2032-ig biztosan lesz pénz a Formula-1-es Magyar Nagydíjra

A Magyar Nagydíj az egyik legdrágább Európában, a következő években pedig csak drágább lesz

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A Magyar Közlönyben megjelent határozat szerint 2032-ig magyar részről biztosítva van a Formula-1-es Magyar Nagydíj jövője, a FOM-mal kötött szerződés viszont öt évvel korábban lejár.

Az F1-es pályák közül az európai régióban Magyarország mondhatni kényelmes helyzetben van, hiszen a legtöbb pályának az öreg kontinensen 2025-ben vagy még az előtt jár le a szerződése a FOM-mal. Kivételt képez ez alól Spanyolország és Ausztria, előbbinek 2026-ig, utóbbinak 2027-ig van kontraktusa. A barcelonai pálya 25 millió dollárt (8,8 milliárd forintot) fizet a futamrendezés jogáért, a Red Bull Ring szerződését pedig éppen a napokban újították meg, így pontosan nem tudni nekik mennyibe fáj az F1, de a hírek szerint ők is 25 millió dollár körül mozognak. Ezzel szemben a Hungaroring 40 millió dollárt (14 milliárd forintot) fizet a száguldó cirkuszért, ami európai szinten a legmagasabb, a második legtöbbet leszurkoló holland pálya is "csak" 32 millió dollárt (11 milliárd forintot) utal a Liberty Media számlájára. Viszonyításképpen a legtöbbet fizető Szaúd-Arábia és Katar 55 millió dollárt (19 milliárd forintot) fizetnek, ráadásul előbbi az állami olajvállalattal az Aramcóval is jelen van, mint főszponzor, utóbbi pedig a Qatar Airwaysen keresztül is érintett a történetben. A tavaly debütáló Miami ugyanakkor a másik véglet, ugyanis ott a promóter maga a Liberty, így senki nem fizet jogdíjat, kvázi "ingyen" van.
Hirdetés
Ezen az igencsak drága ranglétrán most még feljebb léphet a Hungaroring, ugyanis a nemrégiben megjelent Közlönyben már szűk 50 millió dollárról van szó, ami vetekszik a közel-keleti olajmágnás országok által kifizetett összegekkel. A helyzetet tovább árnyalja, hogy a magyar pálya állapota jelentősen leromlott, felújításra szorul. Ez a folyamat már elkezdődött, jelenleg a közművek modernizálása zajlik, de a közeljövőben új lelátó épül, valamint hamarosan a főépület helyén is egy új, modern kiszolgálóegység várja majd a csapatokat. A számok alapján megéri a Hungaroringbe fektetni, ugyanis a tavalyi évben is rekord nézőszámot regisztráltak, illetve az idei évre is már múlt év decemberében elfogyott az összes jegy, a napokban viszont nyitottak egy ideiglenes lelátót, ezzel közel 2000 új helyet teremtve, szóval a rekord idén is megdőlhet.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?