Egész évben vágyhatunk rá: Opel Mokka
Összkerékhajtással, télre jön az Opel Mokka
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Még mindig nem tudjuk, mekkora csomagtere lesz, de azt igen, hogy csak télre kerül a boltokba a sok extrát kínáló Opel Mokka.
Emelt hasmagasság, magas üléspozíció és homlok jellemzi a 4,28 méteres hosszával viszonylag kompakt Mokkát, opciós összkerékhajtásával télen, hóban, fagyban, emelkedőn is célba vihet
Alapesetben első-, opcióként automatikus összkerékhajtásával ideális autó lehet nem csak strandra, hegyekbe járni is
A Genfi Autószalonon debütált, 4,28 méter hosszú, Corsa/Meriva alapú SUV az ötajtós Corsánál 28 centiméterrel hosszabb, a Merivánál 1 cm-rel rövidebb, hagyományos oldalajtókkal szerelt. Formavilága az Antara és a Meriva ötvözetét hozza. Magas üléspozíciója jó vezethetőséget ígér. Az emelt hasmagasság adta praktikus használhatóság alap, az elektromos vezérlésű, lamellás kuplungcsomaggal dolgozó, alapesetben az első, szükség szerint a nyomaték felét a hátsó kerekekhez továbbító összkerékhajtás feláras. Utóbbi rendszer mindössze 65 kilogrammot nyom, így alig fogja befolyásolni a fogyasztást, illetve a menetdinamikát.
Jellegzetesen opeles a beltér, melyből egyelőre leginkább a több egyéb villámosból ismerhető kormánykerék látszik leginkább
A háromtagú motorpaletta alapverziója, az 1,6-os, 115 lóerős benzines nem turbós csak, és az az egyetlen, amelyhez csakis 5 fokozatú manuális váltó jár. Az 1,7 literes (130 LE, 300 Nm) CDTI turbódízelhez és az 1,4-es (140 LE, 200 Nm) Turbo benzineshez 6 sebességes kézi jár, a gázolajoshoz már a kezdetektől, a benzineshez kevéssel későbbtől lesz opció az azonos fokozatszámú automata. Az Opel nyelvén Start/Stop rendszernek hívott üresjárati motorleállító mindegyikhez szériafelszerelés.
Már az is nagy szó, hogy az Opel – a német gyártók közül elsőként – a legkisebb SUV szegmensben száll ringbe, de igazi mutatványnak az számít, hogy rögtön hozza is ide sofőrsegédjeinek egy részét, az Opel Eye sávtartó, közlekedésitábla-felismerő rendszert, illetve az adaptív xenonfényszórót. A sofőrt - parkolószenzorok mellett - kamera, terepen a tempomattal állítható lejtmenetvezérlő is segítheti.
Városban és a hegyekben is jól mutat, a hátsó domborulatokat elnézve megelőlegezhető: a parkolóradar kötelező, a tolatókamera hasznos extrának fog számítani
A piacra csak az év utolsó negyedében, várhatóan már a télen befutó Mokka mindegyik verziójához jár majd az elpörgő kerekek fékezésével differenciálzárat is helyettesítő, visszagurulás-gátlós ESP. Az alap Essentia ellátmányához a középső, Enjoy csomag már 18 colos alufelniket, légkondicionálót és Bluetooth-kapcsolatos CD-rádiót is hozzátesz majd. A csúcs, Cosmo szint esetén kétzónás automata klíma, első-hátsó parkolóradar, bőr-szövet üléskárpitozás és egyéb, prémiumhangulatot adó beltéri elem, mint króm ajtókilincsek, zongoralakk műszerfali betétek is felsorakoznak majd. [BANNER type="1"] Az év végén érkező Mokkát tehát bőven lesz miért várni, ám ára egyelőre csak tippelhető. A hasonló motorizáltságú Merivát alapul véve 4,5, legfeljebb 5 milllió forintos belépőár jósolható. A Mokka tehát méretéhez képest olcsó összkerekes lehet, azaz az Opel méltán bízhat abban, hogy a 2009-es Év Autójának választott Insignia, a kategóriája éllovasának számító Meriva és a szintén jól fogyó Astra, valamint a jövőautónak és idei Év Autójának választott Ampera után ismét sikerszériát hoz.






Nekem is tetszik e a kocsi. Kívácsni leszek rá élőben. Szerintem sokat el fognak adni belőle.