Asi negyedszer is

Bükfürdő Rali

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Idei negyedik győzelmét aratta az Asi–Pikó páros a szezon első murvás futamán, a Bükfürdő Ralin, amely 1,2-es szorzóval szerepelt az Országos Ralibajnokság naptárában.

A korábbi Szombathely Rali pár kilométerrel arrébb költözött az idén és Bükfürdő központtal rendezték meg. A murvás pályák azonban maradtak a régiek, amelyek viszonylag kemény talajukkal és kicsit fantáziátlan vonalvezetésükkel alaposan eltérnek a többi magyar murvás gyorsaságitól, ezért mindig kihívást jelentenek a versenyzőknek. Az idén ráadásul az eső is közbeszólt, ami helyenként sarassá tette a gyorsaságikat.
Az első helyért gyakorlatilag két páros volt versenyben. Az Asi–Pikó kettős Mitsubishi Lancerral és a Herczig–Baranyai duó Skoda Fabia S2000-essel. Az első gyorson Asi kezdett jobban, a másodikon azonban túlcsúszott és kiesett a ritmusból, így Herczig állt az élre. Az éjszaka leesett esőtől a pályák a nap második felére kezdtek felszáradni, amivel párhuzamosan Asi is gyorsult, és szombaton 2,8 másodperc előnnyel az élen zárt.

Másnap reggel viszont Herczig volt a gyorsabb és az első gyorsaságin visszavette a vezetést. Az első kör harmadik szakasza volt azonban a verseny egyik leggyorsabb pályája, ahol a Mitsubishi nagyobb végsebessége miatt előnyben volt, így Asi nem csak hogy megelőzte riválisát, de még 5,1 másodperc előnyre is szert tudott tenni. A második körben Herczig ezt két másodperc alá is dolgozta, de az utolsó pályán megint csak Asi volt a gyorsabb és visszaállítva az 5,1 másodperc előnyét megnyerte a versenyt Herczig előtt.

A harmadik helyért a Botka–Szenner és a Turán–Zsiros kettősök vívtak Mitsubishivel. Botka már év eleje óta a mezőny egyik leggyorsabb versenyzője, de a pechsorozatai miatt eddig ezt nem tudta pontra váltani. Most sem. Háromszáz méterrel ugyanis a verseny vége előtt megadta magát a Mitsubishi motorja. A harmadik helyet így a Turán–Zsiros kettős szerezte meg, akik korábban egy elszakadt fékcső miatt veszítettek jelentős időt.

Idei legjobb eredményét érte el a Balogh–Kiss duó. Nekik az eltört féktárcsa okozott kisebb riadalmat, amely miatt két gyorsaságin keresztül meg kellett tisztelniük minden kanyart, ráadásul félő volt, hogy ha kitörik egy darab a tárcsából, akkor az azonnal berántja őket az árokba.

Nagyon frusztráltan versenyzett az ifj. Tóth–Tagai kettős, akik eddigi két második és egy harmadik helyezésük után most csak ötödikek lettek a Szuper–2000-es Peugeot 207-essel. Janika arra panaszkodott, hogy nem érzi a féktávokat, és bár volt pár biztató gyorsaságijuk, több apró hiba miatt csak ötödikek lettek.

Hasonló problémával küzdött a tavaly még abszolút győzelmet is arató Hideg–Kismődi kettős is. Hideg most versenyzett először aktívhajtású autóval murván. Az intelligens hajtás pedig fékezéskor lezárja a differenciálműveket és jóval hatásosabban fékez, mint hogyan azt Hideg korábbi Mitsubishije tette. Ennek ellenére a hatodik helyet szerezték meg.

A második gyorsaságin elektromos hiba miatt esett ki a Turi–Pecze páros, akik pedig az eddigi három versenyen masszívan az első négyben autóztak. Vasárnap délelőtt a hetedik helyről, a MAP-szenzor hibája miatt búcsúzott a Spitzmüller–Tóth páros is. A korábbi magyar bajnok az idén először indult itthon.

A kétkerekesek között most is a Bútor–Holczer páros volt a leggyorsabb Citroën C2 S1600-assal, megelőzve Ollé Sasát, akinek Suzuki Swiftjébe a nem csak a súlya miatt választott Gulyás Kata először navigált.
A7-ben szinte teljesen ellenfél nélkül maradt a kategóriát idén uraló Pálinkás–Bagaméri kettős a Honda Civic-kel, akik bár idei harmadik győzelmüket aratták és vezetik a bajnokságot, jobban örültek volna, ha ellenféllel is meg kell küzdeniük. Új győztest avattunk N3-ban, ahol az idén először induló Ábrahám–Tóth kettős ugyancsak egy Honda Civic-kel lett első. A6-ban szokás szerint a Magyar–Budai duó nyert, N2-ben pedig a murva-specialista Zagyva–Tisch kettős volt a leggyorsabb. S csoportban negyedik győzelmét aratta a Matics–Viczena kettős, míg S3-ban, harmadszor volt a legjobb a Fogasy–Szabó duó.
A bajnokságot Asi vezeti 84 ponttal, az 51,6 pontos ifj. Tóth és a 46 pontos Herczig előtt. Az Országos Ralibajnokság ötödik futama a Veszprém Rali lesz június 16-18-a között, amit valószínűleg rövidített távon rendeznek és az idén a murvás versenyekre bevezetett 1,2-es szorzót is elhagyják majd. A Veszprém Ralival kapcsolatban a héten várható döntés.
A Bükfürdő Rali végeredménye:
  1. Asi–Pikó, Mitsubishi Lancer Evo IX, 1:08:14,1
  2. Herczig–Baranyai, Skoda Fabia S2000, +5,1
  3. Turán–Zsiros, Mitsubishi Lancer Evo IX, +54,0
  4. Balogh–Kiss, Mitsubishi Lancer Evo IX, +1:08,1
  5. ifj. Tóth–Tagai, Peugeot 207 S2000, +1:33,1
  6. Hideg–Kismődi, Mitsubishi Lancer Evo IX, +1:49,3
  7. Pethő–Bacigál, Mitsubishi Lancer Evo IX, +2:20,8
  8. Kazár–Szőke, Mitsubishi Lancer Evo IX, +2:22,1
  9. ifj. Ranga–Czakó, Mitsubishi Lancer Evo IX, +2:30,8
  10. Osváth–Farnadi, Mitsubishi Lancer Evo IX, +2:32,9

Az Országos Ralibajnokság állása négy futam után (nem hivatalos):
  1. Asi 84
  2. ifj. Tóth 51,6
  3. Herczig 46
  4. Turi 35
  5. Turán 24,4
  6. Balogh 18
  7. Hadik 16
  8. Pethő 11,8
  9. Hideg 10,2
  10. Osváth 9,2

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?