Álruhás Lexus? Itthon próbáltuk a Toyota Camry új kiadását

Fizetett hirdetés

Villámpróba: Toyota Camry 2.5 Hybrid Executive VIP

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Hamarosan a tesztautó is befut, de előtte még egy kereskedői példánnyal is megejtettünk egy villámrandit. A Toyota Camry nem csak különleges, jó ajánlat is a piacon.


Vezettük már Horvátországban, hamarosan befut a rendes tesztautó is, de a Toyota Camry akkora újdonság, hogy éltünk a Toyota Schiller felajánlásával, egy körre az ő autójukat is elvittük. A Camry ugyanis másfél évtizednyi kihagyás után tért vissza az európai piacra. Ha ez nem lenne elég, az 1982-es megjelenése óta elkelt közel 20 millió példánnyal a világ legnépszerűbb nagyméretű szedánja. Igen, ez egy nagyautó, 4,88 méter hosszú, így nem szabad a kifutott Avensis utódjának nézni. Ha valami az, akkor inkább a kombi, akarom mondani Touring Sports Corolla tekinthető annak. A Camry több mint 10 centivel nagyobb egy Volkswagen Passatnál, de bő 2-vel a Skoda Superbnél is. Hogy meg fogja-e enni őket reggelire? Egyelőre nem, 10-20 év múlva viszont alighanem a Camry lesz a használtpiac sztárja.
Hirdetés

Hogy miért? Mert nem lehet belőle rossz hajtásláncot választani. Oké, nem is lehet hajtásláncot választani, a Camry immár csakis hibrid lehet (legalábbis Európában). A (TNGA GA-K) platformtárs RAV4 és a Lexus ES mintájára 2,5 literes, soros négyhengeres, eléggé összetett benzinesen alapul a hibridrendszer. Változó szelepvezérlés, kettős, szívócső- és közvetlen befecskendezés egyaránt említhető, a gyorsabb bemelegedést pedig nem csak kettős hűtő-, hanem kettős olajkör is szolgálja. Naná, hogy (főként nyáron) villámgyorsan eléri üzemi hőfokát, s a gyakori leállítás sem zavarja. Az immár negyedik generációs hibridrendszer ugyanis bár itt 218 lóerős rendszerteljesítményt és elég jó menetdinamikát ad, a leginkább lényeges talán mégis az továbbra is, hogy

városi üzemben a menetidő több mint felében áll, azaz nem termel emissziót a benzinmotor.


Könyörgöm, senki ne kérdezze meg, hogy hány kilométer az emissziómentes hatótáv, a válasz ugyanis az, hogy néhány, de sokszor néhány, hiszen a Camry is öntöltő hibrid. A hátsó ülés alá (tehát előnyösen a tengelyek közé) épített akkumulátor minden egyes fékezésnél töltődik az akkor generátorként szolgáló villanymotorokból. Nem véletlen a többes szám, hiszen kettő is van, az egyik hajtás közben is táplálhatja az akkumulátort, a végeredmény pedig az, hogy bár nem kell cipeljünk egy óriási és nehéz telepet, így is sokat mehetünk emisszió nélkül. Bár a Camry jelentősen nagyobb a korábbi Avensisnél, karosszériájának tömege csökkenni, torziós szilárdsága nőni tudott, s most a hibrid hajtáslánccal is megáll 1,6 tonnánál a saját tömeg. Ez a méretekhez képest kedvező, s menet közben a Camry még ennyinek sem érződik.
Remek az elindulási hajlam, s minden legális sebességtartományban bőséggel van erőtartalék. Alighanem annak köszönhetően, hogy a 88 lóerős villanymotor 202 Nm nyomatéka bármikor azonnal elérhető. További jó pont, hogy a negyedik generációs hibrid hajtásláncot minden eddiginél lineárisabb kapcsolat jellemzi. A gázpedál lenyomására már nem először a motor felpörgése, majd kimért gyorsítás a válasz. Nem bizony, itt a gázpedál lenyomására szolidan kezd csak emelkedni a motor fordulatszáma, az autó pedig tisztességesen indul meg. Nem véletlenül persze,

a Toyota (európai) kínálatában ez minden idők legerősebb és legfürgébb hibridje.

Igaz, ez utóbbi főként a 8,3 másodperces 100-as sprintből, meg persze a mindenkori nyomatékrugalmasságból érhető tetten, a végsebesség itt is 180 km/órában korlátozott, ahogyan a Toyota többi hibridjénél is.
A nyomatékosztás itt is e-CVT váltóval osztóművel megy, de immár van annak 6 programozott, kézzel kapcsolható fokozata is, ami leginkább lejtőn, fokozott motorfékhatás érdekében hasznos. A már említett lineáris motorfordulat-gázpedálállás kapcsolat miatt az e-CVT osztómű minden eddiginél szerethetőbb, s a head-up display végre fordulatszámmérőt is ad, amiről megtudhatjuk: higgadt vezetéssel 1000-2000/perc fordulat között vígan elvan a benzinmotor, autópályán is.
A hibrid hajtáslánc mellé van még néhány ütőkártya a Camry-nél. Tudom, a forma szubjektív, de nekem tetszik. Az viszont tény, hogy utastere tágas (és tapasztalataim szerint kényelmes is), továbbá elképesztően jól felszerelt. Már az alap, 10,5 milliós Camry is ad sok más mellett automata reflektoros Bi-LED fényszórót, távolságtartós tempomatot, kétzónás, Nanoe légtisztítós légkondicionálót és gyalogosfelismerős vészfékrendszert, továbbá 17 colos alukerekeket is. Még komolyabb, hogy a minden földi jóval, többek közt JBL hifivel, hátul is elektromosan szabályozható támladőlésű ülésekkel, háromzónás klímával, bőr ülésekkel és holttérfigyelővel szerelt Executive VIP csúcskivitel is kijön 12,69 millió forintból.
Ennyiért egy egyszerre takarékos és dinamikus, egészen jól vezethető, de felettébb kényelmes nagyautót kapunk, japán gyártással és elnyűhetetlennek ígérkező, akár 10 évig garanciális hajtáslánccal, csendszobaként is jól használható, tágas és kényelmes utastérrel. Ha netán úgy hozná az élet, hogy 10-12 millió forintból választhatnék autót, nagyon erős versenyző lenne a Camry, s javaslom is mindazoknak, akik "ilyen helyzetben vannak", hogy legalább egy próbával tiszteljék meg. A Toyota Schillernél például ez, az elég elegáns, grafit metál fényezésű, világos bézs kárpitozású tesztautó is tesztvezethető (előzetes regisztráció után). Mi pedig hamarosan jövünk egy hosszabb teszttel, amiben kiderítjük: mennyivel vihető lejjebb a bemutatóautó szinte csak városban és sok-sok rövid próbával adódott, amúgy abszolút nem rossz 6,4 l/100 km étvágya hétköznapibb, normál használatban.
Árak
Tesztmodell alapára
10 500 000 Ft (2019.07.02.)
Tesztautó ára
12 870 000 Ft (2019.07.02.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
2487 cm3
Teljesítmény:
130 kW (177 LE)
Nyomaték:
221 Nm
Gyorsulás 100 km/h-ra:
8,3 s
Végsebesség:
180 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
5,3 l/100km
Méretek
Hosszúság:
4880 mm
Szélesség:
1840 mm
Magasság:
1445 mm
Saját tömeg:
1610 kg
Össztömeg:
2097 kg
Tengelytáv:
2825 mm
Karosszéria-kivitel:
szedán
Csomagtér:
525 l
Motor és váltó
Motor:
Benzin
Hengerűrtartalom:
2487 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/16
Sebességváltó:
fokozatmentes automata sebességváltó
Nyomaték:
221 Nm
Teljesítmény:
130 kW (177 LE)
Menetteljesítmény
Végsebesség:
180 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
8,3 s
Gyári vegyes fogyasztás:
5,3 l/100km
Fogyasztás a használónál:
6,4 l/100km
Fizetett hirdetés
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

      • 2019.07.02. at 14:25
        Permalink

        Megnéztem egy másik monitoron, van benne barnás pigment a szürke mellett (vagy fordítva), ezért telifényben tényleg szép. Árnyékos részei viszont pont a legsemlegesebb szürke színt mutatják, ha pont az orra nem kap fényt (számomra az egyetlen izgalmas része az autónak), akkor rámjön az ásítás, “csak” egy felfújt Corolla.

        • 2019.07.04. at 22:22
          Permalink

          “Ez a szürke számomra unalmas”
          Isten bizony nem akarlak megbántani, de kit érdekel ez? Értelmes kommentfolyam lenne, ha mindenki annyit írna le érdemi gondolat helyett, hogy tetszik-e neki a tesztautó színe? Mi ez? Körömlakk?

          • 2019.07.05. at 10:32
            Permalink

            Nem lenne egyszerűbb nem tudomást venni a kommentre, mint folyamatosan ezen pörögni?
            Ha nekem a színe nem tetszik egyedül, akkor azt írom le, mint véleményemet. Elfér bőven, ha megnézed, rengeteg érdekesebb autó alá senki se ír semmit.
            Ellenben ha a stílusod nem tetszik, megtartom magamnak a véleményem, mert itt most az autóról beszélgetünk, nem pedig a körömlakkodról.

      • 2019.07.03. at 12:42
        Permalink

        Nincs semmi bajom az autóval, miért kellene róla bármi rosszat írnom róla, annak a fényében főleg, hogy nem tesztelték rendesen, csak mentek egy karikát a fullextrás példánnyal? Egyedül a színe nem tetszik, a driftes cikk alatti pirosban menőbb. Ennyi a történet, semmi több, N. De látom te sem tudsz magvas gondolatokat megfogalmazni az autóval kapcsolatban.

        • 2019.07.03. at 19:18
          Permalink

          Igazából csak most vettem észre, hogy fel is van tüntetve a cikk fejlécében, miszerint ez egy fizetett hirdetés, vagyis egy reklámhoz szóltál hozzá, velem együtt. Vedd úgy, hogy nem szóltam, a megjegyzésem arra vonatkozott, miért van bármiféle jelentősége egy autó tesztjében a színnek, mikor a fehér és a szürke autó ugyanúgy megy, kanyarodik, rugózik…

          • 2019.07.04. at 14:17
            Permalink

            Számomra fontos az esztétika, megjelenés, ami egy autónál az egyik – ha nem a legfontosabb – kritérium a megbízhatóság után.

            Ez a szürke számomra unalmas, biztosra akartak menni vele, miközben egy ilyen autó is lehet szebb, ha szebben mutat (ha még megtalálod, ott van az elsőkerekes driftelős cikk, ráraktak egy szebb felnit, fólia és egy erős szín, azonnal nem nagypapaverdát kapsz)

  • 2019.07.03. at 19:14
    Permalink

    A kocsi lehet jó, de szerintem túl nagy szeletet nem fog kihasítani az eladásokból. Legnagyobb baja, hogy nincs belőle kombi. A másik probléma, hogy a Toyota ritka szereplője a flottapiacnak, pláne ebben a kategóriában. És pont ez a kettő lenne a kulcsa a jó eladási számoknak.

      • 2019.07.04. at 14:00
        Permalink

        Ha az ember egy V8-as pickup mellé keres második autót akkor nem fog hiányozni neki a kombi…
        Más szerepet tölt be ahol 600.000 fogy és más ahol eddig a 10000 darabos eladás rűnik realisztikusnak.

        • 2019.07.04. at 18:41
          Permalink

          Nem vagyok meggyőződve róla, hogy minden Camry egy V8-as platós mellett szolgál második autóként, de tőlem akár úgy is lehet. Mivel a Camry-ből készül SUV (abból 807 000 fogyott tavaly), ezért neki se álltak a kombinak, főleg, miután írtad, hogy az felesleges, a járdaszegélyek miatt használhatatlan.

        • 2019.07.04. at 19:29
          Permalink

          Gőzöm nincs, a Camry kapcsán miért jössz mindig az USÁ-val(és Kanadával). EURÓPÁN KÍVÜL SOSEM VOLT AVENSIS. A Camryt veszik a kínaiak, az oroszok, az auszik, vélhetően a japánok is, és úgy egyáltalán mindenhol kapható volt Európát leszámítva(egészen mostanáig). Hagyd már abba ezt az “amerikai modellel kibekkelés” marhaságot…

      • 2019.07.04. at 23:05
        Permalink

        Én most csak Magyarországra gondoltam (max. Európára). Ezért is írtam a kombi hiányát és a flottához való viszonyt, hiszen azzal lehet nagyobb számokat produkálni. A Skoda és a Suzuki is mindig akkor ér el nagyobb számot, ha van egy-egy jelentősebb állami beszerzés.

          • 2019.07.05. at 21:09
            Permalink

            A RAV4 az teljesen más kategória. A Camrynek a Passattal és a Mondeoval kellene versenyeznie, ott pedig az eladások többsége flottás kombi.

Vélemény, hozzászólás?