • JEEP (47)
  • KIA (346)
  • LADA (562)
  • LANCIA (200)
  • LAND ROVER (92)
  • LEXUS (94)
  • LOTUS (4)
  • MG (7)
  • MAHINDRA (2)
  • MARUTI (40)
  • MASERATI (6)
  • MAZDA (865)
  • MERCEDES-BENZ (1147)
  • MINI (20)
  • MITSUBISHI (726)
  • MOSZKVICS (21)
  • NISSAN (929)
  • OLTCIT (2)
  • OPEL (5265)
  • PEUGEOT (1945)
  • POLSKI FIAT (99)
  • PORSCHE (37)
  • PROTON (9)
  • RENAULT (3102)
  • ROVER (276)
  • SEAT (1133)
  • SAAB (182)
  • SHUANGHUAN (4)
  • SKODA (2009)
  • SMART (68)
  • SSANGYONG (37)
  • SUBARU (154)
  • SUZUKI (3285)
  • TALBOT (1)
  • TATA (11)
  • TOYOTA (2001)
  • TRABANT (175)
  • VOLKSWAGEN (3586)
  • VOLVO (718)
  • WARTBURG (130)
  • YUGO (17)
  • ZASTAVA (16)
  • ZAZ (3)
Választhat modellt is!
  • Választhat modellt is!
Választhat típust is!
  • Választhat típust is!
Keresés

PEUGEOT 206

(1998-2012 )

489 autós véleménye alapján
Hogy tetszett (3,0)
Véleményezze Ön is autóját!

PEUGEOT 206 (1998-2012) képekben

NCAP (törésteszt) eredmény

PEUGEOT 206 (1998-2012)

Eredmény Pont

Felnőtt utas (Adult occupant)

25

Gyalogos (Pedestrian)

11

dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1wZXVnZW90JmV2amFyYXRfdG9sPTE5OTgmZXZqYXJhdF9pZz0yMDEy

PEUGEOT 206 modelltörténet

  • 1998 Modellváltás, Peugeot 206 bevezetése. Három- vagy ötajtós karosszéria. Motorok: 1.1 (60 LE), 1.4 (75 LE), 1.6 (89 LE)
  • 1999 Új motor: 2.0 16V (135 LE)
  • 2000 Kupékabrió karosszéria. Új motorok: 1.6 16V (109 LE), 1.9 (69 LE), 2.0 HDi (90 LE)
  • 2002 Kombi karosszéria
  • 2003 Modellfrissítés, javított futómű, átdolgozott beltér, új motor: 2.0 16V (177 LE)
  • 2004 Új motor: 2.0 HDi (109 LE)
  • 2009 Modellfrissítés, 206+ néven forgalmazzák tovább

PEUGEOT tesztek

Peugeot 3008 2.0 HDi teszt

Bucimanci ellenszer nélkül - Peugeot 3008 teszt

A Peugeot 3008 egy bátran ajánlható, kellemes autó. Nem vagyok crossover-hívő, mégsem akartam kiszállni belőle.


Peugeot 2008 1.6 e-HDi teszt

A púpos. Peugeot 2008 teszt

Kellemes. Ilyen volt tesztelés közben, s az emléke is az. Más kérdés, hogy inkább divatos, mint ésszerű ez a kategória, mindenesetre a Peugeot 2008 egy púpos, de azért életrevaló példánya a SUV-oknak.


Peugeot 301 Allure 1.6 HDi 92 LE teszt

Nem rossz, de nem is igazán olcsó. Peugeot 301 teszt

Egy-két bosszantó hiba fölött szemet hunyva kellemes autó a Peugeot 301, viszont annyira hű, de olcsó szedánnak nem mondanánk. Dízelként és jól felszerelten próbáltuk.


Peugeot 208 1.6 e-HDi Allure teszt

Spórol a drága! Peugeot 208 1.6 e-HDi teszt Videó

Ha nem is legnagyobb teljesítményű, de legnagyobb nyomatékú, és egyben igen takarékos 1.6 e-HDi motorjával járt nálunk az elődjénél kisebbre szabott Peugeot 208.


Peugeot 3008 HYbrid4 miniteszt

Rögtön megtetszett - Peugeot 3008 HYbrid4 miniteszt

Magyarországra is megérkezett a Peugeot 3008 dízel-elektromos hibrid hajtáslánccal hajtott, összkerekes egyterűje. Kipróbáltuk, szerettük, pedig erősen rétegmodell.


Még több PEUGEOT teszt

Kapcsolódó tartalom


Az Autónavigátor ajánlja


Használtautó.hu

OPEL ZAFIRA 1.9 DTI Cosmo Edition Vezetett Szervizkönyv

OPEL ZAFIRA 1.9 DTI Co...

Ár: 2.150.000 Ft

Évjárat: 2006 / 3

Kivitel: egyterű

Üzemanyag: Dízel

AUDI A5 SB 2.0 TDI multitronic [5 személy]

AUDI A5 SB 2.0 TDI mul...

Ár: 12.642.512 Ft

Évjárat: 2014 / 6

Kivitel: ferdehátú

Üzemanyag: Dízel

CITROEN XSARA 2.0 16V Exclusive

CITROEN XSARA 2.0 16V...

Ár: 699.000 Ft

Évjárat: 2003 / 10

Kivitel: ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

SKODA FABIA 1.2 12V Classic SZERVÍZKÖNYV!

SKODA FABIA 1.2 12V Cl...

Ár: 799.000 Ft

Évjárat: 2003 / 5

Kivitel: sedan

Üzemanyag: Benzin

MAZDA 5 2.0 CD TX

MAZDA 5 2.0 CD TX

Ár: 1.999.000 Ft

Évjárat: 2006 / 2

Kivitel: egyterű

Üzemanyag: Dízel

BMW 535 I M-PACKET BŐR-NAVI-XENON-TETŐ

BMW 535 I M-PACKET BŐR...

Ár: 13.990.000 Ft

Évjárat: 2013 / 3

Kivitel: sedan

Üzemanyag: Benzin

RENAULT KANGOO 1.5 dCi Voyage 112000 KM . SÉRÜLÉSMENTES

RENAULT KANGOO 1.5 dCi...

Ár: 1.450.000 Ft

Évjárat: 2006 / 7

Kivitel: kombi

Üzemanyag: Dízel

MITSUBISHI COLT 1.3 GLX

MITSUBISHI COLT 1.3 GLX

Ár: 249.000 Ft

Évjárat: 1999 / 6

Kivitel: ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

FORD MONDEO 2.0 TDCi Titanium Powershift Mo-i!Automata!Szervizk.!126eKM

FORD MONDEO 2.0 TDCi T...

Ár: 3.499.000 Ft

Évjárat: 2010 / 4

Kivitel: ferdehátú

Üzemanyag: Dízel

VOLKSWAGEN GOLF IV Cabrio 1.6 Comfortline magyar rendszámos

VOLKSWAGEN GOLF IV Cab...

Ár: 630.000 Ft

Évjárat: 1999 / 7

Kivitel: cabrio

Üzemanyag: Benzin

Még több autó