Ekkor nyugdíjazhatja a Kia a legolcsóbb modelljét
Jelentős változások jöhetnek a Kia modellpalettáján az évtized végéig
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A Kia jelenleg kifejezetten jól áll a villanyautókkal, azonban nagy kérdés, mi lesz a belső égésű motorral hajtott típusokkal. Több érdekességet is elárult ezzel kapcsolatban a márka elnöke.
Már most figyelemre méltó elektromos modellpalettával rendelkezik a Kia, legalábbis ami az európai újautó-piacot illeti. Az EV6 - amely Év Autója győztes is volt - mellett már elérhető az EV3, az EV9, a közeljövőben pedig érkezik az EV4, valamint az EV5, 2026-ban pedig a tervek szerint az EV2 értékesítése is megkezdődik. Úgy tűnik, itt nem áll meg a Kia, hiszen az évtized végére újabb "villanyautós rohammal" készülnek - erősítette meg Ho Szung Szong, a márka vezérigazgatója az Autocarnak adott interjújában.
Megerősítette, elkötelezett a belépő szintű modellek mellett, továbbá a jövőben is szeretné megfizethető áron kínálni a márka típusait. Bár egyértelműen nem jelentette ki, erősen utalt rá, ennek eredményeképp egy az EV2-nél is olcsóbbnak szánt városi kisautó már fejlesztés alatt áll. Viszonyításképp az említett modellt az ígéretek szerint 10 millió forint (25 ezer euró) alatti árcédulával fogják a kereskedésekbe kiállítani.
Ha már kisautók, Szung Szong a jelenleg elérhető legkisebb modell, a Picanto jövőjéről is beszélt az Autocarnak. Elmondása szerint a típus remekül teljesít Európában, így nincs értelme sürgetni a cserét, ráadásul mivel az elektromosak is viszonylag jól fogynak, a károsanyag-kibocsátási kvóta sem indokolja a nyugdíjazását. Előbbi állítás már csak azért is igaz lehet, mert a Picanto két éve kapott egy komolyabb ráncfelvarrást, így még ma is frissnek hat a formaterve. A személyautók klasszikus életciklusát figyelembe véve, a Picanto várhatóan 2030 előtt kerül ki a kínálatból, a vezérigazgató szavaiból pedig az vehető ki, hogy a már említett olcsó villanyautó (amely minden bizonnyal az EV1 névre fog hallgatni) veheti át a helyét. Az Autocar viszont kiemeli, létezik egy másik forgatókönyv is, amely értelmében a Picanto marad, és párhuzamosan értékesítik majd a megfizethetőbb EV-vel. Azt viszont már Szung Szong szögezte le, továbbra is fejlesztenek belső égésű motorokat, sőt, nincs céldátum sem kijelölve házon belül, mikor állítanák le ezeket a munkálatokat. A vezérigazgató egyszerű választ adott a miértre: az olyan régiókban mint Észak-Amerika, egyszerűen még nincs kiépítve a szükséges töltőhálózat.
A márka első embere kitért a jövőben érkező típusok formavilágára is. A Kia jelenleg az "Opposites United" (magyarul: "Ellentétek Egyesítve") elnevezésű formanyelv alapján rajzolja autóit. "A megjelenés a vásárlóink körében az egyik legfontosabb szempont, a mai formanyelvünk pedig immár 5 éve van a piacon. Folyamatosan azon gondolkodunk, hogyan újítsuk meg. Ha újra és újra ugyanazt ismételgetjük, talán a vásárlók ráunnak, szóval tudnunk kell, hogyan alkossunk valami mást" - mondta Szung Szong.




