Új dízelmotort kap az Opel Insignia és a Zafira Tourer
Euro6-os, 170 lóerős 2.0 CDTI motort hoz az Opel
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Már most mutatja az Opel, hogy jövő évtől milyen új gázolajossal bővül a középkategóriás Insignia és a Zafira Tourer motorpalettája.
Új, elektromos vezérlésű változó geometriájú turbóval, azzal egybeépített EGR-szeleppel, friss könnyűfém hengerfejjel, módosított common rail rendszerrel és AdBlue adalékkal hozza új 2,0 literes dízelét az Opel
A Párizsi Autószalonon fog debütálni az Opel új - mai mércével - nagyméretű, 2,0 literes dízelmotorja, mely szemben a kis- és középméretűekkel nem magyar, szentgotthárdi, hanem német gyártású lesz. Fejlesztése amúgy teljesen globális, a német mérnökök mellett a torinóiak, sőt, az amerikaiak munkája is benne van.[BANNER type="1"]
Áttörő változásokra nem kell számítani, a jelenlegi 163 lóerős, 350 Nm-es 2.0 CDTI-t 170 lóerős, 400 Nm nyomatékú, teljesen új, könnyűfém hengerfejes turbódízellel váltja az Opel. A 14 százalékkal növelt (1750-2500 1/perc között elérhető) nyomatékcsúcs biztosan érezhető lesz, literteljesítményben immár ugyanazt fogja tudni egyetlen turbóval is a 2.0 CDTI, amit a szentgotthárdi 1.6 CDTI. Az már 2000 bar befecskendezési csúcsnyomással dolgozó common rail rendszer ütemenként 10 adagban porlasztja az üzemanyagot, a változó geometriájú turbót vákuumszelep helyett elektronikus mágnesszelep vezérli - 20%-kal gyorsabban jön meg a turbónyomás, mint a korábbi motornál.
Elsőként az Insignia és a Zafira Tourer kapja meg az Opel új 2.0 CDTI (170 LE) dízelmotorját, a mostani Astra vélhetően már nem, csak majd a jövőre várható K
Új a turbóval egybeépített és azzal együtt vízhűtéses EGR-szelep - állítólag e rendszerrel számottevően csökken a nitrogén-oxidok, illetve a koromrészecskék kipufogása, abban pedig csak bízni lehet, hogy a majd hosszú életű lesz. Van AdBlue adalékos SCR katalizátor, és természetesen teljesül az Euro6-os emissziós norma is. Az új motorba két ellentétesen forgó kiegyensúlyozótengely kerül, járáskultúrában - zajok és vibrációk tekintetében - is előrelépést ígér a 170 lóerős CDTI.


