A villanyautókban jelenleg használt akkumulátorok közül a legfejlettebb, a Tesla 4680-as cellája valamivel 300 Wh/kg alatti energiasűrűségű. Ehhez képest a CATL új technológiája állítólag 500 Wh/kg-ot tud, azaz egy ugyanolyan nehéz akkumulátor 67%-kal több energiát tárolhat.
Ez az elektromos autók túlsúly-problémáin segíthet sokat, illetve, mivel azonos kapacitás kevesebb cellával is elérhető, hosszabb távon az árak csökkenéséhez is hozzájárulhat. Igazi áttörést azonban nem az autógyártás területén hozhat az új csodacella: a kínai gyártó szerint ez az első olyan akkumulátor, amellyel hosszú távú repülésre is alkalmas, tisztán elektromos repülőgépeket lehet építeni. Az elektromos repülésnél ugyanis sokkal fontosabb kérdés az akkumulátor tömege, amely eddig lényegében elvitte a repülőgép hasznos terhelhetőségének nagy részét.
Az új akkumulátorokban valamiféle nagy vezetőképességű biomimetikus anyagot használnak elektrolitként, és állítólag az anód, a katód és a szeparátor anyaga is más, mint a ma kapható akkumulátorokban, de a CATL pontosabb részleteket érthető módon nem árul el. Egyelőre azt sem tudjuk, hogy a könnyű akkumulátor mikor, és milyen áron kerülhet gyártásba, de ha nagy tömegben, olcsón lenne elérhető, az nagyban felgyorsíthatná az átállást az elektromos hajtású járművekre.