Versenyautó-alapnak készült
Ha a valaha gyártott összes Corollát egymás mögé raknánk, ötször érnék körbe a Földet. Ám létezik egy olyan kis szériája a modellnek, amit talán csak a legelvetemültebb Corolla rajongók ismernek. Ez pedig nem más, mint az 1994-ben készített Toyota Corolla TRD2000. Mindössze 99 darabot gyártottak belőle, de még ebből sem került mindegyik forgalomba. Sőt! Valójában csak tíz darab került kereskedelmi forgalomba, szóval még a ritkábbnál is ritkább.
A JTCC bajnokságban a homologizációhoz kellett legyártani belőle 99 darabot
Mint oly sokszor, ezt a pici szériát is a versenysport kényszerítette ki. Pontosabban a homologizációs szabályok. A Toyota Racing Development a kilencvenes évek közepén a JTCC sorozatban indított Corolla versenyautókat, ezek alapjául szolgált a Corolla TRD2000, ami első pillantásra egy sleeper benyomását kelti, tehát nem igazán látszik rajta, hogy mire is képes.
Azonban észrevehető néhány árulkodó jel. Például a kettős kipufogó-végződés és az enyhén ültetett futómű. Egy másik fontos különbség a modell ára. 1994-ben ezt az autót mai áron számolva 25 millió forintért kínálták. A modell mai árát megbecsülni szinte lehetetlen, de szakértők szerint 50 és 100 millió forint között lehet.
Újkori ára 1994-ben kb 25 millió forintnyi jen volt
De mit rejt az orra? A szériamotort felváltották egy kétliteres, 3S-GE jelű benzines szívómotorral, amely ötfokozatú manuális váltón keresztül 178 lóerővel hajtotta az első kerekeket. Akár 7000-ig is elforgott a szívómotorja, ami már komoly sportautós érték. A modell további érdekessége, hogy a váltó és a hajtótengelyek a Celica sportkocsi két külön generációjából érkeztek, s ezek miatt természetesen egyedi motortartó bakokra is szüksége volt a TRD2000-esnek. Mechanikus önzáró differenciálművel is felvértezték, a 15 colos felniken pedig Yokohama Grandprix M5 gumik feszültek. A fékrendszer a TRD saját fejlesztése volt, a kipufogó pedig rozsdamentes acélból készült. A sors fura fintora, hogy miközben a Corollából több mint 50 millió darabot gyártottak 1966-os bemutatása óta, a TRD 2000-ből szinte lehetetlen ráakadni egy eladó, avagy árverésre bocsátott példányra.
Csak 10 darabot helyeztek forgalomba
“Akár 7000-ig is elforgott a szívómotorja, ami már komoly sportautós érték.”
Wooowww HÉTEZER érted, ez már sportautó LOL
kedves András, nézzen egy picit utána, hogy a soros négyhengeres, négyütemű, feltöltő nélküli motoroknál mi az általános szabályzási fordulat.